• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • AB mamma
    Jhalie skrev 2014-05-15 14:53:38 följande:
    Jasså?? Hmm... Läkaren sa iaf att inget växer... Har blödit lite till idag oxå. Inte mycket men blir rött när jag torkar mig. Vi får väl se vad vul visar helt enkelt. Jo jag ringde faktiskt hit min mamma så hon kommer och stannar hela helgen!! Hoppar dock över vårruset ikväll.:-/

Skönt att din mamma kan vara hos dig. Håller tummarna för dig och hoppas man ser ngt på vul idag.
  • AB mamma
    mariaheterjag skrev 2014-05-15 20:33:48 följande:
    Jag har faktiskt inte anmält mig till någon mödravård än. Vi har precis flyttat och jag vet inte vad som finns här. Känner inte heller att jag riktigt har någon tid att gå på besök, dessutom kommer ju jobbet då direkt fatta. Känns också lite onödigt på någotvis att gå dit innan vecka 12 då det ändå är så osäkert? Är det ok att vänta lite längre innan man kontaktar någon, eller vad tror ni? Har för mig att jag läst någonstans att man ska gå på inskrivning innan vecka 12, men egentligen fattar jag inte varför?

Jag ringde igår och fick tid redan på tisdag för som hon sa. Man går igenom allt de kan erbjuda gällande mödravård. Men framförallt gå igenom kub för där krävs lite framförhållning. Ska man göra kub så tas ju blodprov v.9-11 så där bör man ju ha kontaktat dom i tid. Inskrivningen görs inte förrän v. 10-13
  • Respan

Ringt mvc nu och första besöket blir 1 juli och UL blir 15 juli, sååå långt kvar till UL o:

• RockTheRebell

De gör ju alla journaldetaljer med en förstföderska på första besöket. Ålder, arbete, sjukdomshistoria i familjerna o vad man har för frågor osv så de vill inte stressa. :)

• Fesitomo
    Tingeliiiing skrev 2014-05-16 10:55:31 följande:

Åh fick se ett tickande hjärta i dag på vul smile1.gif

V6+5

Ååå grattis hoppas jag också får göra det på tis är då i v 7+2
  • bejb

tack och lov att jag inte jobbar. hela veckan måndag till fredag har jag spenderat förmiddagarna (och även eftermiddagarna vissa dagar) på soffan och försökt att inte börja spy :/
    fy jag har så dåligt samvete då jag inte orkat vara en bättre mamma åt min lilla tjej. hon har igen varit så söt och kommit och strykt handen på magen och sagt "aahaa mamma gulla" :) snart 2 år men verkar på något vis vara så mycket större och förståndigare helt plötsligt. imorgon får hon åka till sin mormor & morfar och sova över för gubben och jag ska på dejt på kvällen..hoppas man skulle få må lite bättre en liten stund iallafall.
    nästa vecka ringer jag till läkare om det fortsätter såhär.. har ju knappt kunnat äta på hela veckan och gått ner 2 kg redan

• Fesitomo

ÅÅÅÅ är den en vänlig själ som kan lägga in mig på BF - Nick - ålder - barn nr - ort - ev kön/vad vi tror 3/1 Fesitomo - 32-4-Göteborg- tror på en tös men ska nog se efter denna gång :)

• Fesitomo
    bejb skrev 2014-05-16 11:16:34 följande:
    tack och lov att jag inte jobbar. hela veckan måndag till fredag har jag spenderat förmiddagarna (och även eftermiddagarna vissa dagar) på soffan och försökt att inte börja spy :/ fy jag har så dåligt samvete då jag inte orkat vara en bättre mamma åt min lilla tjej. hon har igen varit så söt och kommit och strykt handen på magen och sagt "aahaa mamma gulla" :) snart 2 år men verkar på något vis vara så mycket större och förståndigare helt plötsligt. imorgon får hon åka till sin mormor & morfar och sova över för gubben och jag ska på dejt på kvällen..hoppas man skulle få må lite bättre en liten stund iallafall. nästa vecka ringer jag till läkare om det fortsätter såhär.. har ju knappt kunnat äta på hela veckan och gått ner 2 kg redan

Här är en till som knappt har kunnat äta och gått ner 2 kg men har fått lergigan comp som tar bort de värsta iaf
  • semlan24
    Tingeliiiing skrev 2014-05-16 10:55:31 följande:
    Åh fick se ett tickande hjärta i dag på vul

V6+5

Åh! Jag ska göra vul på måndag och då är jag i samma v som du!! Hoppas hoppas jag också får se nåt så fint :)
Svar på tråden BF Januari 2015