• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sargr
    Länge sen jag skrev nu.. Hinner bara komma in och läsa men aldrig skriva. Var hos BM i måndags och pratade hälsa osv. Fick tid för KUB i v 12, men det är ju sååå långt kvar till det. Vill ju veta att allt ser bra ut innan. Tänkte boka tid för tidigt ultraljud privat men kanske avvaktar. Än så länge känner jag av massor mer än jag gjorde då jag fick missfall. Och den gången fick jag kramper dag 20 men det har jag sluppit nu. Plus extremt om i bröstvårtor/bröst nu, trött och grinigare nu :P Så det verkar hålla i sig än så länge iaf. Håller tummarna för att allt ska gå vägen denna gång. Har ni andra som har bf runt 11 jan gjort ngt vul/ul än? Mår ni illa, för jag känner inget mer än nån gång ibland och är mer extremt hungrig. Vet att både mamma och svärmor inte mådde illa så det kanske är genetiskt? :P hoppas kan man ju, för spy är det värsta jag vet! 

kram på er Skrattande
  • escapee

Jag blev alldeles för orolig igår av all smärta å åkte in till gyn akuten... Väl där konstaterades en graviditet, dock en liten sådan... Men som han ändå tyckte var normal för vecka 5+3... Dock syntes inget hjärta... Men för honom såg de ut som en normal graviditet å graviditeten satt högt upp i livmoder också vilket skulle vara bra! Inget hcg prov ville han ta eftersom han inte såg några tecken på missfall å han såg heller inga tecken på att det var pågång.

Men min oro släppte lite... Men inte helt. Har ju läst att hjärtat börjar picka 20-23 dagar efter befruktning. Igår var de dag 24...! Fast den infon kanske inte stämmer? Ska iaf tillbaka på måndag igen... Hade den tiden bokad sen innan... Så får vi se om man ser ngt annorlunda då.... Har inte varit uppe å kissat ngn gång inatt... Brukar alltid gå upp minst en gång :/

Någon annan som glor vul i V5+3? Eller i snarlik vecka? Som kan tala om hur de såg ut?

• Respan

Hoppar inte här med :) Plussa igår och är beräknad till 23 januari, andra barnet! :)

• escapee
    sargr skrev 2014-05-15 10:46:01 följande:

Länge sen jag skrev nu.. Hinner bara komma in och läsa men aldrig skriva. Var hos BM i måndags och pratade hälsa osv. Fick tid för KUB i v 12, men det är ju sååå långt kvar till det. Vill ju veta att allt ser bra ut innan. Tänkte boka tid för tidigt ultraljud privat men kanske avvaktar. Än så länge känner jag av massor mer än jag gjorde då jag fick missfall. Och den gången fick jag kramper dag 20 men det har jag sluppit nu. Plus extremt om i bröstvårtor/bröst nu, trött och grinigare nu :P Så det verkar hålla i sig än så länge iaf. Håller tummarna för att allt ska gå vägen denna gång. Har ni andra som har bf runt 11 jan gjort ngt vul/ul än? Mår ni illa, för jag känner inget mer än nån gång ibland och är mer extremt hungrig. Vet att både mamma och svärmor inte mådde illa så det kanske är genetiskt? :P hoppas kan man ju, för spy är det värsta jag vet! 

kram på er Skrattande

Jag har bf den 10/1 tror jag... Är i V5+3... Har nästan inga symtom heller. Kissar ofta, lite lite ont i brösten... Knappt märkbart. Svullen mage, typ mensvärk. Ont i både svank å mage.., sen är ja trött till å från.. Hungrig väldigt ofta också... Gjorde vul igår å ovanför är så står de hur de gick !
  • Milou88

Idag har jag lite mer ont i ländryggen/svanken än tidigare dagar, men inte lika ont i magen.. Usch så rädd för missfall även om jag vet att jag kände mycket i början av förra graviditeten oxå. Någon mer som känner av i ryggen?

• snerkan
    escapee skrev 2014-05-15 11:14:48 följande:
    Jag blev alldeles för orolig igår av all smärta å åkte in till gyn akuten... Väl där konstaterades en graviditet, dock en liten sådan... Men som han ändå tyckte var normal för vecka 5+3... Dock syntes inget hjärta... Men för honom såg de ut som en normal graviditet å graviditeten satt högt upp i livmoder också vilket skulle vara bra! Inget hcg prov ville han ta eftersom han inte såg några tecken på missfall å han såg heller inga tecken på att det var pågång. Men min oro släppte lite... Men inte helt. Har ju läst att hjärtat börjar picka 20-23 dagar efter befruktning. Igår var de dag 24...! Fast den infon kanske inte stämmer? Ska iaf tillbaka på måndag igen... Hade den tiden bokad sen innan... Så får vi se om man ser ngt annorlunda då.... Har inte varit uppe å kissat ngn gång inatt... Brukar alltid gå upp minst en gång :/ Någon annan som glor vul i V5+3? Eller i snarlik vecka? Som kan tala om hur de såg ut?

