• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Aischa
    Björnmossa skrev 2014-04-27 21:54:05 följande:
    Bara för att två saker korrelerar (ökar/minskar i samma takt) betyder det inte att det ena orsakar det andra.

ADD-spektrat är nytt, läkarna blir bättre på att ställa diagnos och definitionen utökas hela tiden. Därför ökar dessa fall i statistiken. Ibland hör man talas om vuxna människor på 50+ som nyligen blivit diagnosticerade. I framtiden kommer det bli mycket mindre vanligt nu när lärare och vårdpersonal snappar upp tecken hos små barn. Som någon annan var inne på är det också svårare för dessa idag än för hundra år sedan eftersom dagens samhälle ställer helt andra krav.

Allergier ökar, troligtvis som följd av det ökade tvättandet och bruket av kemikalier.

I vilket fall som helst så är det långt bättre att vara allergisk mot katter än att vara död i smittkoppor.
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
  • Björnmossa
    Aischa skrev 2014-04-27 21:54:44 följande:
    tycker faktiskt det är mer jobbigt att se hur folk förminskar och dummar ut någon för att man inte tror på samma saker. riktigt tragiskt faktiskt. lite som att höra en nazist argumentera för sina åsikter. som jag skrev innan så väljer jag aktivt att inte i normala fall gå in på diskussioner gällande te.x vaccin, pga att folk som du direkt börjar dumma ner ens åsikter. men det här är bara sorgligt. lägg ner lika mycket energi på att respektera andras åsikter på en neutral nivå som du gör på att förminska vissa i denna tråd så kommer du växa som människa.
    Det är alltid fel att dumförklara andra, men ofta är det svårt att diskutera med folk som inte tror på vaccin. Menar inte just dig nu, eller någon här i tråden.

Tänk så här: Det finns MASSOR forskning på vaccin och hur det fungerar. Vetenskapliga institutioner över hela världen har kartlagt de här frågorna på molekylnivå. Nej, precis allt är inte utrett, det är det aldrig. Men det finns ett enormt vetande.

De som är emot tar inte till sig det här vetandet. Ofta menar de att forskningen är ovetenskaplig och ljug. Detta grundas inte på vetenskaplig fakta utan på tyckande. Den enda (tror jag) studie som pekat på en koppling mellan vaccin och autism har bevisats vara förfalskad och läkaren som utförde den (Andrew Wakefield) har blivit av med sin licens. www.nytimes.com/2011/04/24/magazine/mag-24Autism-t.html&_r=0

Kort sagt påminner det här lite om hur vissa inte tror på evolution utan på "intelligent design". Det finns ingen vetenskap bakom, bara tyckande, ofta religiöst tyckande, och det är väldigt svårt att resonera med.
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 22:00:11 följande:
    En del åsikter är korkade, men du får ha dem om du vill, men om man nu går omkring och viftar med sånna åsikter så får man stå ut med att folk ser en som dum. 
    jag kanske tycker dina åsikter är dumma? är det då okej för mej att kalla dej dum?
  • Aniiee
    Aischa skrev 2014-04-27 22:07:56 följande:
    jag kanske tycker dina åsikter är dumma? är det då okej för mej att kalla dej dum?
    Fast forskning är inte åsikter.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Anonym (S)

Källkritik och att läsa fakta från flera olika relevanta ställen brukar vara en bra grund att börja med. Att läsa en bok är ingen bra grund.

Är boken skriven av en förälder till ett barn som blev diagnostiserad med autism efter en vaccinspruta och denne kopplar det direkt till vaccinet utan att det är bevisat? - dålig källa

Är boken skriven av någon utan relevant utbildning, kunskap och utan bra referenser - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av någon som ständigt (utan klok grund) tror att regeringen vill ha illa folket - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av läkemedelsföretaget som tjänar pengar på att sälja vaccinet - dålig källa

Studier som involverar hundratals till tusentals individer där ca hälften ska vaccineras och hälften inte ska vaccineras. Studien pågår under X antal år och observeras av läkare/psykologer/osv där man jämför med relevant "verktyg" och tar med familjesituationer osv i resultatet. P värdena blir mindre än 0,05. - betydligt bättre källa. Här finns fakta.

