Hedgehog skrev 2014-05-27 09:41:51 följande:
Hej på Er!
7+3 idag och jag mår pyton. Mått illa i två veckor, men de senaste dagarna har varit rent ut sagt outhärdliga. Mår illa dygnet runt 24/7.
Någon mer som mår som jag?
Hemma från jobbet idag. Känns som att de kommer börja undra snart... Man vill ju inte gärna berätta i v 8 heller.
Jo vi är ett gäng som verkligen kan relatera till ditt illamående.
Mitt tips är akupunktur, jag får behandling nu och det hjälper massor. Har kompletterat med postafen de dagar som blir överjävliga. Postafen finns receptfritt på apoteket tyvärr så blir man lite nockad av det. Ett annat tips är calma tuggumi som oxå hjälper. Annars har ju BM rätt att skriva ut lerigan eller dylikt om det andra inte hjälper.
Det viktigaste för oss med illamående är att få i oss vätska så jag har alltid med mig en liten flaska vatten som jag tar en knapp munnfull vart 5-10 min. Allt annat som barnet beöhver fixar kroppen, jag har tre tidigare graviditeter med liknande illamående fram till v. 20-bf och alla tre är full friska superhärliga ungar, trots att jag inte lyckades behålla varken folsyra eller vitaminer i magen när de växte där :)