Hej! Vad skönt att det såg bra ut:) jag var in på vul i måndags, då såg de också bara en fostersäck med en liten plupp i. Enligt min app skulle jag ha varit i v5+6 då. Men vid mina tidigare graviditeter har jag fått bf framflyttat så jag tror att jag har lite längre cykel än vad jag trott:p Ska tillbaka på vul om två veckor o då hoppas jag verkligen att det pickar ett litet hjärta!
  • snerkan
    Milou88 skrev 2014-05-15 11:51:22 följande:
    Idag har jag lite mer ont i ländryggen/svanken än tidigare dagar, men inte lika ont i magen.. Usch så rädd för missfall även om jag vet att jag kände mycket i början av förra graviditeten oxå. Någon mer som känner av i ryggen?

Jag har också haft ont bak i ländryggen/svanken! Lite olila från dag till dag, känns precis som foglossning. Men jag har haft precis lika vid mina tidigare graviditeter, kännt foglossning tidigt o sedan mindre o mindre ju längre det går:) lite konstigt:p
  • bejb
    escapee skrev 2014-05-15 11:19:25 följande:
    Jag har bf den 10/1 tror jag... Är i V5+3... Har nästan inga symtom heller. Kissar ofta, lite lite ont i brösten... Knappt märkbart. Svullen mage, typ mensvärk. Ont i både svank å mage.., sen är ja trött till å från.. Hungrig väldigt ofta också... Gjorde vul igår å ovanför är så står de hur de gick !
    jag är i v 5+6 idag ovh jag mådde toppen ännu förra torsdag men dagen efter då jag gick in i sjätte veckan började illamåendet :( imorgon ringer jag till läkare och hör för såhär klarar jag inte av att må. Samma var det förra graviditeten då kräktes jag v6-v20 ungefär.. och hade en riktigt jobbig halsbränna då också. Men det har jag ju sluppit nu..hittills iallafall
  • Jhalie

Så nu har nya proverna kommit. Hcg samma som igår så inget som växer iaf.

Vad det beror på hoppas vi få reda på imorn på vul.

Får väl lämna den här tråden nu...

• AB mamma
    escapee skrev 2014-05-15 11:14:48 följande:
    Jag blev alldeles för orolig igår av all smärta å åkte in till gyn akuten... Väl där konstaterades en graviditet, dock en liten sådan... Men som han ändå tyckte var normal för vecka 5+3... Dock syntes inget hjärta... Men för honom såg de ut som en normal graviditet å graviditeten satt högt upp i livmoder också vilket skulle vara bra! Inget hcg prov ville han ta eftersom han inte såg några tecken på missfall å han såg heller inga tecken på att det var pågång.

Men min oro släppte lite... Men inte helt. Har ju läst att hjärtat börjar picka 20-23 dagar efter befruktning. Igår var de dag 24...! Fast den infon kanske inte stämmer? Ska iaf tillbaka på måndag igen... Hade den tiden bokad sen innan... Så får vi se om man ser ngt annorlunda då.... Har inte varit uppe å kissat ngn gång inatt... Brukar alltid gå upp minst en gång :/

Någon annan som glor vul i V5+3? Eller i snarlik vecka? Som kan tala om hur de såg ut?

Ingen mår bra av att gå runt och oroa sig, så snälla för din och din lilla knodd i magen släpp det och njut. Även om dom ser vad som helst just nu så finns det inget man kan göra. Jag får också massa orostankar men sen påminner jag mig om just det så länge jag inte blöder eller något motsäger min graviditet så MÅSTE jag njuta för att oroa sig bygger bara upp det mer.
    Njut istället av att du slipper illamående och jätteömma bröst. Njut av att få sova och inte springa på toalett dom har ju tittat och sett att än ser det bra ut så njut av det.Leta inte efter information som inte gör nytta för dig.
    Går du runt och ororar dig så spänner du dig även omedvetet och det orsakar ju smärta i sig, så njut slappna av tänk att just nu i denna sekund så är du i vart fall gravid allt annat vet du inget om och ingen annan heller Solig
Svar på tråden BF Januari 2015