Youwontremember skrev 2014-05-05 13:37:38 följande:
Det här med tidigt VUL, hur bär man sig åt för att få det egentligen? Där jag bor verkar det nämligen näst intill omöjligt att få göra ett sådant, så det är privat som gäller i sådana fall men då får man åka en rätt bra bit då det inte verkar finnas någon klinik som gör privat UL i denna staden :-S Har ju som sagt två tidiga missfall i bagaget och även om ett tidigt VUL absolut inte är någon garanti för att det ska gå vägen så känns det som det kanske ändå hade stillat min oro litegrann, har sådan ångest hela tiden nämligen och att ha det fram tills vecka 17-20 känns inte särskilt lockande
Det är väldigt svårt att få VUL, med dottern fick jag boka privat, kostade 500 kr. Med min son gjorde jag inget. Förra graviditeten var ofostrig/ma och jag gick länge, och inte ens en medicinsk abort hjälpte utan fick skrapas flera gånger.
Så pga detta så har jag lagt det som önskemål till min barnmorska, vill inte behöva gå till vecka 12 igen utan att det är nåt. Hon ska diskutera detta med läkaren idag. Säger de nej så bokar jag privat.
Jag får också åka till en annan stad. Finns ingen privat praktik här tyvärr.