• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Fesitomo skrev 2014-05-09 15:25:54 följande:
    Vad säga om att göra en lista vart alla bor??
    Vi har ju en bf-lista där man kan lägga till sin bostadsort om man vill.
  • Sunnan

Jag mår fortfarande inte illa (yeay!) men idag började hungern! Jösses, jag skulle kunna äta allt jag ser.
    Såg nyss en TV-reklam för micropizza och tyckte den såg sjukt god ut - jag som inte alls gillar pizza, speciellt inte fryst micropizza, blä! Jag skulle nästan kunna tugga i mig bilderna i kokboken när jag försöker planera mat. Och nyss tog jag in kastrullen och skrapade ur det sista trots att jag redan ätit två omgångar...
    Jag kommer bli tjock om jag ska vara såhär omättligFoten i munnen

• Ekot

Idag ringde jag bm för inskrivningsdag. Blev den 4 juni. Enligt apparna är bf 5 januari men enligt henne 4 januari. Skumt hur det kan bli olika, även om barnet kommer när den vill oavsett.

• Serahjay

Hej hopp! Nu har jag fått mitt fina plus så  nu kan jag hoppa in och hälsa på er! 

Jag heter Sara och är en 28 årig tjej ifrån Malmö. 
    Jag har en dotter som är 2,5 år.
    Jag är i vecka fem och har bf ca 12 Januari. Olika datum på olika appar. 

Jag började kräkas 6 dagar efter befruktning och anade något. Illamåendet fortsatte, fick en väldans mensvärk och brösten började ömma som fan. 

Har bara fått supersvaga plus som knappt syntes men nu så har jag fått det bekräftat. 
    Och vi är så glada! 

• Youwontremember

Grattis!

Serahjay skrev 2014-05-09 20:52:57 följande:
    Hej hopp! Nu har jag fått mitt fina plus så  nu kan jag hoppa in och hälsa på er!  Jag heter Sara och är en 28 årig tjej ifrån Malmö.  Jag har en dotter som är 2,5 år. Jag är i vecka fem och har bf ca 12 Januari. Olika datum på olika appar.  Jag började kräkas 6 dagar efter befruktning och anade något. Illamåendet fortsatte, fick en väldans mensvärk och brösten började ömma som fan.  Har bara fått supersvaga plus som knappt syntes men nu så har jag fått det bekräftat.  Och vi är så glada! 

• semlan24
    Ekot skrev 2014-05-09 20:00:54 följande:
    Hur tänker ni att det är bf nära årsskiftet?

Det är spännande tycker jag!! Kommer ungen tidigare blir den yngst i klassen och senare (eller i tid), äldst ;) Förstått på vissa att det är jobbigt att vara sist med allt, körkort, krogen, osv.. Men å andra sidan, vad gör det egentligen på en tjugoårs-period..
  • Sunnan
    Ekot skrev 2014-05-09 20:00:54 följande:
    Hur tänker ni att det är bf nära årsskiftet? smile1.gif
    Alla i min familj har gått över BF så jag räknar kallt med januari. Men bebisen är såklart välkommen när den vill :)
  • RockTheRebell

Hihi det gör ju bara gående bord ännu bättre ;) äta lite, vila lite, äta lite... Haha. Det var samma för mig även sen med.amningen. Fick dela middagen på två o värma andra halvan så jag kunde äta när det fick plats igen. Annars blev det för lite mat t honom om jag inte åt mer.

fröet2015 skrev 2014-05-09 08:21:49 följande:
    Hihi, ja kring jul börjar det ju bli dags att ladda upp rejält med energi inför förlossning. Fast tyvärr minns jag att det gick sådär att glufsa senaste graviditeten, det fick liksom inte plats så mycket i magen som jag hade önskat.. 

Illamåendet kanske tyder på en flicka nu då? ;) (jag vet att det bara är en myt..)

• Tequila2015

Jag hoppar in här.. Beräknat bf 7jan 2015. Fick hjälp med pergotime, tog sig på andra försöket m tabletterna. Innan har vi försöket i 1,5år med ett missfall dec -13, hoppas verkligen på den här gången men det är svårt att tro att det ska gå.

Även Typ1 diabetiker så är väldigt kontrollerad av sjukvården. UL planerat i V8.

Svar på tråden BF Januari 2015