• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Vicktess
    Youwontremember skrev 2014-05-09 10:51:06 följande:
    Vad kul att det droppar in fler och fler smile1.gif När har ni BF Anjou2 och Vicktess? smile1.gif
    Jag har BF den 13 Januari om man räknar från senaste mensen Glad blir mitt första barn. Är tredje försöket nu....så hoppas verkligen det går vägen den här gången!
  • sargr

Hej allihop! Hoppar in i tråden. Är 24 år och väntar mitt första barn med bf 13 jan. Fick missfall i augusti och vi har försökt sen dess och äntligen tog det sig den här månaden! Vågar dock inte känna mig säker än då missfallet var i v 8 och jag kommer nog vara orolig fram tills dess. Vill bara kunna skrika ut till hela världen att jag äntligen blivit gravid, vilket verkar vara såå enkelt för alla utom mig, men vi ska hålla oss ett tag denna gång. Men här känns det kul att äntligen kunna skriva! Glad Känner mycket mer symptom denna gång så håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången! Glad

• Youwontremember

Grattis! Håller tummar och tår för att allt ska gå vägen

Vicktess skrev 2014-05-09 10:54:23 följande:
    Jag har BF den 13 Januari om man räknar från senaste mensen  blir mitt första barn. Är tredje försöket nu....så hoppas verkligen det går vägen den här gången!

• Anjou2
    Youwontremember skrev 2014-05-09 10:51:06 följande:
    Vad kul att det droppar in fler och fler smile1.gif När har ni BF Anjou2 och Vicktess? smile1.gif
    Beräknat på sista mensen har jag BF 11 januari Skrattande  första barnet för mig, men inte för sambon, han har en son på 6 år som verkligen längtat efter ett syskon! så det här är superspännande! Glad Hoppas det håller i sig! 5e försöket
  • Youwontremember

Grattis! Förstår det där med oro för missfall, har själv två tidiga missfall i bagaget. Ett i vecka 5 och ett i vecka 6, är i vecka 6 nu (5+3) och vill bara att tiden ska gå snabbare så att jag kan få slappna av lite. Håller tummar och tår för att det ska gå vägen för oss båda denna gången

sargr skrev 2014-05-09 10:54:23 följande:
    Hej allihop! Hoppar in i tråden. Är 24 år och väntar mitt första barn med bf 13 jan. Fick missfall i augusti och vi har försökt sen dess och äntligen tog det sig den här månaden! Vågar dock inte känna mig säker än då missfallet var i v 8 och jag kommer nog vara orolig fram tills dess. Vill bara kunna skrika ut till hela världen att jag äntligen blivit gravid, vilket verkar vara såå enkelt för alla utom mig, men vi ska hålla oss ett tag denna gång. Men här känns det kul att äntligen kunna skriva!  Känner mycket mer symptom denna gång så håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången! 

• Youwontremember

Vad roligt, grattis!

Anjou2 skrev 2014-05-09 10:59:43 följande:
    Beräknat på sista mensen har jag BF 11 januari   första barnet för mig, men inte för sambon, han har en son på 6 år som verkligen längtat efter ett syskon! så det här är superspännande!  Hoppas det håller i sig! 5e försöket

• kottemama

Idag fick jag bekräftat missfall. Började småblöda igår eftermiddag och imorse hade det tilltagit. Åkte in till gynakuten där de bekräftade mf.. Är såklart jätteldesen men det känns ändå lättare nu när man vet att det är ett mf, mådde mycket sämre igår med all oro. Tur jag har min ettåring hemma som gör att jag får ett leende på läpparna ändå. Lycka till allihopa!

• Youwontremember

Nej vad tråkigt, jag beklagar verkligen och hoppas det går vägen för er nästa gång, styrkekram!

kottemama skrev 2014-05-09 11:29:51 följande:
    Idag fick jag bekräftat missfall. Började småblöda igår eftermiddag och imorse hade det tilltagit. Åkte in till gynakuten där de bekräftade mf.. Är såklart jätteldesen men det känns ändå lättare nu när man vet att det är ett mf, mådde mycket sämre igår med all oro. Tur jag har min ettåring hemma som gör att jag får ett leende på läpparna ändå. Lycka till allihopa!

• sargr
    Youwontremember skrev 2014-05-09 11:02:30 följande:
    Grattis! Förstår det där med oro för missfall, har själv två tidiga missfall i bagaget. Ett i vecka 5 och ett i vecka 6, är i vecka 6 nu (5+3) och vill bara att tiden ska gå snabbare så att jag kan få slappna av lite. Håller tummar och tår för att det ska gå vägen för oss båda denna gången smile1.gif
    Tack! Ja lite oroligt är det. Hoppas det går bra för oss denna gång. Glad Är i v 5 (4+3) så jag testade lite tidigare än bim och det blev plus på direkten med clearblue digital. Så det borde innebära att det är starkare den här gången än förra då jag inte fick plus förrän bim + 10. Känner även av lite mer som att jag är hur trött som helst, ömma bröst, humörsvängningar från hell och lite illamående. Så jag håller tummarna! 
Svar på tråden BF Januari 2015