• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MillaPo
    bejb skrev 2014-05-14 08:08:14 följande:
    Blir bara värre med illamåendet. Nu imorse kunde jag varken äta eller dricka ngt. Känner mig så övermätt och fast jag är jättehungrig går de inte! :( Trodde ju inte det va möjligt att må sämre än som ja mådde sist :) Tycker så synd om min lilla tjej här som får sysselsätta sig själv då jag bara ligger :(

Jag fick lergigan comp igår o igårkväll kände ja mej som en människa igen. Tycker du ska be om det oxå. Det tar inte bort allt men shit så mycket bättre ja mår nu!! Piggare

O inte helt däckad av illamåendet :)
  • marsmamma87
    Duochjag skrev 2014-05-13 22:26:13 följande:

Tack marsmamma87! Vilken månad är 12an född? :)

Lider med er som blöder, fy så orolig man blir. Hade en blödning i v10 med min tjej, kom rätt mycket och även vätska men allt var ju bra. Hoppas det är så för er också.

Ang att vara orolig för mf för att man inte känner något. Första graviditeten kom inte mensen och lite molvärk men det var typ det ända! Inget illamående, ingen trötthet, inga ömma bröst, ingen känslighet för dofter.... var helt övertygad om att det var en MA eller ofostrig graviditet. Senare kände jag av fogarna och fick ont i handlederna men jag minns att jag längtade efter symptom i början! Så visst kan det gå vägen ändå. och ja, det var ju en tjej och inte en kille som myten ang illamående säger. :p

Fy sjutton för er som får så dåligt. Att må illa och kräkas är ju helt fruktansvärt, man kan ju inte fokusera på något annat. och att inte veta om /när man ska kräkas, hua. 

Jag känner inte mycket än så länge (v4+6), ingen mens, svullen mage (ser ut som jag gjorde i v15 förra gången ungefär, jösses!)... det är nog allt. Lite molvärk också. Visst nojjar jag mig att det inte är något, eller mf på gång. När jag testade om 5 dagar senare visade inte testet starkare som man ju förväntar sig och som det gjorde förra gången utan t.o.m lite svagare.. :(. Ska ta ett nytt digitalt i morgon som visade 1-2v sist och som bör visa iaf 2-3v nu... Har det inte hänt något till nästa vecka tänkte jag ringa mvc då.

Måste tyvärr berätta på jobbet direkt då jag inte kan sköta mina arbetsuppgifter som gravid, lyckades slippa förra veckan då jag kunde städa lite och sådant och idag & i morgon är jag hemma och passar dottern då min fl-man är på kurs men såvida testet ser bättre ut i morgon måste jag berätta på torsdag. Jobbigt att jobbet ska veta så tidigt! Före släkt och vänner... :/ Är endast min syster som vet hittills.

Jag blir 34 i år, gjorde kub privat sist och tänker göra det denna gången med.

Jag bor också i närheten av Göteborg, kul att vi är flera :).

Det var min lilla novell :). Blir kul att ha andra bf jan 15 att följa :) 

Min stora är född i mars-12, en pojke!

Vad jobbar du med eftersom du måste berätta direkt?

Jag bor också i Göteborg :)
  • Tingeliiiing
    Jhalie skrev 2014-05-14 05:53:51 följande:

Tog ett nytt test nu, och det visar starkare än igår. Det måste väl ändå vara positivt eller? Bild finns i gallerit. Det övre testet är från igår och det under från imorse. Lite hopp iaf smile1.gif

Gud va roligt o läsa!!!!! Yeiiii!

Jag hoppas på att det går åt rätt håll nu

Gud va roligt o se!

Har du blödit nå mer?
  • MillaPo
    Jhalie skrev 2014-05-14 05:53:51 följande:
    Tog ett nytt test nu, och det visar starkare än igår. Det måste väl ändå vara positivt eller? Bild finns i gallerit. Det övre testet är från igår och det under från imorse. Lite hopp iaf

Va skönt nu hoppas vi blodet hållet sig borta!!!
  • Jhalie

Ska köpa ett digitalt test sen så fort de öppnar. Har tagit såna stickor förr. På bim+5 visade det negativt så inbillar mig att de kanske inte är så bra. Tror ni jag kan lugna mig lite och kanske inte behöver ringa gyn? Blödde inte mer igår. Och inget rent blod idag, lite rosa flytningar bara och inget ont alls!!

• Duochjag

Marsmamma87 jag jobbar på labb, vill inte avslöja mer just nu ;). Jhalie? skönt att det är bättre nu. Jag hade nog ändå ringt gynakuten så de kunde mäta hcg också. Vilken vecka är du i? De kanske kan se ngt på vul också. jag tog ett ny sticka som var liiiite starkare än sista i söndags och ett digitalt som visade 2-3 v precis som det ska. Känner mig lite lugnare .

• Jhalie
    Duochjag skrev 2014-05-14 08:34:47 följande:
    Marsmamma87 jag jobbar på labb, vill inte avslöja mer just nu ;). Jhalie? skönt att det är bättre nu. Jag hade nog ändå ringt gynakuten så de kunde mäta hcg också. Vilken vecka är du i? De kanske kan se ngt på vul också. jag tog ett ny sticka som var liiiite starkare än sista i söndags och ett digitalt som visade 2-3 v precis som det ska. Känner mig lite lugnare .

Ja okej. Slår en signal sen och ser vad de säger. De verkar ju inte allt för pigga på att man kommer dit när de tycker man ska väna it det... Jag är i v 7 nu. Åh vad skönt! Hoppas min digitala oxå visar så sen
  • Jhalie

Har gjort ett clearblue digital nu. Och den visar 2-3. Borde den inte visa 3+??

• Milou88

Jag hakar på! Grattis till er alla :) Plussade i förrgår efter att ha försökt ca ett halvår. Detta är min andra graviditet, har en son på 2år. Vet inte när jag har bf men runt 15-20 jan.

Svar på tråden BF Januari 2015