Inlägg från: Misswiren |Visa alla inlägg
  • Misswiren

BF Januari 2015

Hej alla :D

Hoppar in här. Plussade imorse, oerhört oväntat, men glädjen är extrem.

Med vårt förra barn höllt vi på länge och fick till slut ta hjälp med insemination. Mannens spermierantal va lågt.

Nu bestämde vi oss för att försöka på egen hand - det skulle få ta sin tid.

FÖRSTA äl tog det sig - helt galet!!

Så ja, vi är så lyckliga nu!Skrattande

BF 18.e Jan.

• Misswiren

Hej tjejer.

Ser ni snackar illamående. Är i vecka 6 och de andra 3 graviditeter har ett så kraftigt illamående infunnit sig från vecka 5-15.. ALLT har fått mig att spy. Genom att bar tänka på en big Mac spydde jag. Mineralvatten spydde jag av doften haha. Kunde inte ens kyssa min egen man längre då jag spydde av hans doft haha, låter hemskt. Hade alltid påsar i bilen som jag spydde i. Blev sjukskrivning tillslut då jag jobbade på restaurang och spydde ner golvet i köket av matosen. Så ja - lagom nervös inför detta igen. Än sålänge har jag inget alls *peppar peppar*. Dom säger att ingen graviditet är sig lik den andra, men jag är ändå förbered på de.

Men ack. Jag har ett barn i magen. Det är värt allt <3

• Misswiren

Tycker oxå de varit kul att ha en presentation av alla här.

Var man bor, ålder, antal barn sen innan och när man har BF?

Lättare att komma ihåg alla då

• Misswiren
    Limpan nr2 skrev 2014-05-28 07:38:38 följande:
    Jag känner inte heller av något illamående, eller ja kanske lite när jag är hungrig. Jag mådde precis som dig i tidigare graviditet. Illa från att jag plussade fram till ca v.18. Spydde massor, tålde inga lukter. Tyckte att mannen min luktade illa (stackarn) Kunde liksom känna hans huddoft eller hur jag ska säga. Blev inlagd med dropp 2 ggr under den tiden.

Så ja, det känns väldigt märkligt att gå in i vecka 7 utan illamående. Antar att det bara är att försöka njuta?!
    Usch ja. Det är fan inget att hänga i granen.

Vi får hålla tummarna att det blir milt denna gången! Vill kunna njuta från start.

• Misswiren

Godmorgon alla glada, horomonfulla töser.

Detta är mitt 3:e barn, men för min del är jag lika ivrig som med de andra. Läser här varje dag, läser gravidböcker, följer veckorna osv osv. Önskar jag inte vore så, då tiden antagligen känns snabbare, hehe. Men detta är vår sista och vill njuta varenda sekund

På tal om magar så är de inte klokt hur min mage ser ut. Har jätteplatt mage egentligen, men nu är de stor och svullen, hela vägen.

Tarmar, luft - ja gud vet vad. Ser ut att vara i 6:e månaden.. Jättesvårt hålla hemligt för folk. Ikväll har vi grillkväll med alla systrar och föräldrar.. Får bära nåt fluffigt :-P

Är bara i vecka 7..

• Misswiren

Då går man in i vecka 8 idag.. Trodde jag skulle slippa allt illamående och spy denna gång, men tji fick jag. Har de senaste dagar känner starkt illamående med aldrig behövt spy. Efter jag vaknade idag skulle jag ut och diska från taco kvällen igår..doften sa PANG i näsan och fick springa in på toa. Spydde som en kalv på tom mage.

Jobbigt!!!

Kan man be sin BM om vul? Eller måste man göra de privat?

Svar på tråden BF Januari 2015