• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Fesitomo

Här är en till som fryser ovanligt mycket illamåendet behöver vi inte prata om fyyy BIM+8 :) fick för mig i helgen att det inte hade gått vägen för brösten slutade ömma så var tvungen att ta ett nytt test första bilden är tagen efter 20 sec och andra efter ca 2,50 behöver nog inte fundera mer

• LängtansBlåaBlomma

Jag har mått lätt illa konstant sen igår eftermiddag. Hoppas det går över under dagen, man ska ju orka jobba också...

• maarny

Min hund hat precis börjat köpa och det är den värsta lukten jag någonsin känt! Nästan spyr alltså, måste hålla henne på avstånd och ha öppna fönster. Hon är 4 och har köpt flera gånger innan utan att jag haft problem, och sambon tycker inte att hon luktar så det är definitivt min gravidnäsa som är känslig. Hoppas det går över fort, vet inte ehuru jag ska stå ut hela löpet annars haha! Tvättar henne i gumpen flera gånger om dagen och hon är renlig själv med det stinker ändå.

• RockTheRebell

Bokade inskrivning precis! Jag ringde i tid för jag ville ha tid på måndagar då min mamma jobbar där men är ledig måndagar. Men det fanns inte!! Så hon ville boka redan på onsdag nu. Jösses vad verkligt det blev! Min Bm är helt underbar och ville lägga upp planen med alla tidiga ul och hur vi vill ha det. Hon var så glad och alldeles sprudlande för vår skull hela hon hördes :)

• ilyaln
    maarny skrev 2014-05-05 08:15:32 följande:
    Min hund hat precis börjat köpa och det är den värsta lukten jag någonsin känt! Nästan spyr alltså, måste hålla henne på avstånd och ha öppna fönster. Hon är 4 och har köpt flera gånger innan utan att jag haft problem, och sambon tycker inte att hon luktar så det är definitivt min gravidnäsa som är känslig. Hoppas det går över fort, vet inte ehuru jag ska stå ut hela löpet annars haha! Tvättar henne i gumpen flera gånger om dagen och hon är renlig själv med det stinker ändå.

Haha ja usch, våran hund hoppade i poolen som vi höll på att dammsuga nu inför premiären. Och fyyyy vad han luktade. Blöt hund. Funderade på att stänga in han i ladugården ett tag ;) 

Sen är det nåt konstigt som luktar i bilen, får kräkattack så fort jag sätter mig. Men både man och barn svär  att inget luktar illa därinne.

• ilyaln
    RockTheRebell skrev 2014-05-05 08:48:42 följande:
    Bokade inskrivning precis! Jag ringde i tid för jag ville ha tid på måndagar då min mamma jobbar där men är ledig måndagar. Men det fanns inte!! Så hon ville boka redan på onsdag nu. Jösses vad verkligt det blev! Min Bm är helt underbar och ville lägga upp planen med alla tidiga ul och hur vi vill ha det. Hon var så glad och alldeles sprudlande för vår skull hela hon hördes :)

Jag ringde också tidigt för att jag ville ha ett tidigt VUL genom dom. Så vi var där i onsdags redan . Skäms
    Hon ska ringa i eftermiddag eller i morgon och berätta om jag får mitt VUL samt göra MKP som jag bad om men inte har "åldern" inne för. :)

Din BM verkar ju jättebra, har de UL-maskin där? Här krävs det remisser hit o dit. 

• Youwontremember

Det här med tidigt VUL, hur bär man sig åt för att få det egentligen? Där jag bor verkar det nämligen näst intill omöjligt att få göra ett sådant, så det är privat som gäller i sådana fall men då får man åka en rätt bra bit då det inte verkar finnas någon klinik som gör privat UL i denna staden :-S Har ju som sagt två tidiga missfall i bagaget och även om ett tidigt VUL absolut inte är någon garanti för att det ska gå vägen så känns det som det kanske ändå hade stillat min oro litegrann, har sådan ångest hela tiden nämligen och att ha det fram tills vecka 17-20 känns inte särskilt lockande

• ilyaln
    Youwontremember skrev 2014-05-05 13:37:38 följande:
    Det här med tidigt VUL, hur bär man sig åt för att få det egentligen? Där jag bor verkar det nämligen näst intill omöjligt att få göra ett sådant, så det är privat som gäller i sådana fall men då får man åka en rätt bra bit då det inte verkar finnas någon klinik som gör privat UL i denna staden :-S Har ju som sagt två tidiga missfall i bagaget och även om ett tidigt VUL absolut inte är någon garanti för att det ska gå vägen så känns det som det kanske ändå hade stillat min oro litegrann, har sådan ångest hela tiden nämligen och att ha det fram tills vecka 17-20 känns inte särskilt lockande smile4.gif

Det är väldigt svårt att få VUL, med dottern fick jag boka privat, kostade 500 kr. Med min son gjorde jag inget. Förra graviditeten var ofostrig/ma och jag gick länge, och inte ens en medicinsk abort hjälpte utan fick skrapas flera gånger. 

Så pga detta så har jag lagt det som önskemål till min barnmorska, vill inte behöva gå till vecka 12 igen utan att det är nåt. Hon ska diskutera detta med läkaren idag. Säger de nej så bokar jag privat. 

Jag får också åka till en annan stad. Finns ingen privat praktik här tyvärr. 

Svar på tråden BF Januari 2015