En bok bör inte få folk att bli helt vilda.

• Björnmossa
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Jag förstår ditt resonemang men jag tror att det bygger på okunskap om hur forskning går till. I forskningsvärlden anses inget som bevisat om inte flera oberoende studier kommer fram till samma resultat. Ingen studie blir publicerad i någon vetenskaplig tidskrift om den inte blivit läst och godkänd av flera ansedda forskare från andra universitet.

Dessutom är det många steg (som tar åratal!) från att man upptäcker en ny behandlingsmetod till att den får användas på människor.

De som sysslar med detta är forskare. Det stämmer att viss forskning sker på läkemedelsföretag, men det är absolut inte så enkelt som att de tar fram vad de vill och vården okritiskt köper det.

Vacciner ändrar inte heller vårt DNA.

Du kan även se det från den praktiska sidan.
    Inga svenska barn ser ut så här. Varför inte?
    Alla läkare väljer att vaccinera sina egna barn. Varför?
  • Trinity78
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    Vänta lite nu. "Ändrar hela människans dna"?? Det är omöjligt. Visst kan det kanske ge några epigenetiska effekter men dna är inte nåt du kan skriva om.
    Reproductively challenged
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 22:14:56 följande:
    Källkritik och att läsa fakta från flera olika relevanta ställen brukar vara en bra grund att börja med. Att läsa en bok är ingen bra grund.

Är boken skriven av en förälder till ett barn som blev diagnostiserad med autism efter en vaccinspruta och denne kopplar det direkt till vaccinet utan att det är bevisat? - dålig källa

Är boken skriven av någon utan relevant utbildning, kunskap och utan bra referenser - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av någon som ständigt (utan klok grund) tror att regeringen vill ha illa folket - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av läkemedelsföretaget som tjänar pengar på att sälja vaccinet - dålig källa

Studier som involverar hundratals till tusentals individer där ca hälften ska vaccineras och hälften inte ska vaccineras. Studien pågår under X antal år och observeras av läkare/psykologer/osv där man jämför med relevant "verktyg" och tar med familjesituationer osv i resultatet. P värdena blir mindre än 0,05. - betydligt bättre källa. Här finns fakta.

En bok bör inte få folk att bli helt vilda.
    fast du svarade fortfarande inte på min fråga. dina åsikter är just åsikter. DU har inte hållit i någon forskning och sett resultaten själv antar jag? du köper forskning, jag ifrågasätter hur tillförlitlig den egentligen är. hur mycket vill regeringen att vi ska veta? räcker det med att säga att det är framforskat för att folk ska ta det som fullt och korrekt säkert? så det DU tror på är din verklighet, inte min. så igen, har jag rätt att dumförklara dej för att jag inte tror på samma sak som dej?
  • Aniiee
    Aischa skrev 2014-04-27 22:20:31 följande:
    fast du svarade fortfarande inte på min fråga. dina åsikter är just åsikter. DU har inte hållit i någon forskning och sett resultaten själv antar jag? du köper forskning, jag ifrågasätter hur tillförlitlig den egentligen är. hur mycket vill regeringen att vi ska veta? räcker det med att säga att det är framforskat för att folk ska ta det som fullt och korrekt säkert? så det DU tror på är din verklighet, inte min. så igen, har jag rätt att dumförklara dej för att jag inte tror på samma sak som dej?
    Du har uppenbarligen ingen aning om hur forskning utförs eller valideras.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Anonym (S)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:20:31 följande:
    Det där inlägget var inte bara till dig, men du får tycka vad du vill om vem du vill, men det är dina åsikter som kommer ses som korkade av majoriteten.

Du får tro på gud och djävulen och att regeringen vill få oss alla autistiska om du vill. Men jag kommer aldrig att se din åsikt som "smart" pga att du inte visar upp någonting som är värt att ens tänka över. Du drar inte upp någon fakta alls, du verkar helt gå på känslor vilket är hemskt opålitligt. Du tror mer på ett fåtal känsliga människor som gråter över sina känslor om vacciner än åratals forskning om ämnet. Varför skulle jag lyssna på dig?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"