Inlägg från: anna86l |Visa alla inlägg
  • anna86l

BF Januari 2015

Hej, plussade i fredags så tänkte hänga på här om det är OK. BF är 13/1 (120112 är vår första son född). Det blir vårat andra barn alltså och jag bara går och väntar på att illamåendet ska börja. Kräktes mellan v.7-19 ungefär förra gången..men jag hoppas att jag ska må bättre. Gick upp 23kg och det tänker jag inte göra denna gången. Fick havandeskapsförgiftning så var väldigt svullen på slutet.

• anna86l

Jag är i vecka 6 och känner just nu ingenting. Sist mådde jag illa, redan från v. 6, så jag verkligen bara njuter just nu av att jag mår bra! *peppar peppar*

Ni som har pollenallergi, vilka tabletter får man ta som gravid? Någon som har koll?

• anna86l
    escapee skrev 2014-08-10 20:28:33 följande:

Åh va kul att du var där nyligen :) tycker dock att de e lite svårt när man inte vet könet... Vilka färger passar båda könen ? ;) usch,., detta e första barnet å ja känner mig så vilsen !

Hade iaf tänkt kolla på detta;

Amningskudde

Flaskor

Madrass till skötbord

Filtar, handdukar

Matta till bebis rummet

Sängkläder. Täcke å kudde med

Men efter din lilla lista så får ja nog mer mig lite mer hem också ;)

Har dock inte tänkt att köpa ngn babysitter. I klädväg

Tänkte ja nog bara köpa typ lite body å sånt i neutrala färger :) resten köper ja nog i stan.. Åh storlekar , vad ska man ta????

Jag köpte mycket neutrala färger till vår första. Blev mycket ljust, som beige.. Vi hade en kräkbebis så det gick åt mycket kläder och tvättlappar. Pyjamaser brukar dom ha ganska bra av i Ullared. Köpte mestadels 56, men fick köpa till i strl. 50 när han var född för han badade i strl 56. (Var 52 lång). Vi fick mycket i strl 62-68 av kompisar och släkt när han föddes. Men det är ju olika.

Imorgon ska jag till läkaren, har fått börja äta Trombyl pga. Havandeskapsförgiftning med första barnet. Har inte en aning om vad jag ska göra men kanske kolla blodprov och blodtryck? Någon som vet, som varit med om samma sak? Bm ringde på semestern och sa att jag skulle börja direkt med dom tabletterna.
Svar på tråden BF Januari 2015