Inlägg från: semlan24 |Visa alla inlägg
  • semlan24

BF Januari 2015

Nu hoppar jag också in här! Har bf 6 januari, är första barnet, men fick missfall förra gången.. är superorolig att det ska hända igen. Tänker nu mest på  hur man lättast ska få till ett tidigt ultraljud :) har hört att det kan vara lite svårt..

• semlan24
    Youwontremember skrev 2014-05-04 11:31:11 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här? Plussade igår och det är väldigt blandade känslor då jag har två tidiga missfall i bagaget, är alltså livrädd för att det inte ska gå hela vägen och oroar mig för precis allting. Har enligt uträkningen här på Familjeliv BF 5 Januari och är idag i vecka 5 (v4+5). Tänkte väl först vänta med att skriva i en sådan här tråd tills jag känner mig mer lugn och den värsta oron har lagt sig men kom sedan på att jag nog kommer vara galen av oro hela graviditeten, dessutom vill jag ju inte berätta för alldeles för många runt omkring mig när det är så tidigt och det har gått som det gått tidigare men jag behöver ju ändå någon att dela mina tankar med och kunna prata om just tidig graviditet. Min sambo är underbar och väldigt stöttande men han vet ju inte hur det är att vara gravid Tänkte fråga er här inne när jag ändå är igång om det är någon mer som känner av "mensvärk"? Har läst mig till att det är helt normalt och inget att oroa sig för då det är livmodern som växer men jag överanalyserar allt just nu och kan ändå inte låta bli att vara orolig

Hej!! Jag "förstår" hur du känner.. Hade missfall i november, visserligen bara i vecka 4+2 men ändå. Hade du också tidiga eller sena? Har läst att om man inte har varit gravid förut så kan det ibland vara så att kroppen stöter ut det som är främmande innan den "fattar" att den är gravid :) Jag kände att jag inte ville gå med i nån tråd, eftersom sist jag gjorde det så fick jag missfallet liksom.. Men ibland får man bara skärpa till sig, finns ju inte mycket man kan göra för att förhindra missfall, egentligen.. Bara att leva så gott man kan enligt gravid råden och hålla tummarna. Själv har mensvärk i någon minut då och då under dagen, och brösten känns svullna. Är nu i 4+4, så en dag efter dig ;) jag har ju aldrig kommit såhär långt förut så jag hoppas att jag är normal. Hehe :)
  • semlan24

Jag har inte heller ringt än.. Ringde jättetidigt sist, tänkte vänta liiiiite till innan :) men förra gången jag ringde fick jag tid i vecka 6.

• semlan24

Måste också instämma i att det är skönt ändå att höra att det går bra för många :)

• semlan24

Måste också instämma i att det är skönt ändå att höra att det går bra för många :)

• semlan24

Jag är nog yngst i den här tråden ;) blir 25 till sommarn. Har trots detta haft problem med att bli gravid (pco och ev endometrios) men på nåt mirakulöst sätt ändå lyckats.. Killen är 31 och vi har varit ett par i 4 år snart :) blir giftemål om några veckor också.

Jag är ju som sagt riktigt nojjig för missfall eftersom jag haft ett.. Var superädd när jag fick mensvärk i början men nu blir jag typ mer rädd när jag inte känner nåt.. Haha. Aldrig får det va helt bra :P

• semlan24
    Youwontremember skrev 2014-05-08 11:29:53 följande:
    Tro det eller ej men jag är yngre :-P Blir 22 i sommar och min sambo blir 39 några månader senare. Har själv två tidiga missfall i bagaget så har inte heller haft en dans på rosor, nu får vi hålla tummar och tår för att vi alla får behålla våra små liv i magen.

Mimmi90 skrev 2014-05-08 11:50:57 följande:
    Jag är också yngre ;) blir 24 i höst och min sambo är ett år yngre, så 23 . :)

Vad kul att vi har så mycket olika åldrar här :)
  • semlan24

Hua, nu har jag börjat känna illamående tror jag.. Kan det komma såhär tidigt V5+2? Är ju lite trist symtom men man är ju så glad att man känner nåt iallafall :)

• semlan24
    Ekot skrev 2014-05-09 20:00:54 följande:
    Hur tänker ni att det är bf nära årsskiftet?

Det är spännande tycker jag!! Kommer ungen tidigare blir den yngst i klassen och senare (eller i tid), äldst ;) Förstått på vissa att det är jobbigt att vara sist med allt, körkort, krogen, osv.. Men å andra sidan, vad gör det egentligen på en tjugoårs-period..
  • semlan24

Idag har jag vart sängliggande hela dagen.. Fått i mig en isglass och lite jordgubbar :/ inte kräkts men det har varit galet nära!! Nu börjar det bli bättre framåt kvällen men asså, ska det va såhär i flera veckor till kommer jag gå under.. Ingen energi till nåt. Man kanske kan få nåt utskrivet som kan hjälpa lite? Tänkte ringa mvc nästa vecka..

