escapee skrev 2014-05-15 11:14:48 följande:
Jag blev alldeles för orolig igår av all smärta å åkte in till gyn akuten... Väl där konstaterades en graviditet, dock en liten sådan... Men som han ändå tyckte var normal för vecka 5+3... Dock syntes inget hjärta... Men för honom såg de ut som en normal graviditet å graviditeten satt högt upp i livmoder också vilket skulle vara bra! Inget hcg prov ville han ta eftersom han inte såg några tecken på missfall å han såg heller inga tecken på att det var pågång.
Men min oro släppte lite... Men inte helt. Har ju läst att hjärtat börjar picka 20-23 dagar efter befruktning. Igår var de dag 24...! Fast den infon kanske inte stämmer? Ska iaf tillbaka på måndag igen... Hade den tiden bokad sen innan... Så får vi se om man ser ngt annorlunda då.... Har inte varit uppe å kissat ngn gång inatt... Brukar alltid gå upp minst en gång :/
Någon annan som glor vul i V5+3? Eller i snarlik vecka? Som kan tala om hur de såg ut?
Ingen mår bra av att gå runt och oroa sig, så snälla för din och din lilla knodd i magen släpp det och njut. Även om dom ser vad som helst just nu så finns det inget man kan göra. Jag får också massa orostankar men sen påminner jag mig om just det så länge jag inte blöder eller något motsäger min graviditet så MÅSTE jag njuta för att oroa sig bygger bara upp det mer.
Njut istället av att du slipper illamående och jätteömma bröst. Njut av att få sova och inte springa på toalett dom har ju tittat och sett att än ser det bra ut så njut av det.Leta inte efter information som inte gör nytta för dig.
Går du runt och ororar dig så spänner du dig även omedvetet och det orsakar ju smärta i sig, så njut slappna av tänk att just nu i denna sekund så är du i vart fall gravid allt annat vet du inget om och ingen annan heller