• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • marsmamma87
    Misswiren skrev 2014-05-14 18:45:43 följande:

Hej alla :D

Hoppar in här. Plussade imorse, oerhört oväntat, men glädjen är extrem.

Med vårt förra barn höllt vi på länge och fick till slut ta hjälp med insemination. Mannens spermierantal va lågt.

Nu bestämde vi oss för att försöka på egen hand - det skulle få ta sin tid.

FÖRSTA äl tog det sig - helt galet!!

Så ja, vi är så lyckliga nu!Skrattande

BF 18.e Jan.

Grattis va kul!!:)
  • escapee

Jag ska nog ringa till gyn imorgon... Började få ont i svanken igår... Åh idag är de ännu värre... Vilket gör mig lite orolig :( har dessutom endometrios å är jag lite extra orolig.

• Jhalie
    fröet2015 skrev 2014-05-14 18:46:27 följande:
    Låter konstigt, och jobbigt för dig att inte få klara besked! :( Kram och hoppas det löser sig till det bästa!

Vilken del är konstig? att hon tyckte det var högt? Eller att det var så pass högt om det inte finns nåt i magen? Jag är så jäkla förvirrad nu..
  • fröet2015
    Jhalie skrev 2014-05-14 19:07:39 följande:

Vilken del är konstig? smile6.gif att hon tyckte det var högt? Eller att det var så pass högt om det inte finns nåt i magen? Jag är så jäkla förvirrad nu..
    Ja, att det är för lågt för 6+5, men för högt för att inte hitta något på vul. Fast jag är inte någon expert på hcg.. :(
  • Tingeliiiing
    Jhalie skrev 2014-05-14 18:39:00 följande:

Nu har de ringt. Måste tillbaka imorn och ta nya prover och tillbaka på fredag för att nytt vul. Hon sa att värdena var lite förhöjda. Hcg var 800. Tyckte det lät lite dock smile4.gif Får se vad proverna visar imorn. Har inte gett upp helt än även om det är riktigt tungt. Speciellt att gå igenom ensam...

Stackare! Tänker på dig!
  • bejb

Nu först släppte illamåendet lite. Och jag är skithungrig!!!! Fortsätter det såhär blir man ju lätt galen. Visst mådde jag illa förra gången också men inte höll de i hela dagen heller. Vad göra då man e tom i magen o hungrig och börjar må illa genast man börjar äta något?

• Jhalie
    Tingeliiiing skrev 2014-05-14 19:30:21 följande:
    Stackare! Tänker på dig!

Ja jag fattar ingenting. Och inte de heller tydligen Skönt iaf att jag får komma tillbaka så fort!
  • semlan24
    bejb skrev 2014-05-14 19:32:12 följande:
    Nu först släppte illamåendet lite. Och jag är skithungrig!!!! Fortsätter det såhär blir man ju lätt galen. Visst mådde jag illa förra gången också men inte höll de i hela dagen heller. Vad göra då man e tom i magen o hungrig och börjar må illa genast man börjar äta något?

Usch, jag känner med dig!! Kunde inte ta mig till jobbet imorse, kräktes hejvilt och var alldeles matt.. Börjar få smått panik nu. All min energi går åt till illamåendet, och jag kan knappt tänka på nåt annat. Jag kommer inte klara av att leva ett normalt liv :/ postafen var ju bara skit, hjälpte inte ett dugg, blev nästan värre bara..

escapee: jag har ju också endometrios, förmodligen ialf, och jag tänkte bara säga det mina gynekologer sagt.. Att graviditet är bästa botemedlet :)
  • mariaheterjag
    Milou88 skrev 2014-05-14 12:07:28 följande:

Min förra graviditet son född 12, så mådde jag väldigt illa.. Spydde fram tills vecka 19. Annars var själva graviditeten väldigt bra. Förlossningen var ganska komplicerad då han var en stor kille på 4,5 kilo. Sprack mycket så de fick bli op. Så denna gången kommer jag förmodligen få gå på special mödravård och de kanske blir snitt.. Hur var din? Några gravidsymptom ännu? Själv har jag ganska mycket växtvärk i magen och ner i ljumskarna. Skönt att man har gått igenom allt detta tidigare (minns att jag var extremt nojig att något skulle vara konstigt sist när jag kände dessa smärtor).
    Min förra graviditet var nog egentligen inte extremt jobbig eller så om man jämför med många andra. Men jag upplevde aldrig den här lyckokänslan och å vad mysigt att va gravid, utan mer bara "kan inte ungen komma snart". Det jobbigaste var nog att jag redan tidigt i graviditeten samlade på mig massa vätska vilket gjorde att jag fick en rätt mkt besvär som följde av det. Men sen blir jag också så upp och ner humörmässigt av hormoner så tror det har en stor del med själva känslan inför allt att göra. Som att ha konstant pms typ.

Förlossningen gick egentligen jättebra. Men jag sprack också mkt inuti och de sydde inte rätt så att jag hade ont i 6 mån efter förlossningen...

Well, well finns ju inte som säger att det blir samma nu. Är dock rädd för att spricka igen. Är det större chans att man spricker igen där de sytt tidigare?

Jag tycker också det är lite skönt att man har mer koll på symptom och sånt denna gång. Har haft lite värk som du beskriver i magen, ömma bröst och sedan känner jag mig labil och känslig humörmässigt. Känner mig inte riktigt som mig själv liksom!
  • mariaheterjag
    ilyaln skrev 2014-05-14 12:25:43 följande:

Grattis och välkommen hit :)

Jag är fruktansvärt nervös inför förlossningen redan. Har fött två barn vaginalt innan, 2:an kom med en sån fart så jag tappade kontrollen totalt. Frågade bm om det kan hända igen. Då svarar hon att jag nog är en "snabbföderska" och att det blir ännu fortare med denna :( Så i vecka 20 ska jag få gå på Aurora-samtal. Vill helst inte snittas men är rädd för vaginalt också. 

Tack

Förstår att du är nervös om de säger att de kan gå ännu fortare denna gång. Jag födde också snabbt för att vara förstföderska, så de sa något liknande till mig att jag skulle säga till nästa gång att jag nog födde fort. Är också lite nervös för det. Gick det fort med din 1a också? Hur många timmar tog det med 2an?
Svar på tråden BF Januari 2015