• semlan24
    Anjou2 skrev 2014-05-12 19:00:09 följande:
    Är totalt förvirrad... Har gjort 8 positiva tester varav två digitala... Och helt plötsligt idag var det lite blod på pappret och jag blev sjukt orolig... Så gjorde ett test när jag kom hem som visade inte gravid.... Åh nej vad aka jag tro? Har jag fått missfall nu eller? Inte mycket blid alls och väldigt ljusrosa... Känns så jävla tråkigt.. Vad ska jag göra?

/ En ledsen tjej

Åh vad tråkigt :/ men hur långt är du? Ibland om det är väldigt tidigt och man inte tar morgonurin så kan det ju vara så utspätt att det blir neg. Håller alla tummar för att ditt pyre ska få stanna kvar <3
  • semlan24

Har fått läkartid på måndag, dels för vul (är då v 6+5, tror jag, sa att jag var ej helt säker.. Hopppas man kan se nåt) och sen få se vad man kan få mot illamående. Men barnmorskan sa att man kan gå och köpa postafen receptfritt också och se om det funkar :)

• semlan24
    bejb skrev 2014-05-14 19:32:12 följande:
    Nu först släppte illamåendet lite. Och jag är skithungrig!!!! Fortsätter det såhär blir man ju lätt galen. Visst mådde jag illa förra gången också men inte höll de i hela dagen heller. Vad göra då man e tom i magen o hungrig och börjar må illa genast man börjar äta något?

Usch, jag känner med dig!! Kunde inte ta mig till jobbet imorse, kräktes hejvilt och var alldeles matt.. Börjar få smått panik nu. All min energi går åt till illamåendet, och jag kan knappt tänka på nåt annat. Jag kommer inte klara av att leva ett normalt liv :/ postafen var ju bara skit, hjälpte inte ett dugg, blev nästan värre bara..

escapee: jag har ju också endometrios, förmodligen ialf, och jag tänkte bara säga det mina gynekologer sagt.. Att graviditet är bästa botemedlet :)
  • semlan24

Idag ska jag sitta hos frissan i flera timmar.. Hur fasen ska det gå med det här illamåendet? *snyft* jag får ta med kräkpåsen å hoppas på det bästa..

• semlan24
    Tingeliiiing skrev 2014-05-16 10:55:31 följande:
    Åh fick se ett tickande hjärta i dag på vul

V6+5

Åh! Jag ska göra vul på måndag och då är jag i samma v som du!! Hoppas hoppas jag också får se nåt så fint :)
  • semlan24

Gjorde VUL igår och blev flyttad två dagar bakåt, till 6+3.

7mm var den lille myran, och hjärtat slog för full kraft <3 jag gjorde ul pga oro och tidigare missfall.

• semlan24

Allt kom inte med! Jag gjorde vul pga oro för missfall eftersom jag haft tidigare.. Men nu är jag nästan mer orolig, nu har man ju verkligen nåt att förlora.. Haha jag är hopplös ;)

• semlan24

Fy för detta äckliga illamående :( har blivit värre de senaste dagarna.. Idag skulle jag gå till jobbet, äter frukost men den kommer upp igen. Mår lite bättre, provar äta en ny frukost. Även den kommer upp :/ känner mig helt skakig och orkeslös. Vet inte vart jag ska ta vägen. Känner mig som en svikare på jobbet, har alltid varit en stark o frisk person som man kan lita på.. Men allt det här illamåendet gör att jag inte har nån kontroll alls :(

Är också orolig över vår bostadssituation. Vi bor i en stad där lägenheterna kostar fantasisummor och jag och killen tjänar inte såna pengar. Blir orolig nu när man måste va hemma i tid å otid och vi kommer få mindre pengar att röra oss med :/ kanske aldrig kan spara til nåt större. Nu bor vi i 2:a på 52 kvadrat.

• semlan24
    lillaskräp skrev 2014-06-22 17:58:29 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in från Februaritråden för att fråga er som kommit lite längre i graviditeten.

Jag är i v 7+6 och dom senaste dagarna har symtomen minskat. Har inte alls lika mkt molvärk och brösten är nästan inte ömma alls. Var på VUL 7+2 och då såg allt bra ut och hjärtat tickade fint.

Känner ni igen att symtomen försvann?

Mina symtom försvann också plötsligt! Mådde skit först och sen hur bra som helst. Tog tillåmed grav-test som var svagt (svagare än de i början).. Då kanske jag var V8 typ. Ringde gynakuten som sa att det nog var missfall på gång, så jag väntade en vecka på blödning men inget hände. Fick tid för vul och där låg h*n och sprattlade för fullt :) så JA symtom kan försvinna!! (Och komma tillbaka, nu är jag v 11 och mår jätteilla igen.. Suck :P)
  • semlan24

Nån mer som lider av huvudvärk? Vill inte ta alvedon för ofta men jag blir galen snart.. :P får huvudvärk varje dag. Husmorstips??

Svar på tråden BF Januari 2015