-
Fick mina två barn utan missfall innan eller emellan :)maarny skrev 2014-05-04 13:52:35 följande:Finns det någon som fått barn utan mf först? :(
-
Sätter in ena foten här om jag får. Har BF på nyårsafton, men då jag har gått över med mina två andra så sa BM att detta förmodligen blir en januaribäbis, vilket jag faktiskt hoppas på. Även om man är så sjukt trött i slutet på graviditeten så hoppas jag på övertid :D Ett par dagar eller så bara ;)
Hoppas det är okej :)
-
marsmamma87 skrev 2014-05-04 20:49:23 följande:Självklart !:) jag har också BF nyårsafton enligt vissa appar men väljer att tro på de som säger 2/1 :) välkommen!!
Tack
Jag känner mig frusen på emellanåt, men nu på nätterna så drar jag borta två täcken (varav det ena är ett kedjetäcke på 8 kg) och sover med ett halvt över mig. Det är verkligen inte likt mig som behöver mycket tyngd! :)
Får hoppas att jag inte blir så varm som med sonen, låg med öppet fönster hela vintern och hans pappa fick sova i gästrummet
-
maarny skrev 2014-05-05 08:15:32 följande:Min hund hat precis börjat köpa och det är den värsta lukten jag någonsin känt! Nästan spyr alltså, måste hålla henne på avstånd och ha öppna fönster. Hon är 4 och har köpt flera gånger innan utan att jag haft problem, och sambon tycker inte att hon luktar så det är definitivt min gravidnäsa som är känslig. Hoppas det går över fort, vet inte ehuru jag ska stå ut hela löpet annars haha! Tvättar henne i gumpen flera gånger om dagen och hon är renlig själv med det stinker ändå.
Haha ja usch, våran hund hoppade i poolen som vi höll på att dammsuga nu inför premiären. Och fyyyy vad han luktade. Blöt hund. Funderade på att stänga in han i ladugården ett tag ;)
Sen är det nåt konstigt som luktar i bilen, får kräkattack så fort jag sätter mig. Men både man och barn svär att inget luktar illa därinne.
-
RockTheRebell skrev 2014-05-05 08:48:42 följande:Bokade inskrivning precis! Jag ringde i tid för jag ville ha tid på måndagar då min mamma jobbar där men är ledig måndagar. Men det fanns inte!! Så hon ville boka redan på onsdag nu. Jösses vad verkligt det blev! Min Bm är helt underbar och ville lägga upp planen med alla tidiga ul och hur vi vill ha det. Hon var så glad och alldeles sprudlande för vår skull hela hon hördes :)
Jag ringde också tidigt för att jag ville ha ett tidigt VUL genom dom. Så vi var där i onsdags redan .
Hon ska ringa i eftermiddag eller i morgon och berätta om jag får mitt VUL samt göra MKP som jag bad om men inte har "åldern" inne för. :)
Din BM verkar ju jättebra, har de UL-maskin där? Här krävs det remisser hit o dit.
-
Youwontremember skrev 2014-05-05 13:37:38 följande:Det här med tidigt VUL, hur bär man sig åt för att få det egentligen? Där jag bor verkar det nämligen näst intill omöjligt att få göra ett sådant, så det är privat som gäller i sådana fall men då får man åka en rätt bra bit då det inte verkar finnas någon klinik som gör privat UL i denna staden :-S Har ju som sagt två tidiga missfall i bagaget och även om ett tidigt VUL absolut inte är någon garanti för att det ska gå vägen så känns det som det kanske ändå hade stillat min oro litegrann, har sådan ångest hela tiden nämligen och att ha det fram tills vecka 17-20 känns inte särskilt lockande
Det är väldigt svårt att få VUL, med dottern fick jag boka privat, kostade 500 kr. Med min son gjorde jag inget. Förra graviditeten var ofostrig/ma och jag gick länge, och inte ens en medicinsk abort hjälpte utan fick skrapas flera gånger.
Så pga detta så har jag lagt det som önskemål till min barnmorska, vill inte behöva gå till vecka 12 igen utan att det är nåt. Hon ska diskutera detta med läkaren idag. Säger de nej så bokar jag privat.
Jag får också åka till en annan stad. Finns ingen privat praktik här tyvärr.
-
Youwontremember skrev 2014-05-05 14:05:16 följande:Får jag fråga vart du bor någonstans och vart du gjorde ditt privata VUL? Själv bor jag i Kristianstad. Att det kostar med privat bryr jag mig egentligen inte så mycket om men det känns så jäkla omständigt att åka en bit även om jag givetvis gör det i sådana fall. Har googlat på privata kliniker i Skåne men ser ut som att det är Malmö eller Helsingborg som är närmast.
Jag gjorde mitt på Fröja i Stenungsund. www.froja.se/Hem/tabid/352/language/sv-SE/Default.aspx
Det ligger ca 4 mil ifrån där jag bor, men det var värt både resan och pengarna :)
De var väldigt bra där och stillade min oro med att säga att har man sett ett så fint och starkt hjärta så chansen 95% att resten av graviditeten går bra. Och det gjorde den ju :)
Nu funderar jag dock på Emmas ultraljud i Göteborg www.emmaultraljudsklinik.se/index.php&view=article&id=55&Itemid=65
Finns även i Malmö!! Har en kompis som gjorde 3D-UL där för att kolla kön också och hon rekommenderade dom varmt :) -
Ajjemän det är det :) Dit ska jag boka efter v 24 om jag kommer så långt :)Youwontremember skrev 2014-05-05 14:40:29 följande:Tack! Känner att jag är lite trög idag men är det Emmas ultraljuddklinik som finns i Malmö med?
-
Haha det kanske är ett tecken :D Håller tummarna att du får plus snart :)Serahjay skrev 2014-05-05 15:13:53 följande:oj fel tråd. hehe bara bevakar denna tills jag får mitt plus.. föörhoppningsvis om 5 daagar :)
-
Hej! Har skickat ett pm till dig!RockTheRebell skrev 2014-05-05 18:09:28 följande:taggar dig med denna tänkte jag =) vill du säga var du bor? Jag har typ lika långt till Stenungsund och min sambo har rötterna där =)