• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Youwontremember

Får jag fråga vart du bor någonstans och vart du gjorde ditt privata VUL? Själv bor jag i Kristianstad. Att det kostar med privat bryr jag mig egentligen inte så mycket om men det känns så jäkla omständigt att åka en bit även om jag givetvis gör det i sådana fall. Har googlat på privata kliniker i Skåne men ser ut som att det är Malmö eller Helsingborg som är närmast.

ilyaln skrev 2014-05-05 13:58:24 följande:
    Det är väldigt svårt att få VUL, med dottern fick jag boka privat, kostade 500 kr. Med min son gjorde jag inget. Förra graviditeten var ofostrig/ma och jag gick länge, och inte ens en medicinsk abort hjälpte utan fick skrapas flera gånger.  Så pga detta så har jag lagt det som önskemål till min barnmorska, vill inte behöva gå till vecka 12 igen utan att det är nåt. Hon ska diskutera detta med läkaren idag. Säger de nej så bokar jag privat.    Jag får också åka till en annan stad. Finns ingen privat praktik här tyvärr. 

• ilyaln
    Youwontremember skrev 2014-05-05 14:05:16 följande:
    Får jag fråga vart du bor någonstans och vart du gjorde ditt privata VUL? Själv bor jag i Kristianstad. Att det kostar med privat bryr jag mig egentligen inte så mycket om men det känns så jäkla omständigt att åka en bit även om jag givetvis gör det i sådana fall. Har googlat på privata kliniker i Skåne men ser ut som att det är Malmö eller Helsingborg som är närmast.

Jag gjorde mitt på Fröja i Stenungsund. www.froja.se/Hem/tabid/352/language/sv-SE/Default.aspx
    Det ligger ca 4 mil ifrån där jag bor, men det var värt både resan och pengarna :)

De var väldigt bra där och stillade min oro med att säga att har man sett ett så fint och starkt hjärta så chansen 95% att resten av graviditeten går bra. Och det gjorde den ju :)

Nu funderar jag dock på Emmas ultraljud i Göteborg www.emmaultraljudsklinik.se/index.php&view=article&id=55&Itemid=65

Finns även i Malmö!! Har en kompis som gjorde 3D-UL där  för att kolla kön också och hon rekommenderade dom varmt :)

• Youwontremember

Tack! Känner att jag är lite trög idag men är det Emmas ultraljuddklinik som finns i Malmö med?

ilyaln skrev 2014-05-05 14:27:52 följande:
    Jag gjorde mitt på Fröja i Stenungsund. www.froja.se/Hem/tabid/352/lan guage/sv-SE/Default.aspx Det ligger ca 4 mil ifrån där jag bor, men det var värt både resan och pengarna :) De var väldigt bra där och stillade min oro med att säga att har man sett ett så fint och starkt hjärta så chansen 95% att resten av graviditeten går bra. Och det gjorde den ju :) Nu funderar jag dock på Emmas ultraljud i Göteborg www.emmaultraljudsklinik.se/index. php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=6 5 Finns även i Malmö!! Har en kompis som gjorde 3D-UL där  för att kolla kön också och hon rekommenderade dom varmt :)

• Den och den
    Youwontremember skrev 2014-05-05 14:05:16 följande:

Det finns i Ystad också... Men det är väl tyvärr inte närmare än Malmö? 

Det är Novaklinikens "Qvinnohälsa" som har sin ultraljudsklinik i Ystad och när jag var hos min barnmorska i Tomelilla sist så sa hon att man skulle säga att man var inskriven hos mödravården på Nova så fick man deras priser. Jag tolkar detta som att man kan göra UL/VUL där även om man inte är inskriven på deras mödravård. 

• Serahjay

Alltså hur tidigt kan man få gravidhjärna?? jag gick nyss runt och leta efter en grej som jag förlagt och nr jag hitta den så hade jag tappat bort nåt annat som jag precis hade i handen. haha 

Fortfarande inga positiva besked på testen.. men bara bim-4 än.. men tänker vänta nu till bim och testa mig. kommer inte mensen så har jag en cb digital som väntar.. 

har ont i magen som mensvärk. vet dock inte om det är mensvärk eller nåt annat men tuttarna har jag haft ont i nu i några dagar... alltså redan från bim-7. låter ju lite väl...

• ilyaln
    Youwontremember skrev 2014-05-05 14:40:29 följande:
    Tack! Känner att jag är lite trög idag men är det Emmas ultraljuddklinik som finns i Malmö med? smile1.gif
    Ajjemän det är det :) Dit ska jag boka efter v 24 om jag kommer så långt :)
  • Serahjay
    Serahjay skrev 2014-05-05 15:11:27 följande:
    Alltså hur tidigt kan man få gravidhjärna?? jag gick nyss runt och leta efter en grej som jag förlagt och nr jag hitta den så hade jag tappat bort nåt annat som jag precis hade i handen. haha 

Fortfarande inga positiva besked på testen.. men bara bim-4 än.. men tänker vänta nu till bim och testa mig. kommer inte mensen så har jag en cb digital som väntar.. 

har ont i magen som mensvärk. vet dock inte om det är mensvärk eller nåt annat men tuttarna har jag haft ont i nu i några dagar... alltså redan från bim-7. låter ju lite väl...
    oj fel tråd. hehe bara bevakar denna tills jag får mitt plus.. föörhoppningsvis om 5 daagar :)
  • ilyaln
    Serahjay skrev 2014-05-05 15:13:53 följande:
    oj fel tråd. hehe bara bevakar denna tills jag får mitt plus.. föörhoppningsvis om 5 daagar :)
    Haha det kanske är ett tecken :D Håller tummarna att du får plus snart :)
  • Serahjay
    ilyaln skrev 2014-05-05 16:06:28 följande:
    Haha det kanske är ett tecken :D Håller tummarna att du får plus snart :)
    Haha ja man kan ju alltid hoppas. Tack! Hatar att vänta :P
  • LängtansBlåaBlomma

Jag får göra tidigt vul i v 7 men det är inte på mvc utan på fertilitetskliniken som hjälpte mig bli gravid. De" erbjuder ett vul för att se att det är en graviditet och sen släpper dom mig :) De vill väl få bekräftelse på "sitt utfärda arbete".

Svar på tråden BF Januari 2015