Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

BF Januari 2015

Aaw :) min är 20 månader ungefär och fattar nog kanske tills liten föds om så är att det blir :)

• RockTheRebell

Det är några veckor nu man är nysvullen ett tag sen kan det hända att de passar en stund igen :)

Fesitomo skrev 2014-05-06 06:42:38 följande:
    Jag ska på inskrivning på tisdag den 13/5 bara för att få en massa mediciner då jag har gjort en GBP operation, jag har illamående till å från hela dagarna och svullen till 1000, de där med att få på sig sina jeans kan jag redan glömma tur att det är lagom varmt så man kan ha leggings

Jaa min mor också. De har väl iofs väntat lika mycket som vi. Men det hade ju vart kul o va i fred till V12. Men jag ska nog glömma det snart för förra gick inte gömma v10 utan att man inte träffade personen i fråga
    marsmamma87 skrev 2014-05-06 05:12:28 följande:
    Jag har ett helt annat illamående den här gången, iallafall än så länge.. Med sonen kände jag mig konstant sjösjuk, fruktansvärt!! Nu mår jag illa korta stunder under hela dagen, men det försvinner lika snabbt som det kommer och däremellan mår jag fantastiskt. Hoppas det kan få fortsätta så! Annars fryser jag eller svettas, har molvärk mest morgon och kväll, är trött så in i bängen och magen är svullen till tusen. Folk på jobbet har redan börjat snegla på den, så jag undrar vart detta ska sluta. Ha en härlig tisdag!

• RockTheRebell

En väldans växtvärk har jag! Behöver äta var 4 h minst annars får jag huvudvärk och flimmriga ögon. Men så har det vart de andra gångerna med. Min första grav hade jag inte märkt om det inte va att mensen inte kom, och någon sparkades från insidan efter rul :P

• RockTheRebell

Såå nu så!

Jag är lantbrukare till yrket och har mjölkkor och köttkor, 1 vallhund. Funderar på lite höns/ankor för det vill sambon ha. Jag vill helst ha hästar och får först :P men detta får bli när våra små blir större och ev vill va med djur. Annars kommer barnen först =) Har en kille på 20 mån som just nu sover i sitt babynest medan jag "bokför" (läs har rast) på FL ;) Annars gillar vi att göra ordning vårt hus oh trädgård då vi flyttade hit för snart ett år sen. Utöver det gillar jag också öl och rockmusik därtill. Jag har mina dagar. Antingen är jag jättesparsam eller så lägger jag ner pengar när jag hittar DET hehe =) men shoppinggudarna har något med i leken. har jag bestämt mig för att handla så finns det igenting.. men när jag inte ska/har tid att handla då är hela affären full!

Just det! Min guiltypleasure är att virka babytossor, mössor, koftor, filtar/gosisar och lite söta djur/mobiler. Det är knappt jag har tid att jobba ;) men tyvärr får objekten vänta lite för det är ganska mkt att göra nu på våren.  Gash vad jag längtar till höstvintern när jag är förtjock och jobbet för farligt ;) Då är det lillkillen, jag, soffan, filtar och min virkning hahaha. Jag önskar jag upptäckt hur kul sånt var innan lillkillen för då hade jag kunnat gjort saker medan ja väntade på honom och tiden gick så låååångsamt. Nu för tiden bara rusar den iväg!

Idag är det inskrivning 13.30!

Vad är er guiltypleasure?

• RockTheRebell
    Snoddasen skrev 2014-05-07 10:31:56 följande:
    Hej. En snabb presentation. Har en dotter på 9.5månader. Va på gyn igår då inte mensen kommit tillbaka efter fl. Skulle få medicin för det, (hade en liten blödning i mars). Gynläkaren gjorde lite rutinkontroller och de visade sig att jag va gravid. Hon ville ha de till V5 men sk tillbaka Om 3veckor för att göra ett väl hoa dom.
    vilken överraskning =)
  • RockTheRebell

Nu är remiss skickad för Kub om 5v ca och rul med anatomiscreen i v17 ca. Längtar till vi får se vår lill* men givetvis var det 2 olika "skvallerpersoner" i varsitt väntrum så nu är ju inte det hemligt länge till.. Blir man sedd med den lila pärmen kan man likagärna skriva på fb typ ;) haha

• RockTheRebell

Har också så, men inte uvi känningar. Uvi är farligt för bebis fall bakterierna även går upp i livmodern så det är värt o kolla om du tycker dig ha uvi. Om det bara var en jämförelse för ilningar ska du däremot inte oroa dig för att jag skrämmer upp dig.

Fesitomo skrev 2014-05-08 10:34:11 följande:
    "Mensvärken" försvann när jag kissade var rätt så kissnödig märkte jag och känner inte av det alls nu :) jag har molande värk i mellan åt som tydligen är "växtvärk"

• RockTheRebell

Vi får kub genom mvc pga förra grav. Annars hade jag kunnat se mig i stjärnorna eter det.

Jag fick assug efter ostbågar igår =/ mitt problem är snarare att jag inte kan bli ätt :P jag vill äta allt haha. Jag får tänka mina portioner och så får det vara bra där ( i alla fall fram till jul. Vi har ju världens anledning att gå all in på julboroden ;) )

AB Mamma det låter som en tjej om du vill ha citron vinegr.  =) Hoppas ingen behöver på så illa. imorse när jag vaknade hade jag faktiskt en obehagskänsla i maggropen som kan påminna om ilamående! Vore intressant för ingen av killarna innan mådde jag illa.

• RockTheRebell

Hihi det gör ju bara gående bord ännu bättre ;) äta lite, vila lite, äta lite... Haha. Det var samma för mig även sen med.amningen. Fick dela middagen på två o värma andra halvan så jag kunde äta när det fick plats igen. Annars blev det för lite mat t honom om jag inte åt mer.

fröet2015 skrev 2014-05-09 08:21:49 följande:
    Hihi, ja kring jul börjar det ju bli dags att ladda upp rejält med energi inför förlossning. Fast tyvärr minns jag att det gick sådär att glufsa senaste graviditeten, det fick liksom inte plats så mycket i magen som jag hade önskat.. 

Illamåendet kanske tyder på en flicka nu då? ;) (jag vet att det bara är en myt..)

Svar på tråden BF Januari 2015