Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

Hej hej
    Känner mig mer hemma här än i decembertråden där många ligger 4-5 veckor före. Jag är även med i en jul- och nyårsbabytråd =)
    Jag har precis plussat. Bf 31/12. Första gången! Känns inte greppbart än.
    Kmp

• LängtansBlåaBlomma

Jag har tappat molvärken men har genomskinliga vattniga flytningar och det är väl ett tecken? Funderar på att ta ett nytt test om en vecka men det är väl lite sådär "du är gravid tills någon bevisar motsatsen"...??

• LängtansBlåaBlomma

Jag är bortrest och blir erbjuden vin, gin o tonic osv.... Skyller på min snuva och att jag inte är sugen. Det är synd att alkohol är så vanligt. Min sambo säger även saker som "du är lite trött va, du vill inte ha?" som stöd. Fast egentligen är det mindre misstänkt om han skulle fråga om jag vill ha. För en normal man erbjuder väl inte sin gravida tjej alkohol?? Ska nog be honom om det, att fråga mig.

• LängtansBlåaBlomma

Jag blir aldrig tjatad på och det är skönt.
    Men jag oroar mig lite för framtiden. I veckan var jag i ett sammanhang m kollegor där det serverades vin. Då skyllde jag på huvudvärk och förkylning (som jag faktiskt hade). Men om ca två veckor ska vi på konferens, samma kollegor, och då kommer vi dricka vin. Förmodligen kommer de minnas att jag inte drack sist heller :/ och berätta i v 7 känns inte aktuellt. Antingen försöker jag få till ett glas alkoholfrit vid tillfälle, dricker man en gång är det oftast godkänt att hålla sig till vatten resten av kvällen. Fasiken också :) men jag får vara nöjd med att jag är gravid då, det är ju inte säkert än!

• LängtansBlåaBlomma

Jag har berättat för två vänner som vet hur jag kämpat för att bli gravid i nästan två år.
    Det här med alkohol, om man smuttar och får i sig en cl vin, kan det påverka? Vill verkligen vara diskret men vill inte ta nån risk.

• LängtansBlåaBlomma

Jag vet inte än om jag vill. Är ju född 87 så tror inte jag behöver göra det med tanke på sannolikheten men jag har varken sett över möjligheterna här och heller inte pratat m sambon.

• LängtansBlåaBlomma

RockTheRebel: Nej, ingen känsla alls. Kanske sen längre fram i graviditeten. Nu känner jag mig inte ett dugg gravid öht :) 

• LängtansBlåaBlomma

Jag tänkte ringa mvc imorgon eller på tisdag beroende på när det funkar att ringa på jobbet. Själv har jag bara svag molvärk på kvällen, det är verkligen mindre tydligt än förra veckan i v 4.

• LängtansBlåaBlomma
    Jennie1 skrev 2014-05-04 16:11:19 följande:
    Hoppas det går vägen denna gången! 

Jag måste tyvärr lämna denna tråden då jag fick missfall i fredags. Fy fan vad jobbigt de är.
    Men men, det kanske gick lite för lätt...
    Hoppas på plus snart igen och att det går vägen då istället.
    Jag beklagar! Hoppas du blir gravid snabbt igen.
Svar på tråden BF Januari 2015