Inlägg från: maarny |Visa alla inlägg
  • maarny

BF Januari 2015

Hej! Får nog en januaribebis ca den 8 :) Första barnet, första graviditeten. Mycket att lära och ta in. Idag mådde jag illa för första gången (4+1) så var tvungen att lämna matbutiken i full fart ch sambon fick handla färdigt själv. Han var dock bara glad och sa stolt att han kan handla allting själv framöver ;) <3 Hände något skumt där vid köttdisken som jag inte klarade av.. Annars har jag nästan konstant molvärk och sover dåligt på nättern. Bebis är i tankarna 24/7, kan knappt fokusera på något annat :)

• maarny

Jag har också haft "mensvärk" från och till sedan min mens inte kom :)

Idag bokade jag tid för inskrivning om 1,5 vecka, har ni andra gjort det än?

• maarny

Ja jag bokade tid när jag är i v6 :) De ville inte ha inskrivningar innan och sen i v7 åker vi iväg till mallorca så vill hemskt gärna vara inskriven innan dess och få info om hur jag ska bete mig utomlands.

Det blir ju som sagt min första så jag är supernojjig :)

• maarny
    RockTheRebell skrev 2014-05-04 13:57:59 följande:
    Ja min första var komplikationsfri. Även om man hör mkt om mf här inne så är det mycket vanligare att det går bra!

TACK!
  • maarny

faan vad skönt att höra att det gått bra för många också!! Kyss

tycker jag ser dessa tråkiga och sorgliga missfall överallt, lider verkligen av det :( tycker oerhört synd om er som drabbas och är livrädd att det ska hända mig med.

• maarny

Jag känner mig oerhört frusen emellanåt! Packade in vinterjackan jag har i stallet för några veckor sedan men har nu varit tvungen att ta fram den igen. Fryser så jag skakar i stallet annars och det är ju betydligt varmare än vad det var för några veckor sedan ;)

Men vem vet, kanske håller jag också på att bli sjuk men även kopplar allt till graviditeten :)

• maarny

Min hund hat precis börjat köpa och det är den värsta lukten jag någonsin känt! Nästan spyr alltså, måste hålla henne på avstånd och ha öppna fönster. Hon är 4 och har köpt flera gånger innan utan att jag haft problem, och sambon tycker inte att hon luktar så det är definitivt min gravidnäsa som är känslig. Hoppas det går över fort, vet inte ehuru jag ska stå ut hela löpet annars haha! Tvättar henne i gumpen flera gånger om dagen och hon är renlig själv med det stinker ändå.

• maarny

Kan inte alla berätta lite personlig om er själv? :) typ vad ni gör när ni inte hänger här, jobb, hobby? :)

• maarny

Kom på att det nog är trevligt om jag berättar lite om mig själv också haha :D

Jag är en tjej som alltid har varit mycket engagerad i djur, det har varit det mitt liv kretsat kring sedan jag var pytteliten. I dagsläget har jag 1 häst (arabiskt fullblod), 2 hundar (amstaff och sheltie), 2 katter ("räddningskatter"), 15 kaniner, 4 hamstrar. Har länge sysslar med avel på smådjur och är väldigt aktiv med kaninerna. Tävlar i utställning och hoppning om helgerna. Fullkomligt älskar mina djur och den mesta lediga tiden läggs naturligtvis med dem :) min sambo sen 4 år tillbaka har tack och lov stor förståelse för att djuren tar tid och hjälper till en del samtidigt som han sysslar med bilar och tillsammans renoverar vi huset så gott vi hinner. Vårt barn kommer förändra våra liv gigantiskt mycket. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med men bebisen kommer såklart bli prioriterad som nummer ett och jag är beredd att offra alla djuren om det krävs utom hästen och hundarna. Tycker att jag nog ska kunna hinna med dem ändå. Vill man så kan man? Har många med barn i stallet som har barn och fler hästar så det ser positivt ut.

