Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • RockTheRebell

Hej! Kul med någon mer! Det finns någon bra sluta röka bok hörde jag i tråden när jag väntade min första. Det är så viktigt! Speciellt som ni haft lite tråkigheter innan! Försök ha det som boost kanske? Rökte innan min första men kunde inte med ju mer jag ville ha barn o det var svårt att få till. Sen funkade det

lillahanna skrev 2014-04-27 22:17:09 följande:
    Å va kul :) Lägger till i mina favoriter, BF 3 januari fick jag veta när jag ringde och boka tid för inskrivningen som jag har 23 maj. Allt känns nytt och spännande å nervöst (första barnet på g, haft 2 st mf så hoppas denna stannar kvar). Försöker till 100% att sluta röka å de går sådär. :/

• RockTheRebell

Åh vad kul med ändå fler :D välkomna att skapa tjatter så sidorna rullar :) min erfarenhet av bf grupper är att det är väldigt trevligt med både blivande och flerbarnsmammor :) vi har en kille på 20 månader och en kraschad graviditet bakom oss med en lillebror så vi vet vad sorg är och det kommer skina igenom när det närmar sig ultraljuden antar jag men det är bland annat därför vi behöver varandra! Men givetvis mest för glädje, tips och funderingar. Inga frågor är dumma och kom ihåg att en läst text kanske inte lät som du hör den när personen skrev den! Ni som har barn innan! Har era barn fötts vid bf/tidigare/senare? Vi gick över med första. Vad har alla för graviditetskänningar?! Jag somnade en timme förut! Annars är det mest att det ilar i livmodern och att det känns som när mjölken rann till i brösten när man ammade hehe.

• RockTheRebell

Åh fy för hf! Vi gick 12 + pga envis unge ;) jag hoppas på alla dagar utom 9+ eller -2 för de datumen fyller min pappa, och barnets pappa.

• RockTheRebell

Hehe Kuuul Milla! Jag har inte mått illa en dag gravid, men så har jag ju pojkar innan med så enligt myten skulle jag ju inte må illa. Denna gången var jag magsjuk på äl+4till6 så jag tror inte det var gravbetingat heller. Hej längtansblåblomma! Jag kan hålla med dig angående månadsgränsen. Vår första hade bf 28 augusti så de andra i tråden var ju långt före, men det kom ganska många med sent i månaden med. Men september hade vart mer gemensamt då vi ju gick över så. Men jag har jättesnäll av bfgruppen än :) så den ångrar jag inte. Vi hjälper o stöttar o funderar. T.ex så köper nån och postar, fall en vara tex bara finns på den orten. Välkommen :)

• RockTheRebell

Ja det är jätte bra med de där vatten flytningarna. Hihi vänj dig och skaffa trosskydd. :)

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-29 23:39:30 följande:
    Jag har tappat molvärken men har genomskinliga vattniga flytningar och det är väl ett tecken? Funderar på att ta ett nytt test om en vecka men det är väl lite sådär "du är gravid tills någon bevisar motsatsen"...??

meuuran skrev 2014-04-29 21:42:50 följande:
    Oj oj oj idag har tröttheten slagit till mig.

Har varit grymt seg hela dagen, ungefär som när man är påväg att bli sjuk. Tung i kroppen och ingen ork till något. Är idag i v 3+6 så ska bli spännande att se hur det här slutar. I övrigt så mår jag illa ca 30 min om dagen (lagom! Kan de stanna där så är jag nöjd) och brösten är svullna till mannens lycka då jag är ganska plattbystad, men det är se men inte röra som gäller då de är väldigt ömma. Har dock märkt att de känns mindre ömma då jag använder en sportbh! Kan vara värt att testa om ni har samma problem :)

Då det är första barnet och ändå så pass tidigt så kan jag inte sluta tänka på risken för missfall. Hur tänker och resonerar ni om det?

Jag lever efter att jag tror oro gör det sämre, men utan bevis så klart. Som nämnt har vi ju förlorat en kille utan att det var mf. Jag hade onda aningar jag slog bort. Men den här gången ska det gå bra! Summan blir så mycket bättre om man tar det lite lugnt för i änden får vi på något vis de barn vi ska ha. Jag börjar njuta av graviditeten från första dagen! För ledsen har jag varit tillräckligt. Och det räcker med att vara ledsen när man får fakta i ansiktet. Inte sagt att jag inte kommer vara orolig inför ul och så men det känns ändå bättre i helhet.
  • RockTheRebell

För mig kommer o går molvärken. Igår var jag säker på det var mensvärk så ont det gjorde. Sen försvann det o imorse stegrade fortfarande stickan.

Vad kul med Kub! Vi ska med få det pga senaste. För vi får på inga vis vara oroliga eller känna oss osäkra med graviditeten fast vi är för unga för Kub för vårt landsting. Längtar!

• RockTheRebell

Med andra barnet var magstorleken minst 5 veckor före första för mig. V12 såg ut som v 18 så v 10 var svår att dölja för mamma som jag ville överraska på födelsedagen hehe. Svullnare o mer växtvärk andra gången, men alla organ o allt visste ju vad som väntade haha så de passade nog på att ta sin plats när de kunde :P sen fick jag en jäkla huvudvärk andra gången men det berodde på hormoner osv. Det försvann med bebis.

Svar på tråden BF Januari 2015