• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Jhalie
    Tingeliiiing skrev 2014-05-13 10:36:57 följande:
    Nä tänkte mer om det kanske står 1-2 på digitala så kanske man kan ana att nåt är fel borde stå 3+ på det digitala nu! Usch va svårt hoppas blodet håller sig borta nu

Jaha du menar så. Oh det vet jag inte om jag vågar Har ett till likadant test. Tänkte ta det imorn och se om det är svagare eller inte. Annars köper jag ett digitalt.
  • MillaPo

Ja detta illamående gör än helt knäckt...ligga stilla e det enda som e hyfsat ok dagtid...nattetid vet ja inte heller va ja ska ta mej till...får se vad läkaren säger när hon ringer i efm. Hoppas ja får dom ja tog sist dom dämpade lite i allafall...

• snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-05-12 20:48:44 följande:
    Jag har börjat blöda efter vul! Men det va absolut inte mkt! Som en krona i storlek o inte knallrött blod lite blodblandad flytning typ!

Tack för ditt svar! :) Har inte kommit något blod ännu o var på vul igår vid kl14 så nu hoppas jag att det inte kommer.:)
  • bejb

vad har ni fått för ert illamående? åt mig har de inte velat skriva ut något förra graviditeten fast jag hade det riktigt besvärligt över halva tiden.
    finns det något bra receptfritt? jag köpte seaband förra gången att lägga på handlederna. de borde jag leta fram. vet nu inte om de funka eller om de va inbillning men bättre än inget alls

• Fesitomo

Ska till mvc idag så får se om jag kan få något, för detta orkar jag inte med, äter jag inte så mår jag pyton, äter jag så mår jag ännu värre

• AB mamma
    bejb skrev 2014-05-13 11:06:50 följande:
    vad har ni fått för ert illamående? åt mig har de inte velat skriva ut något förra graviditeten fast jag hade det riktigt besvärligt över halva tiden.
    finns det något bra receptfritt? jag köpte seaband förra gången att lägga på handlederna. de borde jag leta fram. vet nu inte om de funka eller om de va inbillning men bättre än inget alls
    Fy sjutton vad dåligt av din mödravård! Du får tuffa till dig och kräva att dom ska hjälpa dig. Illamående är riktigt skit att ha även om man vet att det är helt normalt.

Jag har haft massor med illamående i mina tre tidigare graviditeter och fått massor med hjälp (jag har alltid varit motståndare till piller så här har dom tjatat till jag gett med mig). Men jag har fått seaband som någon tipsade om, avslappningsövningar och andingsövningar, akupunktur och slutligen då piller (lerigan) och sjukskrivning. Visserligen var jag inlagd med dropp till och från så det var svårt att ta sig till jobbet ändå :)

Denna gång så hanterar jag det ovanligt bra tycker jag själv, jag kräks kanske 2-3 ggr om dagen. Mitt trix är att bara äta precis det jag är sugen på och absolut inget annat då går det mycket bättre och jag får behålla det. Visserligen är det kanske inte det mest näringsrika eller godaste sakerna men å andra sidan om jag kräks upp allt får jag ändå inte i mig någon näring. Så jag lever på någon skorpa, vittbröd är en höjdare för mig och ris och stekta ägg, sallad med massa citron och tomat sallad med basilika och morötter bara vatten dricka men hitta ngn ingefärsdryck med massa växt extrakt som smakar sååå gott med den åker ner lätt.

• Tingeliiiing
    Jhalie skrev 2014-05-13 10:39:57 följande:

Jaha du menar så. Oh det vet jag inte om jag vågar smile3.gif Har ett till likadant test. Tänkte ta det imorn och se om det är svagare eller inte. Annars köper jag ett digitalt.
    Håller tummarna för dig!
  • Jhalie
    Tingeliiiing skrev 2014-05-13 12:25:26 följande:
    Håller tummarna för dig!

Tack så mycket!! Har lite småont nu. Inget som stör. Men blir det värre så åker jag nog upp även om jag inte blöder. Eller tror ni de skickar hem mig?
  • escapee
    Jhalie skrev 2014-05-13 12:38:11 följande:

Tack så mycket!! Har lite småont nu. Inget som stör. Men blir det värre så åker jag nog upp även om jag inte blöder. Eller tror ni de skickar hem mig?
    De kan inte skicka hem dig utan att du blir undersökt. För du har rätt till läkarvård :) tro mig , jag vet. Har endometrios i botten och har fått krigat en hel del ;)
  • Fesitomo
    Jhalie skrev 2014-05-13 12:38:11 följande:

Jag hade åkt in nu och inte väntat håller tummarna att allt är ok
Svar på tråden BF Januari 2015