escapee skrev 2014-08-10 20:28:33 följande:
Åh va kul att du var där nyligen :) tycker dock att de e lite svårt när man inte vet könet... Vilka färger passar båda könen ? ;) usch,., detta e första barnet å ja känner mig så vilsen !
Hade iaf tänkt kolla på detta;
Amningskudde
Flaskor
Madrass till skötbord
Filtar, handdukar
Matta till bebis rummet
Sängkläder. Täcke å kudde med
Men efter din lilla lista så får ja nog mer mig lite mer hem också ;)
Har dock inte tänkt att köpa ngn babysitter. I klädväg
Tänkte ja nog bara köpa typ lite body å sånt i neutrala färger :) resten köper ja nog i stan.. Åh storlekar , vad ska man ta????
Jag köpte mycket neutrala färger till vår första. Blev mycket ljust, som beige.. Vi hade en kräkbebis så det gick åt mycket kläder och tvättlappar. Pyjamaser brukar dom ha ganska bra av i Ullared. Köpte mestadels 56, men fick köpa till i strl. 50 när han var född för han badade i strl 56. (Var 52 lång). Vi fick mycket i strl 62-68 av kompisar och släkt när han föddes. Men det är ju olika.
Imorgon ska jag till läkaren, har fått börja äta Trombyl pga. Havandeskapsförgiftning med första barnet. Har inte en aning om vad jag ska göra men kanske kolla blodprov och blodtryck? Någon som vet, som varit med om samma sak? Bm ringde på semestern och sa att jag skulle börja direkt med dom tabletterna.