• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • AB mamma
    Jhalie skrev 2014-05-14 15:17:20 följande:
    Nu har jag varit på kk. De såg inget alls på vul. Inget foster, ingen blödning, ingen utomkveds. Inget!

Gravtestet var positivt även där och de tog blodprover som det skickade akut. Så läkaren skulle ringa under kvällen och meddela hcg värdet. Om jag måste tillbaka på fredag och ta ett nytt eller om det var för lågt smile4.gif
    Jobbig som fan är det nu.

Men usch vad jobbigt. Och väldigt skumt, men du måste ju varit gravid och antagligen haft ett mf (även om du inte hade jätteblödningar) Eller vad trodde dom?

Beklagar verkligen med pojkvännen med. Skickar cyberkram och hoppas du har någon hos dig som kan stötta dig
  • Tingeliiiing

Nu har jag varit på kk. De såg inget alls på vul. Inget foster, ingen blödning, ingen utomkveds. Inget!

Gravtestet var positivt även där och de tog blodprover som det skickade akut. Så läkaren skulle ringa under kvällen och meddela hcg värdet. Om jag måste tillbaka på fredag och ta ett nytt eller om det var för lågt smile4.gif

Va?!?! Ingenting? :-O va nu? Varför visar det då positivt?

Stackare! Finner inga ord blev kaka på kaka på kaka för dig!

STYRKE KRAM
  • escapee

Vilken vecka skulle du vara i nu isf? När ja var i vecka 5 å fick fm så syntes ingenting på vul heller :/
  • Jhalie

Jag tror jag är i v typ 6+5 om jag räknar från sista mens. Men jag fattar inte varför de inte såg nåt. Han klämde på magen från alla håll ocj gröta omkring med ultraljudspinnen överallt. Men inte ens blod eller utomkveds sa han. Mycket märkligt. Och varför visade gravtestet starkare idag? Får se vad hcg värdet låg på när han ringer om ett par timmar!!

• snerkan
    mariaheterjag skrev 2014-05-14 11:26:42 följande:
    hej jag hänger också på i den här tråden. Testade igår då mensen var en vecka sen och fick pluss! Borde gå in i vecka 6 idag. Har en pojke född 10 sedan innan men inte riktigt varit säker på syskon, vi slutade i alla fall skydda oss för 2 mån sen men knappt haft sex så jag känner mig rätt förvånad och lite överrumplad. Hur är era tidigare erfarenheter av graviditeter och förlossning etc? (ni som har barn sedan innan). Jag känner mig rätt nervös och orolig då jag upplevde det som jobbigt med ettan...

Välkommen!:) Jag vågar inte oroa mig för förlossningen än, känns som att det kan hända så mycket på vägen dit. Men när min son(-2012) föddes var jag vääääldigt nervös. Men hade en jättebra förlossning! Visserligen gjorde det sjukt ont o jag blev lite orolig när de upptäckte att han låg åt fel håll o läkaren kom in o sa "det här går så bra så" om att ändå föda vaginalt. Men allting gick jättebra o jag ser fram emot nästa förlossning och hoppas innerligt att det får bli i januari!:) Hur var din första förlossning?
  • Jhalie

Nu har de ringt. Måste tillbaka imorn och ta nya prover och tillbaka på fredag för att nytt vul. Hon sa att värdena var lite förhöjda. Hcg var 800. Tyckte det lät lite dock Får se vad proverna visar imorn. Har inte gett upp helt än även om det är riktigt tungt. Speciellt att gå igenom ensam...

• marsmamma87
    Jhalie skrev 2014-05-14 18:39:00 följande:

Nu har de ringt. Måste tillbaka imorn och ta nya prover och tillbaka på fredag för att nytt vul. Hon sa att värdena var lite förhöjda. Hcg var 800. Tyckte det lät lite dock smile4.gif Får se vad proverna visar imorn. Har inte gett upp helt än även om det är riktigt tungt. Speciellt att gå igenom ensam...

Stor kram! Tycker verkligen synd om dig :/
  • Misswiren

Hej alla :D

Hoppar in här. Plussade imorse, oerhört oväntat, men glädjen är extrem.

Med vårt förra barn höllt vi på länge och fick till slut ta hjälp med insemination. Mannens spermierantal va lågt.

Nu bestämde vi oss för att försöka på egen hand - det skulle få ta sin tid.

FÖRSTA äl tog det sig - helt galet!!

Så ja, vi är så lyckliga nu!Skrattande

BF 18.e Jan.

• fröet2015
    Jhalie skrev 2014-05-14 18:39:00 följande:
    Nu har de ringt. Måste tillbaka imorn och ta nya prover och tillbaka på fredag för att nytt vul. Hon sa att värdena var lite förhöjda. Hcg var 800. Tyckte det lät lite dock smile4.gif Får se vad proverna visar imorn. Har inte gett upp helt än även om det är riktigt tungt. Speciellt att gå igenom ensam...
    Låter konstigt, och jobbigt för dig att inte få klara besked! :( Kram och hoppas det löser sig till det bästa!
  • marsmamma87

Min första förlossning gick ganska snabbt. Jag hade värkar i ca tre timmar innan han kom ut och jag hann inte få någon bedövning. Det gjorde självklart sjukt ont men jag klarade mig helt utan att sys eller något efteråt. Han kom dessutom 2 veckor innan BF så vi var väldigt överraskade när vi helt plötsligt hade fått en son en morgon, jag hade ju inte haft en enda känning innan och han var inte fixerad när vi var hos bm dagen innan.

Det enda som jag är lite orolig för den här gången är att det ska gå ännu snabbare, speciellt eftersom vi nu redan har en liten hemma att ta hänsyn till..

Svar på tråden BF Januari 2015