• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:13:43 följande:
    Lite off topic tror jag..
    Kritik brukar anses som off-topic. Är det för att kritik är obekvämt?
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Anonym (Vad pågår)
    Rasputin skrev 2014-04-27 17:24:58 följande:
    Varför tar du inte och åker till ett u-land där de inte har vaccinationer, där kan du få se vilken utopi de lever i. Inga problem alls , alla barn är friska och glada och spädbarnsdödligheten är nära noll. Eller vänta nu, är det inte så att mängder av barn dör i sådant vi med vaccination inte dör av?
    Jag är smärtsamt medveten om att barn i utvecklingsländerna dör i infektioner vi inte får/reagerar lika starkt på här i trygga Sverige och andra i-länder. Men hur tror du dessa barns allmäntillstånd är i övrigt? Troligen undernärda och uttorkade redan från starten.
    Det är ju det som är grejen också i vaccinfrågan, hur tror du man skulle klara t.ex. en helt vanlig magsjuka eller vattkoppor om man var extremt undernärd eller dehydrerad?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:26:08 följande:
    Jag är smärtsamt medveten om att barn i utvecklingsländerna dör i infektioner vi inte får/reagerar lika starkt på här i trygga Sverige och andra i-länder. Men hur tror du dessa barns allmäntillstånd är i övrigt? Troligen undernärda och uttorkade redan från starten.
    Det är ju det som är grejen också i vaccinfrågan, hur tror du man skulle klara t.ex. en helt vanlig magsjuka eller vattkoppor om man var extremt undernärd eller dehydrerad?
    Du har inte läst artiklarna om en av författarna till boken?
  • Anonym (Vad pågår)
    Aniiee skrev 2014-04-27 18:19:37 följande:
    Kritik brukar anses som off-topic. Är det för att kritik är obekvämt?
    Hade ingen lust att allting skulle spåra ur i "kvacksalvares" vara eller icke vara när det är ett beslut i vaccinfrågan jag vill komma fram till. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-04-27 18:27:18 följande:
    Du har inte läst artiklarna om en av författarna till boken?
    Nej det tror jag inte? Vill du tipsa om vilka artiklar det är?
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 17:39:24 följande:
    Tror du att det finns så speciellt mycket pengar att hämta i enstaka sålda böcker eller föreläsningar?
    Men du sa att det var "till att börja med" vad har de mer för vinstintressen menar du?
    Antivaccinationssidor länkas ofta till diverse alternativmedicinska sidor som säljer dyra (och definitivt inte vetenskapligt bevisade) behandlingar och "mediciner". Självklart finns pengar att tjäna på att människor är godtrogna.
    Så om en person inte kan tjäna "speciellt mycket" på något så finns inget vinstintresse? Jag är övertygad om att antivaccinationslobbyns gurus kan leva bra på vad de tjänar.
  • Anonym (,)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:13:43 följande:
    Lite off topic tror jag..
    off topic? Det var ju du som ställde frågan
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 14:25:04 följande:
    Personligen litar jag betydligt mer på information där det inte finns något vinstintresse(som i detta fall läkemedels/vaccinindustrin som vill sälja sina vacciner).
    Finns det något vinstintresse hos den här "antivaccinationslobbyn" som du pratar om? Eller har de enbart hälsan som "vinstintresse"?

• Anonym (Vad pågår)

Aha, hade missat ett inlägg. 

• Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:29:29 följande:
    Hade ingen lust att allting skulle spåra ur i "kvacksalvares" vara eller icke vara när det är ett beslut i vaccinfrågan jag vill komma fram till. 
    Du menar kvacksalvare som de som skrivit boken du just läst?
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Anonym (anonym)

Finns massor av artiklar om Mayer Eisenstein, han kallas för kvacksalvare, har dömts att betala det största skadeståndet för medicinsk felbehandling i USAs historia.

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"