Inlägg från: sargr |Visa alla inlägg
  • sargr

BF Januari 2015

Hej allihop! Hoppar in i tråden. Är 24 år och väntar mitt första barn med bf 13 jan. Fick missfall i augusti och vi har försökt sen dess och äntligen tog det sig den här månaden! Vågar dock inte känna mig säker än då missfallet var i v 8 och jag kommer nog vara orolig fram tills dess. Vill bara kunna skrika ut till hela världen att jag äntligen blivit gravid, vilket verkar vara såå enkelt för alla utom mig, men vi ska hålla oss ett tag denna gång. Men här känns det kul att äntligen kunna skriva! Glad Känner mycket mer symptom denna gång så håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången! Glad

• sargr
    Youwontremember skrev 2014-05-09 11:02:30 följande:
    Grattis! Förstår det där med oro för missfall, har själv två tidiga missfall i bagaget. Ett i vecka 5 och ett i vecka 6, är i vecka 6 nu (5+3) och vill bara att tiden ska gå snabbare så att jag kan få slappna av lite. Håller tummar och tår för att det ska gå vägen för oss båda denna gången smile1.gif
    Tack! Ja lite oroligt är det. Hoppas det går bra för oss denna gång. Glad Är i v 5 (4+3) så jag testade lite tidigare än bim och det blev plus på direkten med clearblue digital. Så det borde innebära att det är starkare den här gången än förra då jag inte fick plus förrän bim + 10. Känner även av lite mer som att jag är hur trött som helst, ömma bröst, humörsvängningar från hell och lite illamående. Så jag håller tummarna! 
  • sargr
    Youwontremember skrev 2014-05-09 12:06:17 följande:

Jag plussade inte förens bim+5 denna gången, först med ett digitalt och sedan med sticka. Plusset var varken starkt eller svagt då så började ju oroa mig direkt och har nu testat varje dag och strecket blir bara starkare och starkare för varje dag vilket jag är glad över då jag vid missfallen bara fått extremt svaga plus som knappt gått att se och som inte blev starkare, snarare tvärtom. Försöker fokusera på allt positivt, annars blir det alldeles för jobbigt för mig. Nu går jag i princip runt och VILL bli illamående för känner att jag behöver lite fler symptom att fokusera på och hoppas jag kan vara lugnare då. Än så läng är det bara molvärk som kommer och går, ibland kan den vara rätt extrem och då blir jag ju såklart livrädd. Har också sjukt ömma bröst och humöret är helknasigt. Trodde aldrig jag skulle längta efter illamående men jodå :-P
    Jag vill också bli mer illamående :P Vågar knappt testa igen för att det ska gå åt fel håll. Skulle vilja göra ett vul men det fick man inte hos här. Har läst att vissa fått göra det i v 6-7 och att man då kan se hjärtat slå. Vilket skulle göra att man blev lite lugnare. Tror jag kände när embryot "dog" förra gången och då hade jag sån smärta att jag inte kunde sitta upp. Typ riktig riktig menssmärta, jag kopplade dock inte till att det var missfall på g då för jag visste inte att jag var gravid då.. Trodde det var mens på g. Men 3 v senare började jag blöda.. Så nu går jag och hoppas på att den smärtan inte ska komma. Tror det var när hjärtat skulle börja slå som det inte gick längre.. Har läst att det ska vara runt dag 22-23 som det sker och har vill bara att dagarna ska gå fort.. Kan säga att jag inte hade några ömma bröst förra gången så det är ju ett gott tecken för dig! :)
  • sargr
    Länge sen jag skrev nu.. Hinner bara komma in och läsa men aldrig skriva. Var hos BM i måndags och pratade hälsa osv. Fick tid för KUB i v 12, men det är ju sååå långt kvar till det. Vill ju veta att allt ser bra ut innan. Tänkte boka tid för tidigt ultraljud privat men kanske avvaktar. Än så länge känner jag av massor mer än jag gjorde då jag fick missfall. Och den gången fick jag kramper dag 20 men det har jag sluppit nu. Plus extremt om i bröstvårtor/bröst nu, trött och grinigare nu :P Så det verkar hålla i sig än så länge iaf. Håller tummarna för att allt ska gå vägen denna gång. Har ni andra som har bf runt 11 jan gjort ngt vul/ul än? Mår ni illa, för jag känner inget mer än nån gång ibland och är mer extremt hungrig. Vet att både mamma och svärmor inte mådde illa så det kanske är genetiskt? :P hoppas kan man ju, för spy är det värsta jag vet! 

kram på er Skrattande
  • sargr
    Tingeliiiing skrev 2014-05-20 23:15:11 följande:
    Nån mer än mig som är täppt i näsan nästan dygnet runt? smile4.gif
    Jag är också jättetäppt. Kan verkligen inte somna med täppt näsa så måste gå och kolla på apoteket efter koksaltlösning. Har även gått upp en storlek i bh och har jäääätteömma bröst. Helt otroligt. Är lärare och har elever i perfekt brösthöjd, och de är gillar att kramas. Behöver jag säga med...? ;) De blir nog lite fundersamma över varför fröken kvider varje gång de ger mig en kram. :P 

Ska på vul nästa vecka, kommer vara i v 7+0 ungefär så hoppas allt ser bra ut då. Nervös redan eftersom det var i v 8 jag fick missfall förra gången. 

Tänker på er som får gå igenom detta och vill bara ge er en kram. Vet vad ni går igenom. 
  • sargr
    sissi81 skrev 2014-05-26 09:13:50 följande:
    Hörrni flickor.....känsligt ämne men hur är det med sexlusten nu i början? Min är just nu som bortblåst. Jag mår konstant illa o skulle kunna lägga mej hur tidigt som helst om det inte vore för barnen som lägger sej 21. Jag har så dåligt samvete men min man som är världens snällaste säger att det är ingen fara. Men va fasiken....jag saknar vårt sex. Men jag orkar bara inte. Hoppas illamåendet och tröttheten far åt pipsvängen snart
    Jag känner av både och. Ibland är den superstark och ibland puts väck. Dock hade vi sex i helgen och jag började blöda. Bröt ihop då förra missfallet gjorde sig påmint. Ringde dock gynakuten som lugnade mig och sa att det var relativt vanligt. Bara det slutade blöda inom någon timme så var det nog ingen fara... Det slutade blöda ganska snabbt så tror det var något blodkärl som sprack.. otäckt dock. och nu efter har det varit lite blodrester i flytningarna men det är väl så det kommer ut. ska på vul imorn och är nervös över att det inte ska vara något i min mage. Uschan. Kommer inte sova bra inatt! 

Men som sagt, om lusten. Kommer inte våga ha sex om jag ska börja blöda varje gång ju! :/
  • sargr

hej allihop. 
    kommer gå ur denna grupp nu då det slutade i ett andra missfall för vår del. var på vul i tisdags och då såg han bara en hinnsäck som var i v 5 för liten för att jag skulle ha testat pos för fyra veckor sen. började blöda igår och sen fick jag bekräftat missfall på gynakuten. hoppas det slutar lyckligt för er andra Hjärta

Svar på tråden BF Januari 2015