• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MillaPo

[quote=73186823][quote-nick]fröet2015 skrev 2014-05-08 16:07:07 följande:[/quote-nick]Fy för att redan må så dåligt, jag hoppas att klara mig ett tag till iaf. Fast på sätt och vis är det väl en slags bekräftelse på att du verkligen är gravid, om vi nu ska tänka positivt! ;)

Jag har verkligen inga tips att ge, annat än att undvika allt som får dig att må illa, och äta lite men ofta. Jag tålde inte stekt mat, kaffe och tobaksrök sist, spydde rätt ut av det. Ganska svårt att undvika de dofterna tyvärr, speciellt kaffe..[/quot

Jo det e ju på både gott o ont att man mår dåligt ;) trodde ja kanske skulle slippa må som med dotter då jag inte känt mycket i kroppen fram till igår...men tji fick ja. Menn vad gör det att må dåligt i några veckor om det resulterar i en mysig liten bebis :)

• Tjjejjen

Hej Hoppar in här! 27 år och bor i Göteborg, väntar barn nr 3 den 9/1 Har en pojk på snart 3 och en flicka på 8 mån Försökte lägga in Bf listan via ipaden men blev tyvärr inga mellanrum 😞 Är väldigt trött, kissnödig jämt, öm i brösten, irriterad, men hej hopp inget illamående ännu!! Låg i princip med huvudet i toan hela de andra två graviditeterna.

• Sunnan

Jag ringde spec MVC direkt när jag plussat. Men jag har typ 1 diabetes också och måste vara väldigt hårt kontrollerad redan tidigt (speciellt första 10v), barnet har annars nästan 5% risk för organmissbildningar. Nu har mitt vanliga team hand om mig fram till 19/5 när MVC tar över. Ligger väldigt pressat och lågt i socker och har vaknat tre dagar i rad nu med enormt adrenalinpåslag för att sockret varit för lågt och reserverna tagit slut över natten. Men nu har jag ätit så Puh, nu kan allt lugna ner sig igen. Om jag börjar spy kommer jag sannolikt hamna på sjukhus så jag hoppas att illamåendet fortsätter hålla sig borta.

Hur har ni bokat KUB så tidigt? Hade fått för mig att man gör det via MVC?

• fröet2015
    Sunnan skrev 2014-05-09 07:28:11 följande:
    Jag ringde spec MVC direkt när jag plussat. Men jag har typ 1 diabetes också och måste vara väldigt hårt kontrollerad redan tidigt (speciellt första 10v), barnet har annars nästan 5% risk för organmissbildningar. Nu har mitt vanliga team hand om mig fram till 19/5 när MVC tar över. Ligger väldigt pressat och lågt i socker och har vaknat tre dagar i rad nu med enormt adrenalinpåslag för att sockret varit för lågt och reserverna tagit slut över natten. Men nu har jag ätit så Puh, nu kan allt lugna ner sig igen. Om jag börjar spy kommer jag sannolikt hamna på sjukhus så jag hoppas att illamåendet fortsätter hålla sig borta.

Hur har ni bokat KUB så tidigt? Hade fått för mig att man gör det via MVC?
    Oj, har nog aldrig tänkt på hur krångligt det kan vara att vara gravid som typ 1a.. Men bra att de är medvetna om det så du får bästa möjliga hjälp från start. 

KUB fick jag bokat v 12, det var genom vanliga MVC. De tyckte väl jag var gammal.. ;( Nä, men det är säkert olika i olika landsting, vissa erbjuder alla, andra bara om man passerat en viss ålder eller har andra riskfaktorer antar jag. Du borde ju kanske kvala in med din diabetes, även om du är ung?
  • RockTheRebell

Vi får kub genom mvc pga förra grav. Annars hade jag kunnat se mig i stjärnorna eter det.

Jag fick assug efter ostbågar igår =/ mitt problem är snarare att jag inte kan bli ätt :P jag vill äta allt haha. Jag får tänka mina portioner och så får det vara bra där ( i alla fall fram till jul. Vi har ju världens anledning att gå all in på julboroden ;) )

AB Mamma det låter som en tjej om du vill ha citron vinegr.  =) Hoppas ingen behöver på så illa. imorse när jag vaknade hade jag faktiskt en obehagskänsla i maggropen som kan påminna om ilamående! Vore intressant för ingen av killarna innan mådde jag illa.

• fröet2015
    RockTheRebell skrev 2014-05-09 08:04:47 följande:

Vi får kub genom mvc pga förra grav. Annars hade jag kunnat se mig i stjärnorna eter det.

Jag fick assug efter ostbågar igår =/ mitt problem är snarare att jag inte kan bli ätt :P jag vill äta allt haha. Jag får tänka mina portioner och så får det vara bra där ( i alla fall fram till jul. Vi har ju världens anledning att gå all in på julboroden ;) )

AB Mamma det låter som en tjej om du vill ha citron vinegr.  =) Hoppas ingen behöver på så illa. imorse när jag vaknade hade jag faktiskt en obehagskänsla i maggropen som kan påminna om ilamående! Vore intressant för ingen av killarna innan mådde jag illa.

Hihi, ja kring jul börjar det ju bli dags att ladda upp rejält med energi inför förlossning. Fast tyvärr minns jag att det gick sådär att glufsa senaste graviditeten, det fick liksom inte plats så mycket i magen som jag hade önskat.. 

Illamåendet kanske tyder på en flicka nu då? ;) (jag vet att det bara är en myt..)
  • Sunnan
    fröet2015 skrev 2014-05-09 07:56:56 följande:
    Oj, har nog aldrig tänkt på hur krångligt det kan vara att vara gravid som typ 1a.. Men bra att de är medvetna om det så du får bästa möjliga hjälp från start. 

KUB fick jag bokat v 12, det var genom vanliga MVC. De tyckte väl jag var gammal.. ;( Nä, men det är säkert olika i olika landsting, vissa erbjuder alla, andra bara om man passerat en viss ålder eller har andra riskfaktorer antar jag. Du borde ju kanske kvala in med din diabetes, även om du är ung?

Såklart, ni är ju omföderskor så ni känner redan er MVC.

I mitt landsting erbjuds alla KUB oavsett ålder, men har förstått att det inte är så vanligt.
  • Vicktess

Hej på er!
    Fick mitt plus imorse!! hoppas det är ok att jag hänger med här. 
    Grattis till er alla Skrattande

• Anjou2

Hallå! :) fick mitt första super svaga plus igår morse, så när jag kom hem från jobbet testade jag igen (då digitalt) och ja jag är gravid !!! :) men kunde inte tro det så jag var tvungen att göra ett till test i morse och det stod fortfarande gravid :D :D
    5e försöket :D 

• Anjou2
    semlan24 skrev 2014-05-08 11:07:25 följande:
    Jag är nog yngst i den här tråden ;) blir 25 till sommarn. Har trots detta haft problem med att bli gravid (pco och ev endometrios) men på nåt mirakulöst sätt ändå lyckats.. Killen är 31 och vi har varit ett par i 4 år snart :) blir giftemål om några veckor också.

Jag är ju som sagt riktigt nojjig för missfall eftersom jag haft ett.. Var superädd när jag fick mensvärk i början men nu blir jag typ mer rädd när jag inte känner nåt.. Haha. Aldrig får det va helt bra :P
    jag är nog yngst ;) fyller 20 i sommar :) killen fyller 30 i höst :)
Svar på tråden BF Januari 2015