Inlägg från: Milou88 |Visa alla inlägg
  • Milou88

BF Januari 2015

Jag hakar på! Grattis till er alla :) Plussade i förrgår efter att ha försökt ca ett halvår. Detta är min andra graviditet, har en son på 2år. Vet inte när jag har bf men runt 15-20 jan.

• Milou88
    mariaheterjag skrev 2014-05-14 11:26:42 följande:
    hej jag hänger också på i den här tråden. Testade igår då mensen var en vecka sen och fick pluss! Borde gå in i vecka 6 idag. Har en pojke född 10 sedan innan men inte riktigt varit säker på syskon, vi slutade i alla fall skydda oss för 2 mån sen men knappt haft sex så jag känner mig rätt förvånad och lite överrumplad. Hur är era tidigare erfarenheter av graviditeter och förlossning etc? (ni som har barn sedan innan). Jag känner mig rätt nervös och orolig då jag upplevde det som jobbigt med ettan...

Min förra graviditet son född 12, så mådde jag väldigt illa.. Spydde fram tills vecka 19. Annars var själva graviditeten väldigt bra. Förlossningen var ganska komplicerad då han var en stor kille på 4,5 kilo. Sprack mycket så de fick bli op. Så denna gången kommer jag förmodligen få gå på special mödravård och de kanske blir snitt.. Hur var din? Några gravidsymptom ännu? Själv har jag ganska mycket växtvärk i magen och ner i ljumskarna. Skönt att man har gått igenom allt detta tidigare (minns att jag var extremt nojig att något skulle vara konstigt sist när jag kände dessa smärtor).
  • Milou88
    mariaheterjag skrev 2014-05-14 20:05:45 följande:
    Min förra graviditet var nog egentligen inte extremt jobbig eller så om man jämför med många andra. Men jag upplevde aldrig den här lyckokänslan och å vad mysigt att va gravid, utan mer bara "kan inte ungen komma snart". Det jobbigaste var nog att jag redan tidigt i graviditeten samlade på mig massa vätska vilket gjorde att jag fick en rätt mkt besvär som följde av det. Men sen blir jag också så upp och ner humörmässigt av hormoner så tror det har en stor del med själva känslan inför allt att göra. Som att ha konstant pms typ.

Förlossningen gick egentligen jättebra. Men jag sprack också mkt inuti och de sydde inte rätt så att jag hade ont i 6 mån efter förlossningen...

Well, well finns ju inte som säger att det blir samma nu. Är dock rädd för att spricka igen. Är det större chans att man spricker igen där de sytt tidigare?

Jag tycker också det är lite skönt att man har mer koll på symptom och sånt denna gång. Har haft lite värk som du beskriver i magen, ömma bröst och sedan känner jag mig labil och känslig humörmässigt. Känner mig inte riktigt som mig själv liksom!

Ja humöret är verkligen svajigt.. Jag är ingen speciellt känslig person annars. Men kvällen innan jag plussade stor grät jag över att jag tycker min son är så söt ???? Då förstod jag att de var någon i min mage ;)

Din förlossning låter ju lite som min.. Jag sprack långt in så de fick bli op. Är väldigt orolig över att föda igen.. Som du säger, undra om de är större risk att spricka mycket igen?
  • Milou88

Idag har jag lite mer ont i ländryggen/svanken än tidigare dagar, men inte lika ont i magen.. Usch så rädd för missfall även om jag vet att jag kände mycket i början av förra graviditeten oxå. Någon mer som känner av i ryggen?

• Milou88

snerkan, va olika det är. Känns som man mest hör att folk har foglossning mot slutet :)

Hur många barn har du?

• Milou88

snerkan: Okej. Beklagar att du behövde avsluta förra graviditeten :(

Jag har oxå en son född 2012, detta är min andra graviditet

• Milou88

Nu har jag ringt min barnmorska och ska dit på besök nästa måndag. Jag har haft väldigt oregelbunden mens sen vi började försöka få syskon i ungefär ett halvår sen.. Allt från 28-39 dagar har varit normalt.. Så jag är så nyfiken på vilken vecka jag är i. Senaste mensens första dag var iaf 9april och ett tydligt plus på Stickan måndag förra veckan.

• Milou88
    mariaheterjag skrev 2014-05-21 07:06:16 följande:

Känner igen mig. Har vari deppig till och från sedan jag testade positivt. Har också haft tankar om det här är rätt, om sambon är rätt osv och då är detta ändå andra barnet och vi har det stabilt, bor i radhus med gått om plats för en liten. Gick runt och var skakig och det kändes som jag skulle kunna gråta närsomhelst.

Tror absolut det är hormonerna. Kan känna ingen lite hur jag kan va några dagar innan mens, bara att nu höll det i sig konstant i två veckor. Men nu känns det faktiskt bättre som att jag börjat smälta allt eller att kroppen vant sig vid hormonchocken.  

Vilken vecka är du i?
    Det är säkert hormonerna.. Jag har sedan några dagar innan pluset varit väldigt svajig i humör/känslorna. Kan börja gråta för inget och komma på mig själv vara sur/arg för så små saker.. Jättejobbigt! För jag är en väldigt positiv och glad tjej annars.
  • Milou88

Hmm.. Kan någon skicka en inbjudan om fb gruppen till mig? :) eller måste man vara vänner på fb först? :)

• Milou88
    Ypperlig skrev 2014-05-22 15:45:21 följande:
    Skicka en vänförfrågan till Emelie Nikell, så bjuder hon in dig till gruppen. :)
    Tack ????????
  • Milou88
    sourpussy skrev 2014-05-22 16:22:02 följande:

Jag är så glad att jag aldrig rökt och behövt sluta. Just nu vågar jag varken dricka kaffe eller äta mat som inte är vällagad. Är så sjukt nojjig över att nåt ska gå fel, vilket jag förstått är väldigt vanligt. Hejar på er alla och det ska bli underbart att följas åt.
    Jag har redan sett magen ändras vilket känns sååå bra då jag inte direkt känner nåt annat. Kanske lite hugg i magen ibland, som sträckningar.

Jag är också väldigt nojig.. Som tur är smakar kaffet inte gott just nu tycker jag ;)
  • Milou88
    Duochjag skrev 2014-05-22 20:47:48 följande:

Jag hade önskat 2 år mellan mina barn men nu kommer det bli som tre bara för att de är födda 12 och 15, om man tänker på hur de kommer att gå i skolan, även om det bara kommer skilja 2år och 3månader. :/

Vi har oxå en född 12 och hade egentligen velat ha nästa 14 så det bara blir ett skolår emellan.. Våran son är född i maj så om den här graviditeten går vägen så kommer det nästan skilja 3år. Men ibland man inte styra över saker & vi är så lyckliga över att det tillslut tog sig :)
  • Milou88
    Jhalie skrev 2014-05-23 10:32:34 följande:

Ligger inlagd nu i väntan på operation.

Tydligen utomkveds som de missat sist smile4.gif

Beklagar! :(
  • Milou88
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-22 23:10:20 följande:
    Åh precis samma här! Har ett barn som är född maj-12 och ville ha ett skolår emellan. Men eftersom förra graviditeten var tung, vi höll på att förlora henne i PSD, kolik, osv var vi länge osäkra på om vi hade ork att gå igenom allt en gång till - så här är vi, med två skolår emellan, men lika bra ändå!
    Åh de förstår jag verkligen. Men man kan inte planera allt och jag tror som du säger att två skolår blir mycket bra de med :)
Svar på tråden BF Januari 2015