• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Youwontremember
    sargr skrev 2014-05-09 11:57:09 följande:
    Tack! Ja lite oroligt är det. Hoppas det går bra för oss denna gång.  Är i v 5 (4+3) så jag testade lite tidigare än bim och det blev plus på direkten med clearblue digital. Så det borde innebära att det är starkare den här gången än förra då jag inte fick plus förrän bim + 10. Känner även av lite mer som att jag är hur trött som helst, ömma bröst, humörsvängningar från hell och lite illamående. Så jag håller tummarna! 

Jag plussade inte förens bim+5 denna gången, först med ett digitalt och sedan med sticka. Plusset var varken starkt eller svagt då så började ju oroa mig direkt och har nu testat varje dag och strecket blir bara starkare och starkare för varje dag vilket jag är glad över då jag vid missfallen bara fått extremt svaga plus som knappt gått att se och som inte blev starkare, snarare tvärtom. Försöker fokusera på allt positivt, annars blir det alldeles för jobbigt för mig. Nu går jag i princip runt och VILL bli illamående för känner att jag behöver lite fler symptom att fokusera på och hoppas jag kan vara lugnare då. Än så läng är det bara molvärk som kommer och går, ibland kan den vara rätt extrem och då blir jag ju såklart livrädd. Har också sjukt ömma bröst och humöret är helknasigt. Trodde aldrig jag skulle längta efter illamående men jodå :-P
  • bejb

Hittills har denna graviditet skillt sig mycket från senaste. Men idag gick jag in i v 5+0 och har känt mig illamående hela dagen nu :/ Hoppas att det bara är tillfälligt,för sist var det verkligen jobbigt med illamåendet/spyandet :/

• semlan24

Hua, nu har jag börjat känna illamående tror jag.. Kan det komma såhär tidigt V5+2? Är ju lite trist symtom men man är ju så glad att man känner nåt iallafall :)

• marsmamma87
    semlan24 skrev 2014-05-09 13:11:05 följande:

Hua, nu har jag börjat känna illamående tror jag.. Kan det komma såhär tidigt V5+2? Är ju lite trist symtom men man är ju så glad att man känner nåt iallafall :)

Det är tyvärr inte för tidigt för illamående. Förra grav kom det nästan på en gång för mig och släppte typ aldrig..

Själv är jag i 5+6 och har i tre dagar nu mått PEST. Jag mår illa hela tiden och klarar knappt av att ta hand om min tvååring. Är en riktig tråkmamma som måste vila hela tiden och har svårt för både mat och lukter..

Ni som än så länge är förskonade mot illamåendet - njut!! :)
  • Jhalie

Hej. Tänkte hoppa in här! Fick ingen mens och trodde det berodde på stress och annat skit. Tog flera tester som visade negativ, vilket jag räknat med eftersom jag har spiral. Men på bim +8 eller nåt tog jag ett till iaf som visade +. Enligt FL så har jag då bf 2/1- 15

• sargr
    Youwontremember skrev 2014-05-09 12:06:17 följande:

Jag plussade inte förens bim+5 denna gången, först med ett digitalt och sedan med sticka. Plusset var varken starkt eller svagt då så började ju oroa mig direkt och har nu testat varje dag och strecket blir bara starkare och starkare för varje dag vilket jag är glad över då jag vid missfallen bara fått extremt svaga plus som knappt gått att se och som inte blev starkare, snarare tvärtom. Försöker fokusera på allt positivt, annars blir det alldeles för jobbigt för mig. Nu går jag i princip runt och VILL bli illamående för känner att jag behöver lite fler symptom att fokusera på och hoppas jag kan vara lugnare då. Än så läng är det bara molvärk som kommer och går, ibland kan den vara rätt extrem och då blir jag ju såklart livrädd. Har också sjukt ömma bröst och humöret är helknasigt. Trodde aldrig jag skulle längta efter illamående men jodå :-P
    Jag vill också bli mer illamående :P Vågar knappt testa igen för att det ska gå åt fel håll. Skulle vilja göra ett vul men det fick man inte hos här. Har läst att vissa fått göra det i v 6-7 och att man då kan se hjärtat slå. Vilket skulle göra att man blev lite lugnare. Tror jag kände när embryot "dog" förra gången och då hade jag sån smärta att jag inte kunde sitta upp. Typ riktig riktig menssmärta, jag kopplade dock inte till att det var missfall på g då för jag visste inte att jag var gravid då.. Trodde det var mens på g. Men 3 v senare började jag blöda.. Så nu går jag och hoppas på att den smärtan inte ska komma. Tror det var när hjärtat skulle börja slå som det inte gick längre.. Har läst att det ska vara runt dag 22-23 som det sker och har vill bara att dagarna ska gå fort.. Kan säga att jag inte hade några ömma bröst förra gången så det är ju ett gott tecken för dig! :)
  • charmina

Hej,

Jag hoppar in här. Är gravid med mitt andra barn och beräknad 6 jan. Vågar inte hoppas på mycket då jag har missfall i ryggen och det har tagit tid att bli gravid.

• Youwontremember

Nej jag fick inte heller något tidigt VUL så ska faktiskt boka tid på en privat klinik, men gör det i v 12-13 för känner att om jag gör det nu och allt ser bra ut så kommer jag ändå oroa ihjäl mig sedan efter vecka 12. Vill ju kunna glädjas över att den mest osäkra tiden är över men om jag känner mig själv rätt så kommer jag bara tänka på alla skräckhistorier jag läst om folk som får veta att fostret är dött på RUL så jag ska som sagt boka ett ultraljud privat i vecka 13 någon gång Dag 23 för mig var igår ju .. Nu blev jag sjukt orolig igen Vill bara att dessa första veckorna ska gå fort så man kan börja njuta på riktigt av graviditeten som alla pratar om

• Fesitomo
    semlan24 skrev 2014-05-09 13:11:05 följande:

Jag har mått illa sen v 4+0 och de blir bara värre å värre får tvinga i mig mat för att inte må ännu sämre, tacka vet jag fil fet går rätt så ok
Svar på tråden BF Januari 2015