• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • bejb

HUR berättade/ska ni berätta för familjen om tillökningen?

Förra gången berättade vi åt de blivande mor och farföräldrarna i samband med farsdag. Då skrev vi en hälsning från lillbebben i magen också på kortet (då berättade vi redan i v 6 för jag spydde hela dagarna på jobbet och berättade där samma vecka då jag inte kunde dölja det längre)
    Sen berättade vi för närmaste vännerna efter första ultra och "allmänheten" fick se en gravidmage på facebook i vecka 20.

Men denna gång skulle det ju vara roligt att hitta på något skojigt sätt att dela med sig...

Vi ska ha 2 års kalas åt dottern om 3v och då är jag ju i vecka 8. Vi fundera om vi skulle klä tjejen i en topp med texten "världens bästa storasyster" eller något liknande :)

• Sunnan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-06 17:12:54 följande:
    Vill också må illa eller ha växtvärk. Just nu är jag bara trött och extra känslig för längre måltidsuppehåll. Brösten svider också då och då och är känsliga för kyla, men de har inte vuxit något. Blir lite ängslig när så många skriver att de är glada över sina symptom för sist kände de ingenting och då blev det missfall. Förstår att det inte finns nåt sånt samband men klart jag vill känna mig lite gravid :) v. 5+5
    Jag har inte heller några symptom och nojjar också över om jag verkligen är gravid på riktigt (trots utebliven mens och 2 positiva test). Har iofs ömma bröst, men det känner jag bara om jag trycker på dem! Annars ingen trötthet, har min vanliga vårenergi period och har minskat sömnbehov! Inget illamående och har alltid behövt äta var 3:e timme ungefär så det är knappast något nytt. Jag är en skalman som vill äta och sova på exakt samma tider...undrar hur det ska gå med ett barn sen.
    Jag försöker iaf tänka positivt - lycko oss som får all glädje över att vara gravida men slipper de jobbiga symptomen! Jag är också v5+5!
  • maarny

Kan inte alla berätta lite personlig om er själv? :) typ vad ni gör när ni inte hänger här, jobb, hobby? :)

• Fesitomo

Anna 32år bor strax utanför Göteborg, har 3 barn och ett bonusbarn och dom är 12,9,9,7 så japp detta blir en sladdis, och min och sambons gemensamma har BF 3/1

• fröet2015
    maarny skrev 2014-05-07 08:52:32 följande:
    Kan inte alla berätta lite personlig om er själv? :) typ vad ni gör när ni inte hänger här, jobb, hobby? :)
    Jag är narkossjuksköterska, har inte så mycket tid för hobbies sen min första unge föddes, men innan dess spelade jag mycket datorspel, tränade och lekte med hunden. Och drack öl förstås! ;) Har alltid varit politiskt engagerad, i synnerhet vad gäller rättvisefrågor, nationellt som internationellt. 
  • marsmamma87

Kul idé! Jag är förskollärare till yrket och arbetar med barn i 3 årsåldern. När jag inte är där är jag framförallt mamma och ger nästan all min tid till min son på 2 år.

Brinner för inredning och pysslar mycket hemma. Är GÄRNA utomhus, helst i trädgårn eller nere vid havet. Planterar och donar gärna ute i rabatterna.

Är bra på att slösa pengar, helst på inredning då, och barnkläder :)

• Snoddasen

Hej. En snabb presentation. Har en dotter på 9.5månader. Va på gyn igår då inte mensen kommit tillbaka efter fl. Skulle få medicin för det, (hade en liten blödning i mars). Gynläkaren gjorde lite rutinkontroller och de visade sig att jag va gravid. Hon ville ha de till V5 men sk tillbaka Om 3veckor för att göra ett väl hoa dom.

• RockTheRebell

Såå nu så!

Jag är lantbrukare till yrket och har mjölkkor och köttkor, 1 vallhund. Funderar på lite höns/ankor för det vill sambon ha. Jag vill helst ha hästar och får först :P men detta får bli när våra små blir större och ev vill va med djur. Annars kommer barnen först =) Har en kille på 20 mån som just nu sover i sitt babynest medan jag "bokför" (läs har rast) på FL ;) Annars gillar vi att göra ordning vårt hus oh trädgård då vi flyttade hit för snart ett år sen. Utöver det gillar jag också öl och rockmusik därtill. Jag har mina dagar. Antingen är jag jättesparsam eller så lägger jag ner pengar när jag hittar DET hehe =) men shoppinggudarna har något med i leken. har jag bestämt mig för att handla så finns det igenting.. men när jag inte ska/har tid att handla då är hela affären full!

Just det! Min guiltypleasure är att virka babytossor, mössor, koftor, filtar/gosisar och lite söta djur/mobiler. Det är knappt jag har tid att jobba ;) men tyvärr får objekten vänta lite för det är ganska mkt att göra nu på våren.  Gash vad jag längtar till höstvintern när jag är förtjock och jobbet för farligt ;) Då är det lillkillen, jag, soffan, filtar och min virkning hahaha. Jag önskar jag upptäckt hur kul sånt var innan lillkillen för då hade jag kunnat gjort saker medan ja väntade på honom och tiden gick så låååångsamt. Nu för tiden bara rusar den iväg!

Idag är det inskrivning 13.30!

Vad är er guiltypleasure?

• RockTheRebell
    Snoddasen skrev 2014-05-07 10:31:56 följande:
    Hej. En snabb presentation. Har en dotter på 9.5månader. Va på gyn igår då inte mensen kommit tillbaka efter fl. Skulle få medicin för det, (hade en liten blödning i mars). Gynläkaren gjorde lite rutinkontroller och de visade sig att jag va gravid. Hon ville ha de till V5 men sk tillbaka Om 3veckor för att göra ett väl hoa dom.
    vilken överraskning =)
Svar på tråden BF Januari 2015