• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Semlan79

Lite om mig. Snart 35, sambon är snart 40.

Jag hade tre barn med mig in i förhållandet. Vi väntar nu vårt tredje gemensamma, så mitt sjätte barn!

Vår första gemensamma föddes -11. Vi hade ett MA -12 (i v.11, som upptäcktes på KUB, dagen efter vi berättat för alla).

Andra gemensamma föddes -13. Vi hade ett MA i början av -14 också (v.9), så det har varit varannan gång för mig och sambon. Men denna gången ska det gå vägen! Vi kommer dock inte berätta för någon förrän efter KUB. Ska inte heller på inskrivning förrän därefter, så jag kommer vara i v.15-16 på inskrivningen (mitten av juli).

• Sunnan
    fröet2015 skrev 2014-05-07 12:32:52 följande:
    Ja, förra graviditeten var löpning bara att glömma, tyvärr.. Det tog hårt på mig mentalt, joggningen är liksom min meditation och antidepressiva medicin. Styrketränade lite andra halvan, men led av att inte kunna ta i utan att bli supertrött. :( Den här gången är jag lite mer förberedd på att inte kunna träna, så förhoppningsvis blir det inte lika jobbigt!
    Till vilken vecka kunde du löpträna förra gången? Jag är också helt beroende av träningen för att hålla humöret och stundtals ångest i schack, så ser inte fram emot flera månader utan. Men förhoppningsvis har jag så mycket att glädjas för att det går bra ändå. 
  • fröet2015
    Sunnan skrev 2014-05-07 19:00:11 följande:
    Till vilken vecka kunde du löpträna förra gången? Jag är också helt beroende av träningen för att hålla humöret och stundtals ångest i schack, så ser inte fram emot flera månader utan. Men förhoppningsvis har jag så mycket att glädjas för att det går bra ändå. 
    Jag sprang till runt vecka 6-7, sen kräktes jag dagarna i ända till vecka 13-14 någonting, och då började det istället göra ont i underlivet när jag joggade.. Antar att det är uppmjukningen som gör det. Insåg iaf att det var dumt att riskera att förstöra sig för all framtid, så jag pausade det för resten av graviditeten. Needless to say fick jag som du säger svåra besvär med depp och ångest, som länge hållits i schack av strikta rutiner och själavård i form av träning, kaffe, öl och cigg. Alla mina "droger" var plötsligt uteslutna, och då blir man rätt bräcklig.. Se till att mota Olle i grind, förebygg problemen så gott det går.. Jag levde i total förnekelse, tyvärr, och det kostade. :(
  • Ekot

Är 26 år och har då en 18 månaders hemma. Pluggar och ska egentligen lämna in examensuppsatsen tredje veckan i januari 2015, men har ju bf första veckan så det känns inte optimalt... men hoppas verkligen bebis stannar. Känner mig så ogravid mem tog ett test på bim+10 som var lika starkt som kontrollstrecket så hoppas det bådar gott. Det bästa jag vet är att leka med min son, det är min hobby numera. Vi har så roligt ihop och jag hoppas vi kan få många roliga stunder nästa mammaledighet också även om vi har en bebis också då.

• Emilia1986

Kanske ska berätta lite om mig själv med... Vill dock vara anonym i några veckor till...

:)

Är 28 år och arbetar som personlig assistent/arbetsledare. Min sambo är 30. Vi har varit ett par i snart 6 år. Väntar vårt första barn ihop. :) BF som det är nu är den 10/1:)

• Sunnan
    fröet2015 skrev 2014-05-07 19:33:45 följande:
    Jag sprang till runt vecka 6-7, sen kräktes jag dagarna i ända till vecka 13-14 någonting, och då började det istället göra ont i underlivet när jag joggade.. Antar att det är uppmjukningen som gör det. Insåg iaf att det var dumt att riskera att förstöra sig för all framtid, så jag pausade det för resten av graviditeten. Needless to say fick jag som du säger svåra besvär med depp och ångest, som länge hållits i schack av strikta rutiner och själavård i form av träning, kaffe, öl och cigg. Alla mina "droger" var plötsligt uteslutna, och då blir man rätt bräcklig.. Se till att mota Olle i grind, förebygg problemen så gott det går.. Jag levde i total förnekelse, tyvärr, och det kostade. :(
    Usch, stackare! Jag mår (peppar peppar) inte illa hittills och hoppas att det håller i sig. 
    På min något stressiga arbetsplats verkar sammandragningar dock vara ett vanligt problem och många blir sjukskrivna för hotande förtidsbörd så jag räknar nästan med att få liknande bekymmer. Men det är ju lång tid kvar tills dess iofs! Får mentalt förbereda mig på träningsuppehåll helt enkelt, kanske tidigare än jag tror.
  • fröet2015
    Sunnan skrev 2014-05-07 21:12:24 följande:
    Usch, stackare! Jag mår (peppar peppar) inte illa hittills och hoppas att det håller i sig. 
    På min något stressiga arbetsplats verkar sammandragningar dock vara ett vanligt problem och många blir sjukskrivna för hotande förtidsbörd så jag räknar nästan med att få liknande bekymmer. Men det är ju lång tid kvar tills dess iofs! Får mentalt förbereda mig på träningsuppehåll helt enkelt, kanske tidigare än jag tror.
    Ta det lugnt på jobbet, prata med mvc så fort du känner att din kropp protesterar. Din och barnets hälsa är inte värt att offra för ett jobb! Jag hade också ett otroligt stressigt jobb när jag var gravid senast, blev sjukskriven för att jag inte klarade det längre till slut, var helt körd i botten både fysiskt och psykiskt. Tror jag sov en vecka i sträck första sjuktiden. Galet. 
  • Fesitomo

Usch ny på morgonen har jag haft en otrolig mensvärks liknande känsla i nedre delen av magen :(

• LängtansBlåaBlomma
    Fesitomo skrev 2014-05-08 08:34:04 följande:
    Usch ny på morgonen har jag haft en otrolig mensvärks liknande känsla i nedre delen av magen :(
    Växtvärk??
    Jag själv har börjat få som ilningar nedåt och det gör ont när jag blir kissnödig och ska kissa. Lite som urinvägsinfektion hur jag nu skulle kunnat få det. Vet ni vad det kan vara? Känner mig helt öm i underlivet.
  • Fesitomo
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-08 10:17:58 följande:
    Växtvärk??
    Jag själv har börjat få som ilningar nedåt och det gör ont när jag blir kissnödig och ska kissa. Lite som urinvägsinfektion hur jag nu skulle kunnat få det. Vet ni vad det kan vara? Känner mig helt öm i underlivet.
    "Mensvärken" försvann när jag kissade var rätt så kissnödig märkte jag och känner inte av det alls nu :) jag har molande värk i mellan åt som tydligen är "växtvärk"
Svar på tråden BF Januari 2015