Jag har ett 7-16 jobb på familjeföretagets kontor där jag håller på med företagets ekonomi och min sambo är rörläggare :)

• maarny
    semlan24 skrev 2014-05-08 11:07:25 följande:
    Jag är nog yngst i den här tråden ;) blir 25 till sommarn. Har trots detta haft problem med att bli gravid (pco och ev endometrios) men på nåt mirakulöst sätt ändå lyckats.. Killen är 31 och vi har varit ett par i 4 år snart :) blir giftemål om några veckor också.

Jag är ju som sagt riktigt nojjig för missfall eftersom jag haft ett.. Var superädd när jag fick mensvärk i början men nu blir jag typ mer rädd när jag inte känner nåt.. Haha. Aldrig får det va helt bra :P

Vi är lika gamla :) min sambo är 32, varit tillsammans i 4 år. Första barnet, ingen mf-historik ännu.
  • maarny
    escapee skrev 2014-05-11 22:45:07 följande:
    En lite pinsam fråga... Någon mer som fått ont i magen av en orgasm nu när ni är gravida? Blev lite skrajj nu när ja kände detta. Dum som jag var så googlade jag lite. Å vissa skriver att man inte ska ha sex eller få orgasm innan v 12... För då ökar risken för missfall... Medan en del andra skriver att de e bullshit....
    Känt det du beskriver, är det farligt eller ej? Någon som vet?? Trodde det var lugnt att ha sex
  • maarny
    MillaPo skrev 2014-05-19 20:51:33 följande:
    Nån som har knep mot illamående när man ska sova o natte tid?...

Knep mot illamående, åksjuketabletterna postafen finns på apoteket plus en rejäl hög bananer på nattduksbordet ;) funkat bra för mig som gått från inga symptom till grymt illamående. Vaknar mitt i natten i en svettig pöl och har panik, då är det en banan i munnen direkt som hjälper. Även om det just då är det äckligaste som finns så desto snabbare jag får i mig bananen desto snabbare blir jag bra.

Man blir trött av tabletter och sover med än normalt, en nackdel just nu när jag ligger.på Mallorca och vill se ön men hellre de än illamående. ( jag mår illa även dagtid) Lycka till!
  • maarny

Nervööös ska iväg på ultraljud idag kl 14.00. Håll alla era tummar för att ett litet hallon ligger där inne!

• maarny

YES!!! Det fanns en bebis i magen, hjärtat slog mycket tydligt och allting såg bra ut. Fantastiskt magiskt att se!! Helt sjukt, kan inte sluta le :D bf beräknat till 8 januari (7+2 idag) som vi misstänkte trots att barnmorskan räknade på sista mensen till den 27 december. Stickorna visade alltså rätt hela tiden och ägglossningen var lite ur balans då jag precis tagit ut p-staven. Kan inte fatta att jag tar ut den efter 4 år och blir gravid Direkt. Så bortskämt men skönt!! Hade räknat med att det skulle ta lite tid att komma igång efter så lång tid. Nu längtar jag ihjäl mig tills nästa gång vi får se vår första älskade bebis och då får reda på vilket kön. Vill bara skrika och hoppa runt!!!!! :D

• maarny

Idag är det mors dag! :D Någon annan än jag som helt plötsligt tycker denna dagen blev helt annorlunda? (första barnet) Tänk nästa år är vi mammor på riktigt :) Så spännande!

Vi tänkte vänta att berätta för våra föräldrar tills efter kub men efter att ha sett vårt barn igår så har vi ändrat oss och ska idag berätta för våra mammor och pappor, kan ju inte bli en bättre present på mors dag till blivande mormor/farmor. Tidigt är det, vi vet, men samtidigt så känns det skönt att berätta :) Sjukt nervös dock!!!

• maarny

Någon som ökat i vikt än? Jag har +2,5KG :( äter nästan hela tiden för att slippa må illa så det är ju förklaringen. Hoppas verkligen illamåendet försvinner snart.

• maarny

Finns det någon Facebookgrupp för oss som få barn i januari 2015? Sökt efter det men kan inte hitta något så jag antar att det är hemliga grupper :)

Svar på tråden BF Januari 2015