• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Youwontremember

Vill absolut inte tynga ner de med min oro nu men är så vansinnigt orolig så vet inte riktigt vad jag ska göra, vaknade med typ muskelvärk i sidan av magen. Det känns ungefär som en rätt ordentlig sträckning och även huden utanpå och höftbenet känns ömt om jag tar på det. Min första tanke när jag vaknade var utomkvedshavandeskap men efter att ha googlat runt lite har jag förstått att det ska göra fruktansvärt ont vilket det INTE gör, känns som sagt mer som en ordentlig sträckning. Är i vecka 5+5 idag. Kan det vara så enkelt som att jag bara sovit i någon konstig ställning/vänt mig lite för hastigt i sömnen? Känner att jag jagar upp mig här

• ilyaln
    Youwontremember skrev 2014-05-11 10:52:45 följande:
    Vill absolut inte tynga ner de med min oro nu men är så vansinnigt orolig så vet inte riktigt vad jag ska göra, vaknade med typ muskelvärk i sidan av magen. Det känns ungefär som en rätt ordentlig sträckning och även huden utanpå och höftbenet känns ömt om jag tar på det. Min första tanke när jag vaknade var utomkvedshavandeskap men efter att ha googlat runt lite har jag förstått att det ska göra fruktansvärt ont vilket det INTE gör, känns som sagt mer som en ordentlig sträckning. Är i vecka 5+5 idag. Kan det vara så enkelt som att jag bara sovit i någon konstig ställning/vänt mig lite för hastigt i sömnen? Känner att jag jagar upp mig här smile4.gif

Så hade jag det förra veckan. Jag reste mig väldigt hastigt upp ur sängen och kände hur det sträckte till i ligamenten. Dagen efter så hade jag en brännande känsla, rätt kraftig. Min bm ringde ang andra saker och passade på att fråga. Hon sa att har man sträckt ligamentet kraftigt så kan det göra ordentligt ont upp till ett dygn efteråt. Och fram på kvällen försvann det. 

Kan säkert vara så att du vänt dig för snabbt i sömnen. 

• Youwontremember

Åh, tack för ditt svar! Nu känner jag mig lite lugnare, det gör ju som sagt ont utanpå också, känns lite ömt när man tar på det stället och tycker att huden är lite varm. Var det så för dig med? Lite mer exakt satt din värk någonstans? Ska ringa till BM imorgon tänkte jag så kanske hon kan lugna mig ytterliggare.

ilyaln skrev 2014-05-11 12:08:54 följande:
    Så hade jag det förra veckan. Jag reste mig väldigt hastigt upp ur sängen och kände hur det sträckte till i ligamenten. Dagen efter så hade jag en brännande känsla, rätt kraftig. Min bm ringde ang andra saker och passade på att fråga. Hon sa att har man sträckt ligamentet kraftigt så kan det göra ordentligt ont upp till ett dygn efteråt. Och fram på kvällen försvann det.    Kan säkert vara så att du vänt dig för snabbt i sömnen. 

• ilyaln
    Youwontremember skrev 2014-05-11 12:14:47 följande:
    Åh, tack för ditt svar! Nu känner jag mig lite lugnare, det gör ju som sagt ont utanpå också, känns lite ömt när man tar på det stället och tycker att huden är lite varm. Var det så för dig med? Lite mer exakt satt din värk någonstans? Ska ringa till BM imorgon tänkte jag så kanske hon kan lugna mig ytterliggare.

Jag hade ut mot vänster sida, kändes som det satt under blygdbenet, men gjorde ont utanpå också, skum känsla. Sen flyttade sig smärtan inte heller utan höll sig på samma plats hela tiden. Var orolig för utomkvedes först, men vet att det kan kännas så pga ligamenten, det kan göra ordentligt ont. Har ju två barn sen innan, så även om det var längesen så kommer jag ihåg just det eftersom jag sällan kan göra saker lugnt. Sträckte ligamentet igår när jag skulle sparka till en fotboll till hunden också. Att en aldrig kan ta det lugnt och tänka till lite innan Drömmer

Ring bm i morgon om du fortfarande är orolig, men jag skulle gissa att det är borta tills i morgon :)

• Youwontremember
    ilyaln skrev 2014-05-11 13:58:08 följande:
    Jag hade ut mot vänster sida, kändes som det satt under blygdbenet, men gjorde ont utanpå också, skum känsla. Sen flyttade sig smärtan inte heller utan höll sig på samma plats hela tiden. Var orolig för utomkvedes först, men vet att det kan kännas så pga ligamenten, det kan göra ordentligt ont. Har ju två barn sen innan, så även om det var längesen så kommer jag ihåg just det eftersom jag sällan kan göra saker lugnt. Sträckte ligamentet igår när jag skulle sparka till en fotboll till hunden också. Att en aldrig kan ta det lugnt och tänka till lite innan    Ring bm i morgon om du fortfarande är orolig, men jag skulle gissa att det är borta tills i morgon :)

Okej, mitt sitter på höger sida, just nu känns det bara om jag typ spänner mig eller drar in magen. Då känns det ungefär som en öm knuta nere i sidan av magen. Ska ringa BM imorgon om det inte känns bättre eller om jag fortsätter oroa mig, mår ju fortfarande inte illa alls och det tillsammans med denna sträckningen sätter en dej hjärnspöken i skallen på mig
  • LängtansBlåaBlomma

Nu gnäller jag även här (är aktiv i två gravidtrådar) men jag har inga symptom :( det enda är att jag är tröttare än vanligt men absolut inget extremt. Är i 6+3... Nåt måste väl börja visa sig snart???

• Fesitomo

Jag kan också gnälla lite grymt illamående samt att det fattas 2 cm på mina jeans, han inte använt dom på 1,5 vecka då jag har varit hemma och gått i mysbyxor

• MillaPo

Här kommer en till som behöver gnälla lite ;) mår klappdåligt...äter varannan timma för att inte säcka ihop totalt o mår illa helatide...äter ja inte mår ja illa, äter ja så mår ja illa..fick sovmorgon i morse o fick sova 1,5 timma på dagen o e endå helt förstörd....hoppas veckrna till v 13 går fort o man får bli människa igen...

Just ja e det nån mer som e svullen? Ja ser ut att va i v 17 istället för v7...

• Serahjay

Här har man oxå mått skit. Vaknade imorse men kände mig inte utsövd så la mig en stund till. 
    Min sambo fick ta dottern. Sen gick jag upp o åt lite osv men spydde upp det lika snabbt igen. Mått skit hela dagen och varit dödstrött. Så har stort sett bara sovit idag...

Går in i vecka 6 imorgon 

• RockTheRebell

Haha millapo kolla bildtråden. Så såg jag typ ut i v18 m första om jag ville ;) nu försöker jag hålla in när jag träffar nära folk haha. Livmodern är ju inte ens över musbenet... Men magen tror det helt klart.

Svar på tråden BF Januari 2015