• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Den och den
    Fesitomo skrev 2014-05-06 06:42:38 följande:
    Jag ska på inskrivning på tisdag den 13/5 bara för att få en massa mediciner då jag har gjort en GBP operation, jag har illamående till å från hela dagarna och svullen till 1000, de där med att få på sig sina jeans kan jag redan glömma tur att det är lagom varmt så man kan ha leggings smile1.gif
    Vad är det för mediciner? Jag har också gjort en gbp

Jag ska till gyn idag vid 15. Vet inte om det blir vul för det är för tidigt ännu, men ett hcg tar dom i alla fall. Vill inte skriva för mycket och spä på andras oro för mf. Men jag hade en liten blödning i söndags och med tanke på min historia med många mf så vill jag kolla det. Ni kan väl hålla en tumme eller två?
  • MillaPo
    Den och den skrev 2014-05-06 08:01:14 följande:

Jag ska till gyn idag vid 15. Vet inte om det blir vul för det är för tidigt ännu, men ett hcg tar dom i alla fall. Vill inte skriva för mycket och spä på andras oro för mf. Men jag hade en liten blödning i söndags och med tanke på min historia med många mf så vill jag kolla det. Ni kan väl hålla en tumme eller två?

Håller tummarna att allt ser bra ut!!!
  • MillaPo

• Fesitomo
    Vad är det för mediciner? Jag har också gjort en gbp smile1.gif

Oj det var en hel rad jag skulle äta och nästan dubbelt av allt

Vitamineral kvinna, calsiupos-D b12 mm mm men ring å hör för ju är ju bra om man kommer igång men tanke på att vi inte tar upp tillräcklig
  • Den och den
    MillaPo skrev 2014-05-06 08:07:57 följande:

Tack :)
    Fesitomo skrev 2014-05-06 08:11:12 följande:
    Oj det var en hel rad jag skulle äta och nästan dubbelt av allt smile1.gif
    Vitamineral kvinna, calsiupos-D b12 mm mm men ring å hör för ju är ju bra om man kommer igång men tanke på att vi inte tar upp tillräcklig
    Okej. Det 'är kanske mer nyligen du gjorde din op? Jag är opad i oktober 10 så det är ett bra tag sen. Är väldigt slarvig med vitaminerna överhuvudtaget och har varit gravid ett par gånger nu i höst/vår och hunnit med hälsosamtal en av gångerna med min BM som också är GBP och vi har inte pratat om det alls så :). Tvärtom så sa hon faktiskt sist att för några år sen när det exploderade med tjejer som gjorde gbp och sen blev gravida så var det ganska mycket extra kontroller o.s.v. men nu efter några år har man sett att det faktiskt inte påverkar nästan något alls. Det känns jätteskönt att höra tycker jag :)
  • Den och den
    Fesitomo skrev 2014-05-06 08:42:27 följande:
    Jag gjorde min dec 09

Aha! Ja det är ju ännu längre sen då  

Men det är ju olika överallt klart, precis som med allting annat så tror vissa på nåt och andra på nåt annat. Jag ska bättra på mig med mina vitaminer/tillskott men ökar dosen väntar jag nog med till det behövs. Det enda jag lagt till och som jag är väldigt noga med nu är folsyran så klart! 

• Ems85

Jag ansluter mig till gänget . BF mellan 6-9 beroende på vart jag kollat. Jag plussade i fredags, söndags och i morse men alla test är rätt svaga, vad beror detpå? Jag vågar inte vara riktigt glad samtidigt som jag inte kan tänka på nåt annat. När är det lagom att ringa och boka tid?

• fröet2015
    Ems85 skrev 2014-05-06 09:02:21 följande:
    Jag ansluter mig till gänget . BF mellan 6-9 beroende på vart jag kollat. Jag plussade i fredags, söndags och i morse men alla test är rätt svaga, vad beror detpå? Jag vågar inte vara riktigt glad samtidigt som jag inte kan tänka på nåt annat. När är det lagom att ringa och boka tid?
    Ett plus är ett plus, svagt eller starkt. Plussade svagt förra gången, men ungen kom ut så felfri som det går att bli. :) Grattis och välkommen! 

Ps. Ring när du är redo, men de är glada om man ringer hyfsat tidigt har jag märkt. 
  • bejb

Ska på inskrivning den 26.5 Bm blev så glad över nyheten,får ha samma som förra gången :)

Svar på tråden BF Januari 2015