• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sissi81
    SituationWahlin skrev 2014-05-15 12:42:04 följande:

Hej!

Fick ett plus på stickan igår, enl de flesta beräkningar så är det den 17 januari som gäller. Har väl inte föstått det än och vågar inte riktigt tro på det helle för den delen.  Kommer från Skåne men är bosatt i Göteborg med sambo och hund. Så hej på er, jag joinar!

Hejje o välkommen i gänget då Själv är jag beräknad 20 januari
  • sissi81
    escapee skrev 2014-05-15 11:14:48 följande:
    Jag blev alldeles för orolig igår av all smärta å åkte in till gyn akuten... Väl där konstaterades en graviditet, dock en liten sådan... Men som han ändå tyckte var normal för vecka 5+3... Dock syntes inget hjärta... Men för honom såg de ut som en normal graviditet å graviditeten satt högt upp i livmoder också vilket skulle vara bra! Inget hcg prov ville han ta eftersom han inte såg några tecken på missfall å han såg heller inga tecken på att det var pågång.

Men min oro släppte lite... Men inte helt. Har ju läst att hjärtat börjar picka 20-23 dagar efter befruktning. Igår var de dag 24...! Fast den infon kanske inte stämmer? Ska iaf tillbaka på måndag igen... Hade den tiden bokad sen innan... Så får vi se om man ser ngt annorlunda då.... Har inte varit uppe å kissat ngn gång inatt... Brukar alltid gå upp minst en gång :/

Någon annan som glor vul i V5+3? Eller i snarlik vecka? Som kan tala om hur de såg ut?
    Hejje.

Då kan jag lugna dej lite grann i alla fall. Jag var själv inne i vecka 6. Då såg dom inte ens något klart foster. Så jag fick vänta 2 veckor o sen komma tillbaka. Då syntes det jättetydligt och hjärtat tickade så fint
  • sissi81

Hoppas ni mår bra allihopa.

Själv så drömmer jag otroligt mycke mardrömmar just nu och är trött för jämnan. Lite ont i brösten men inte mer.

Ringde barnmorskan igår. Eftersom vi fick sent missfall sist så skulle vi hoppa över 12-veckors besöket ang rökning o alkohol eftersom jag var på det så sent som förra hösten.
    Men jag fick i alla fall en tid i juli samt att hon bokade in ultraljudet redan nu.

Har så svårt att ta in allt eftersom vi fick missfallet i vecka 14 sist. Man är så rädd att det ska hända igen.

• mariaheterjag
    sargr skrev 2014-05-15 10:46:01 följande:
    Länge sen jag skrev nu.. Hinner bara komma in och läsa men aldrig skriva. Var hos BM i måndags och pratade hälsa osv. Fick tid för KUB i v 12, men det är ju sååå långt kvar till det. Vill ju veta att allt ser bra ut innan. Tänkte boka tid för tidigt ultraljud privat men kanske avvaktar. Än så länge känner jag av massor mer än jag gjorde då jag fick missfall. Och den gången fick jag kramper dag 20 men det har jag sluppit nu. Plus extremt om i bröstvårtor/bröst nu, trött och grinigare nu :P Så det verkar hålla i sig än så länge iaf. Håller tummarna för att allt ska gå vägen denna gång. Har ni andra som har bf runt 11 jan gjort ngt vul/ul än? Mår ni illa, för jag känner inget mer än nån gång ibland och är mer extremt hungrig. Vet att både mamma och svärmor inte mådde illa så det kanske är genetiskt? :P hoppas kan man ju, för spy är det värsta jag vet!  kram på er 

Jag har typ inga symptom förutom ömma bröst. Min förra grav kom inte illamåendet förrän i vecka 8 har jag för mig, och då rätt så lindrigt. Att du inte har så mkt symptom tror jag är helt normalt så tidigt! Men förstår att du är nervös om du fått missfall tidigare
  • snerkan
    sissi81 skrev 2014-05-15 20:14:16 följande:
    Hoppas ni mår bra allihopa. Själv så drömmer jag otroligt mycke mardrömmar just nu och är trött för jämnan. Lite ont i brösten men inte mer. Ringde barnmorskan igår. Eftersom vi fick sent missfall sist så skulle vi hoppa över 12-veckors besöket ang rökning o alkohol eftersom jag var på det så sent som förra hösten. Men jag fick i alla fall en tid i juli samt att hon bokade in ultraljudet redan nu. Har så svårt att ta in allt eftersom vi fick missfallet i vecka 14 sist. Man är så rädd att det ska hända igen.

Usch vad jobbigt!:( jag drömmer också ofta mardrömmar att jag får missfall. Så vaknar jag o tror att det är så tills jag varit på toa. Vad olika det är hos olika barnmorskor! Vi ska dit redan i v8 även fast vi också var där i höstas! Lite onödigt känns det ju men ändå skönt för att det känns tryggt.:)
  • mariaheterjag

Jag har faktiskt inte anmält mig till någon mödravård än. Vi har precis flyttat och jag vet inte vad som finns här. Känner inte heller att jag riktigt har någon tid att gå på besök, dessutom kommer ju jobbet då direkt fatta. Känns också lite onödigt på någotvis att gå dit innan vecka 12 då det ändå är så osäkert? Är det ok att vänta lite längre innan man kontaktar någon, eller vad tror ni? Har för mig att jag läst någonstans att man ska gå på inskrivning innan vecka 12, men egentligen fattar jag inte varför?

• snerkan
    mariaheterjag skrev 2014-05-15 20:33:48 följande:
    Jag har faktiskt inte anmält mig till någon mödravård än. Vi har precis flyttat och jag vet inte vad som finns här. Känner inte heller att jag riktigt har någon tid att gå på besök, dessutom kommer ju jobbet då direkt fatta. Känns också lite onödigt på någotvis att gå dit innan vecka 12 då det ändå är så osäkert? Är det ok att vänta lite längre innan man kontaktar någon, eller vad tror ni? Har för mig att jag läst någonstans att man ska gå på inskrivning innan vecka 12, men egentligen fattar jag inte varför?

Jag har för mig att läste någonstans att det kan vara bra att det finns i ens journal även om det blir ett missfall.
  • RockTheRebell

De vill nog säga till en om folsyra mm på hälsosamtalet som är i v8 enligt vår schemalagda tror jag mest.

• semlan24

Idag ska jag sitta hos frissan i flera timmar.. Hur fasen ska det gå med det här illamåendet? *snyft* jag får ta med kräkpåsen å hoppas på det bästa..

Svar på tråden BF Januari 2015