• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • RockTheRebell

Åh fy för hf! Vi gick 12 + pga envis unge ;) jag hoppas på alla dagar utom 9+ eller -2 för de datumen fyller min pappa, och barnets pappa.

• Den och den

Nä HF var ingen rolig historia. I slutet, innan dom tog beslutet om igångsättning så mådde jag riktigt blä... det är lite svårt att beskriva!

Spelar ingen större roll här heller, den kommer när den kommer :). Men den behöver ju inte låta sig vänta +14 dagar så det krockar med Storasysters födelsedag. det hade kännts onödigt :)

• marsmamma87

Jag födde min stora kille exakt två veckor innan BF efter drygt två timmar på förlossningen. Så han ville verkligen ut. Följer den här bebisen storebrors fotspår så tittar den väl ut vid jul, men föder GÄRNA i januari istället

Jag har inte många gravidkänningar än vilket gör mig lite nojjig. Är dock extremt trött och har somnat i soffan vid åtta varje kväll i en vecka. Har molvärk till å från under dagen också, så hoppas något växer där inne fortfarande!

Med storebror mådde jag EXTREMT dåligt från ungefär vecka sex till tjugo.. Spydde mer eller mindre konstant och kunde knappt ta mig ur sängen på dagarna. Hann dock aldrig oroa mig över missfall då vilket är min absolut största skräck med denna.

Håller iallafall tummarna för alla oss

• LängtansBlåaBlomma

Hej hej
    Känner mig mer hemma här än i decembertråden där många ligger 4-5 veckor före. Jag är även med i en jul- och nyårsbabytråd =)
    Jag har precis plussat. Bf 31/12. Första gången! Känns inte greppbart än.
    Kmp

• MillaPo

Vår dotter föddes i vecka 36+6 o räknades som prematur pga vi inte han gå 37 hela veckor. Men hon vägde lixom 3490g så hon va inte så mycket prematur ;) Nu mår ja bra lätt illamående om ja låter det gå för länge mellan målen, trött o molvärk speciellt på kvällen o natten. Har en varannan dag huvudvärk oxå just nu men om det e pga av graviditeten eller att ja trappat ner på kaffet till en kopp om dagen vet ja inte :/ Denna bebis får ju gärna stanna i magen längre än sin storasyster så den kommer i januari men e skeptisk att det blir så. Just ja jag ska på vul den 20maj oxå i v3cka 7+2 :)

• MillaPo

Glömde ju skriva att med dottern mådde ja jätte illa från 5 dagar innan bim till vecka 13 va sjukskriven i vecka 7-8 för ja hulka så fort jag såg åt nått annat än apelsiner. Jobbar i matbutik o det va ingen lyckad kombination...

• MillaPo

Glömde ju skriva att med dottern mådde ja jätte illa från 5 dagar innan bim till vecka 13 va sjukskriven i vecka 7-8 för ja hulka så fort jag såg åt nått annat än apelsiner. Jobbar i matbutik o det va ingen lyckad kombination...

• RockTheRebell

Hehe Kuuul Milla! Jag har inte mått illa en dag gravid, men så har jag ju pojkar innan med så enligt myten skulle jag ju inte må illa. Denna gången var jag magsjuk på äl+4till6 så jag tror inte det var gravbetingat heller. Hej längtansblåblomma! Jag kan hålla med dig angående månadsgränsen. Vår första hade bf 28 augusti så de andra i tråden var ju långt före, men det kom ganska många med sent i månaden med. Men september hade vart mer gemensamt då vi ju gick över så. Men jag har jättesnäll av bfgruppen än :) så den ångrar jag inte. Vi hjälper o stöttar o funderar. T.ex så köper nån och postar, fall en vara tex bara finns på den orten. Välkommen :)

• AB mamma

Smyger och tjuvtittar lite på er.
    Har inte testat positivt än, men om jag inte skulle vara gravid nu så kommer jag aldrig mer lite på min kropp Flört

För inte kan väl min hjärna vara så elak att ge mig detta helvetes illamående och sen inte vara gravid? Illamåendet har kommit smygande sen slutet på förra veckan men nu har det blivit en konstant känsla som inte vill släppa.
    Övriga symptom är ömma bröst, molvärk som strålar, humörsvängningar, trött trött trött

Känner ni igen er?

Svar på tråden BF Januari 2015