Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

BF Januari 2015

mlisavvas1 skrev 2014-06-13 08:37:49 följande:
    Har baking soda funkat för någon här?:)

Jag fick pojke denna gången med på bakingsoda =) det har stämt de två andra gångerna med likadant. Men ska prova en gång till för skoj skull! När jag kommer ihåg att köpa bikarbonat... ;)

Min mage är "skitstor". V 11 nu och tredje grav. Naveln pluttar såpass jag fick ta ut piercingen för 2 veckor sen! Det har jag gjort v26 och 18 de andra gångerna.... galet.

KUB på tisdag. Längtar och våndas så... Hoppas allt är bra och vi får berätta för alla istället för att misslyckas igen. Så nervös. Längtar så efter syskon.

• RockTheRebell
    Lioz skrev 2014-06-13 11:40:22 följande:
    Hej!!! Känns som jg kommer få hoppa denna tråden snart!! Va hos barnmorskan precis som också tyckte att jag va välidt stor för att vara i v8
    Så hon kände på min livmoder som sträckersig upp till naveln å bekräftar att jag är minst 12v gången

Nu är UL bokat till 26/6....
    Hej! En i en annan grupp får tredje och hennes livmoder motsvarar v16 =) Det finns de små som får gott om vatten i bassängen med. Så du kanske får stanna kvar ;) Men om du är v12 så är du ju precis kvar i gruppen =)
  • RockTheRebell
    anyword skrev 2014-06-12 21:30:50 följande:
    Tycker dessutom att jag känner små kittlande sparkar, det måste väl vara alldeles för tidigt? Kanske inbillar mig? Är helt övertygad om vilket datum bebisen "blev till" så att säga, så tror inte att dateringen är fel men det känns lustigt det här!
    vilken vecka är du? =) Förra gången kände jag sprattel i v 15 fast jag bara kände i 22 med första.
  • RockTheRebell

Ja det är nog det då. Det är väl ungefär där de börjar snurra,rygg o diska lite! Tarmarna kunde luras ganska bra först tyckte jag :)

anyword skrev 2014-06-14 00:10:32 följande:
    Bara i v. 9 så det känns väldigt otroligt, tror det måste vara placebo/önsketänk samt gaser. Förmodligen gaser. Magen krympte rätt rejält när förstoppningen äntligen släppte imorse, är fortfarande svullen men nu känns det normalt i alla fall!

Men ändå, det ibland liksom kittlar det till!

• RockTheRebell

Vi fick se idag att vi väntar tvillingar i 10+5 så en dag längre än jag trodde. Och de var tom tre från början men lille pausade i v6-7 någon gång. Pickande hjärtan o sprattlade/hade händerna i ansiktet. Lägger in bild snart. Jag känner inte rörelser trodde jag. Men jag har såna himla ilningar och det stämde exakt med när lille till vänster sprattlade som värst. När den tog det lugnare ilade det inte. Så det måste vara det som gör det. Men jag kan ju inte säga att det är sparmarna men det gör ihop bildligt bevisat :)

Lioz skrev 2014-06-17 21:08:34 följande:
    Har vi någon i tråden som väntar tvillingar? 

Jag VILL så gärna ha tvillingar å hoppas på två hjärtan nästa vecka när jag skall på UL. 

aldrig velat ha det innan men nu skriker jag nästan efter det!!!

Även känt lite rörelser i magen senaste dagarna, varit lite osäker först men nu är jag övertygad!

med 2:a barnet kände jag i v13 

• RockTheRebell

bild i bildtråden nu =) har önskar lite i smyg för tvillingar alla tre gånger. Men tredje gången gillt. Hoppas allt går som det ska!

• RockTheRebell

Har det i släkten men ätit pergotime med för äl hade pausat

Lioz skrev 2014-06-18 00:12:21 följande:
    Ååååhhh vad kul!!! Grattis!!!

Har ni det i släkten eller va det helt enkelt bara tur??

