• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • anna86l

Hej, plussade i fredags så tänkte hänga på här om det är OK. BF är 13/1 (120112 är vår första son född). Det blir vårat andra barn alltså och jag bara går och väntar på att illamåendet ska börja. Kräktes mellan v.7-19 ungefär förra gången..men jag hoppas att jag ska må bättre. Gick upp 23kg och det tänker jag inte göra denna gången. Fick havandeskapsförgiftning så var väldigt svullen på slutet.

• escapee

En lite pinsam fråga... Någon mer som fått ont i magen av en orgasm nu när ni är gravida? Blev lite skrajj nu när ja kände detta. Dum som jag var så googlade jag lite. Å vissa skriver att man inte ska ha sex eller få orgasm innan v 12... För då ökar risken för missfall... Medan en del andra skriver att de e bullshit....

• maarny
    escapee skrev 2014-05-11 22:45:07 följande:
    En lite pinsam fråga... Någon mer som fått ont i magen av en orgasm nu när ni är gravida? Blev lite skrajj nu när ja kände detta. Dum som jag var så googlade jag lite. Å vissa skriver att man inte ska ha sex eller få orgasm innan v 12... För då ökar risken för missfall... Medan en del andra skriver att de e bullshit....
    Känt det du beskriver, är det farligt eller ej? Någon som vet?? Trodde det var lugnt att ha sex
  • ilyaln
    Jag har kört på som vanligt om inte mer och var i början rädd pga de kraftiga orgasmerna (som numera kommer så himlans lätt också), men jag har inte haft extra ont i magen eller så. Mina två tidigare graviditeter vågade jag inte ha sex. Nu resonerar jag som så att är det en frisk graviditet så ska den klara det. Jag har aldrig hört eller blivit tillsagd att inte ha sex, det är enbart om man blött som man kanske ska överväga att vänta till dessa veckor. 
  • RockTheRebell

N e j sexa på! Det är viktigt för förhållandet :) men det måste vara skönt. Jag brukar ha fått sammandragningar från mitten av grav, men den gör gången fick jag det redan förs veckan i v5. Trodde inte det var möjligt.. Men vi pausade en vecka för jag hade inte lust och igår blev det av. Och ingen sammandragning. Men jag var den aktivare o bestämde vad som kändes bra. Så sexa på :) det kan komma rosa flytning dagen efter men det är livmoderhalsen som kan va lite känslig på utsidan. Inget farligt.

• Tingeliiiing

Jag vågar inte ha sex även fast jag vill, med min 2a fick jag eh ha sex då min cervix öppnades o kortades av efter varje gång sen föddes han u v 35+0 ! Känner mig så dum mor min sambo men sex ger mig sånna sammandragningar :( vet inte vad jag ska göra!

• Ettplusettlikamedtre

Idag ringde bm och inskrivning den 13/6, vet inte när man brukar ha inskrivning men om jag räknat rätt är jag i vecka 10 eller 11 då, men hon sa oxå att de hade mycket att göra nu när det är semestertider :/ känns spännande, visst får man göra kub även om man är ung och inte har övervikt? :)

• ilyaln
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-05-12 10:05:16 följande:
    Idag ringde bm och inskrivning den 13/6, vet inte när man brukar ha inskrivning men om jag räknat rätt är jag i vecka 10 eller 11 då, men hon sa oxå att de hade mycket att göra nu när det är semestertider :/ känns spännande, visst får man göra kub även om man är ung och inte har övervikt? :)
    Det beror på var man bor. Här så får man inte KUB såvida man inte är över 35 år eller har allvarliga sjukdomar i familjen. Tillhör Norra älvsborgs länssjukhus. Man får inte ens ett tidigt ul så... 
  • Ettplusettlikamedtre
    ilyaln skrev 2014-05-12 10:12:54 följande:
    Det beror på var man bor. Här så får man inte KUB såvida man inte är över 35 år eller har allvarliga sjukdomar i familjen. Tillhör Norra älvsborgs länssjukhus. Man får inte ens ett tidigt ul så... 

Okej, känner att jag ändå vill göra kub, även om jag måste betala. Men ul, gör man i vecka 12? Eller 14? Vilken dålig koll jag har känner jag!!
  • RockTheRebell

I vårt län har de.precis gjort om att man får från v 12-22 istället för från 17+0-21+0 som är gratis. Men då får man just inget rul sen. Som ilyaln skrev måste man ha släkt som är sjuk, allvarlig risk eller så varor med om foster missbildning innan. Men det finns.ganska gott om privata mottagningar i städer som tar 500-1000 kr för tidigt ul.

Ettplusettlikamedtre skrev 2014-05-12 10:53:31 följande:
    Okej, känner att jag ändå vill göra kub, även om jag måste betala. Men ul, gör man i vecka 12? Eller 14? Vilken dålig koll jag har känner jag!!

Svar på tråden BF Januari 2015