BF Januari 2015
Har ni tänkt nåt på när ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill definitivt vara ledig minst 3 veckor innan förlossningen, helst mer. Men kommer få ta av föräldradagar i förväg och det känns mindre kul.
Har ni tänkt nåt på när ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill definitivt vara ledig minst 3 veckor innan förlossningen, helst mer. Men kommer få ta av föräldradagar i förväg och det känns mindre kul.
Jag tänker gå hem till första advent. Det blir fem veckor innan BF ungefär och jag vill ha den tiden hemma. Jag har ett rätt ansträngande jobb och sitter och kör en bit varje dag. Vill gärna spendera december hemma höggravid, baka och boa. :)
Jag kommer definitivt vara hemma from julen, tror det blir ca 4 veckor innan bf då. Men beror lite på hur jag mår också, om jag känner att det blir väldigt tungt på jobbet (jobbar på förskola med småbarn) så kanske jag försöker gå i början av dec om ekonomin tillåter. Eller så blir man sjukskriven, så svårt att säga nu när man inte vet hur det kommer kännas tycker jag!
Jag har blivit sjukskriven deltid på grund av bäckenuppluckring (hur det nu stavas). Om fem veckor ska jag tillbaka och se hur det har blivit. Men jag jobbar som frisör och kan garantera att det har gjort mitt jobb mycket svårare att vara gravid, så förhoppningsvis blir jag sjukskriven i god tid. Får väl söka grav.penning såfort man får möjlighet till det.
Tycker dock att situationen har blivit svår med min chef som inte tycker om alls att jag redan sjukskrivits... Vad jobbar du med?
Ja men kolla vad du har för möjligheter att ta ut graviditetspenning. Det kan man väl iallafall få från en månad innan barnet är beräknat! :) då behöver du inte ta ut några mammadagar i förtid!
Men gravpenningen är tydligen svår att få, konstigt nog.
Jag känner varje dag nu och med lite guidning kan sambon också känna :)
:( håller tummarna att det inte är något allvarligt. Kram...
Får jag fråga om någon vet något om plötsliga gula flytningar? Jag har sen igår fått gula flytningar, som urin. Vad kan det bero på? V 22+1
Varken eller.
Jag har börjat få kramp i vaderna på nätterna. Minns att jag fick så förra gången också. Jäklar vad ont det gör!