• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    RockTheRebell skrev 2014-05-08 10:53:07 följande:
    Har också så, men inte uvi känningar. Uvi är farligt för bebis fall bakterierna även går upp i livmodern så det är värt o kolla om du tycker dig ha uvi. Om det bara var en jämförelse för ilningar ska du däremot inte oroa dig för att jag skrämmer upp dig.
    Jag ska se om det håller i sig under dagen. Har inte haft uvi sen jag var barn. 
  • MillaPo

Nu har tröttheten slagit till med sin fulla kraft...jag e som en en zombie...o dessutom kom illamåendet krypande igår o har hållt i sig idag med. Inte så ja kräks med det irriterar o äter ja lite för sent blir ja jätte illamående... :(

• fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-08 15:31:15 följande:
    Nu har tröttheten slagit till med sin fulla kraft...jag e som en en zombie...o dessutom kom illamåendet krypande igår o har hållt i sig idag med. Inte så ja kräks med det irriterar o äter ja lite för sent blir ja jätte illamående... :(
    Isch, jobbigt för dig.. :( Vilken vecka+dag har du nu?
  • AB mamma

När ringer ni MVC?

Har hamnat i konstigt moment 22. Ilamåendet hålls ju borta med mat men jag kan bara äta det jag är sugen på försäker jag äta ngt annat så äcklas jag. Idag satt jag här hungrig och ska värma till min mat korv med mos, men börjar äcklas av det så det går inte ner och då mår jag ju mer illa och till slut får jag trycka i mig lite brödkanter för det var det enda som jag kunde tänka mig att få i mig allt annat äcklade mig. Och nu börjar jag känna mig lite hungrig igen men kan inte komma på alls vad jag kan få i mig t o m brödkanterna äcklar mig Känner just nu bara sug på sallad med citronsaft ..mmmm längtar tills jag kommer hem Solig

• MillaPo
    fröet2015 skrev 2014-05-08 15:36:25 följande:
    Isch, jobbigt för dig.. :( Vilken vecka+dag har du nu?

5+4 idag...e rädd att det nu bara kommer bli värre...e ingen rolig påhittig mamma åt dottern nu...skuldkänslor jajamensan...men det e väl normalt att ha som mamma ;)
  • MillaPo
    AB mamma skrev 2014-05-08 15:40:46 följande:
    När ringer ni MVC?

Har hamnat i konstigt moment 22. Ilamåendet hålls ju borta med mat men jag kan bara äta det jag är sugen på försäker jag äta ngt annat så äcklas jag. Idag satt jag här hungrig och ska värma till min mat korv med mos, men börjar äcklas av det så det går inte ner och då mår jag ju mer illa och till slut får jag trycka i mig lite brödkanter för det var det enda som jag kunde tänka mig att få i mig allt annat äcklade mig. Och nu börjar jag känna mig lite hungrig igen men kan inte komma på alls vad jag kan få i mig t o m brödkanterna äcklar mig Känner just nu bara sug på sallad med citronsaft ..mmmm längtar tills jag kommer hem

Nej ja har inte ringt mvc ska göra det efter vul den 20:e om allt ser bra ut.

Jag e lika som dej med illamåendet. Kan bara äta det ja e sugen på annars vänder det sig bara i magen...
  • AB mamma
    MillaPo skrev 2014-05-08 15:57:04 följande:

Nej ja har inte ringt mvc ska göra det efter vul den 20:e om allt ser bra ut.

Jag e lika som dej med illamåendet. Kan bara äta det ja e sugen på annars vänder det sig bara i magen...

Men om du inte ringt MVC får du ändå tid till  VUL?

Skönt att höra att fler har detsåhär man känner ju sig skum. Igår fick sambon äta upp hela min mat då jag började äcklas av att ha lagat den och det enda jag kunde få ner var popcorn Tungan ute
  • fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-08 15:54:38 följande:

5+4 idag...e rädd att det nu bara kommer bli värre...e ingen rolig påhittig mamma åt dottern nu...skuldkänslor jajamensan...men det e väl normalt att ha som mamma ;)
    Fy för att redan må så dåligt, jag hoppas att klara mig ett tag till iaf. Fast på sätt och vis är det väl en slags bekräftelse på att du verkligen är gravid, om vi nu ska tänka positivt! ;)

Jag har verkligen inga tips att ge, annat än att undvika allt som får dig att må illa, och äta lite men ofta. Jag tålde inte stekt mat, kaffe och tobaksrök sist, spydde rätt ut av det. Ganska svårt att undvika de dofterna tyvärr, speciellt kaffe..
  • LängtansBlåaBlomma
    AB mringde idag. Vev 2014-05-08 15:40:46 följande:
    När ringer ni MVC?

Har hamnat i konstigt moment 22. Ilamåendet hålls ju borta med mat men jag kan bara äta det jag är sugen på försäker jag äta ngt annat så äcklas jag. Idag satt jag här hungrig och ska värma till min mat korv med mos, men börjar äcklas av det så det går inte ner och då mår jag ju mer illa och till slut får jag trycka i mig lite brödkanter för det var det enda som jag kunde tänka mig att få i mig allt annat äcklade mig. Och nu börjar jag känna mig lite hungrig igen men kan inte komma på alls vad jag kan få i mig t o m brödkanterna äcklar mig Känner just nu bara sug på sallad med citronsaft ..mmmm längtar tills jag kommer hem Solig
    Jag ringde idag, v 6+0
  • MillaPo

[quote=73186789pergotime:)ick]AB mamma skrev 2014-05-08 16:02:52 följande:[/quote-nick]Men om du inte ringt MVC får du ändå tid till  VUL?

Skönt att höra att fler har detsåhär man känner ju sig skum. Igår fick sambon äta upp hela min mat då jag började äcklas av att ha lagat den och det enda jag kunde få ner var popcorn [/quote]

Jag ska på vul via ferten Eftersom ja åt pergotime :)

Svar på tråden BF Januari 2015