Jag har kännt puffar mot vänstra ljumsken å strax efter upp mot höger revben, exakt lika dana "stötar" nästan exakt efter varandra(om jag ska kunna beskriva någorlunda)

Så hoppas nog så mycket att jag inbillar mig tvillingar!!! 8 dagar kvar till bevisning

• RockTheRebell

Min förra grav va ferritin 11 men jag har ätit järntabletter ett år så nu var det 44. Och jag ska inte äta förrän v20 sa hon innan vi visste det va två. Nu vet jag inte. Men jordgubbar är en jättebra järnkälla Och blodpudding. Jag äter nog 1 pkt jordgubbar varannan dag hehe. Det med ferritinet blir oftast urlakat när man ammat så det är väldigt viktigt för nästa graviditet om man vill ha bågformad att man förutsätter med vitaminer o järn då. Det glömde jag.

• RockTheRebell

Jag har precis samma preggostatistik på midsommar fast lite annorlunda ordning i utgången.

Sagolina skrev 2014-06-20 11:56:35 följande:
    Hur ska ni fira midsommar? Vi kommer bara ta det lugnt tillsammans, jag, sambon och sonen. Äta gott (tzatziki med pitabröd för mig, mitt största craving just nu!!) och njuta av att ha 2.5dagar tillsammans:)

Jag och sonen har plockat blommor på förmiddagen att pryda bordet med och nu står en citronkräm och svalnar i väntan på att bli en tårta med maräng och jordgubbar.

Förra midsommarafton var jag på bf+12 med sonen, så vi avslutade helgen med att på söndagen åka till förlossningen för igångsättning. Och året före det var jag gravid i v8 (slutade med ma), så tredje midsommaren i rad som gravid;)

• RockTheRebell

Jag hade LF eftersom vi har allt annat där. Jag håller på att jämför nu då vi väntar två vill jag ha fixat sånt i tid!

• RockTheRebell

Exakt som du har med pirret har jag med den ena tvillingen, men den andra känner jag inte än. Den låg lite längre in med. V11 såg vi dem så jag kunde koppla ihop pirett med ett jäkla håll igång o när det var lugnare var det inget pirr.

MissLaila skrev 2014-06-29 09:37:53 följande:

Jag trodde jag inbillade mig, känner en pirrande känsla på ett ställe. Alltid vid samma ställe, så trodde det va tarmarna. Men så i fredags va jag inne och gjorde ett vul, efter en liten stund började knytet röra på sig och pirat började. Helt otroligt!! Är idag i v 11 (10+0).Men nr 1 kände jag inte förrän v 16-17 nr kommet jag ihåg tydligt packande i v 16, minns inte när fladdret började.

• RockTheRebell
    Sagolina skrev 2014-06-30 07:48:56 följande:

Äntligen är veckan här då vi går gå på ul! Och så är jag förbi v12:)

Försökte hitta hjärtljud igår med min angelsound, men hittade bara min egen puls... Står på att man kan börja lyssna från v14-16, men ville ändå testa. Är så spänd på om allt är ok...

jag är i v 13 o har en angelsound. Jag hittade här om dagen men jag hade den exakt där vi hade på kub så jag visste ju typ var de var. Man får ha jättelångt ner, typ musbenet och trycka lite hårt såhär i början. Sen kan de ligga lite längre in med. Min ena var jättelätt att hitta men nr 2 var lite svårare men den ligger lite längre in med.
  • RockTheRebell

Min är också en kul :) men det kan ju bero på att de är två :) igår kände jag en av dem rumla runt jättemycket. Den andra har jag bara anat att jag känt. 13+4. Andra graviditeten kände jag 14+5 och första 18+ någonting. Men nu har man ju lärt sig hur det känns. Först trodde jag det var tarmarna den här gången. Men då tyckte jag det var knasigt att det liksom fortsatte sporadiskt så dock jag känt efter o där var ju livmodern! Haha inga tarmar där inte. Veckan innan var livmodern mkt länge ner tyckte jag eller om det var veckan innan det jag kände.

Jag använder sportbhar och bikinidelar än. Mina amningsbehåar sparar jag lite till på så knäppena håller sen. Ser inte ut som de ska gå sönder men jag hoppas de blir flitigt använda sen.

• RockTheRebell

Bli vän med Emelie Nikell på de så lägger hon till er i fb-gruppen. Den är hemlig och går inte att söka på. Vi har jätte trevligt där o vill gärna ha med fler :)

Svar på tråden BF Januari 2015