• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)
    Cenedra skrev 2014-04-28 12:30:28 följande:
    Har bara en fundering runt tanken på att företag som tillverkar läkemedel (och vaccin då) skulle vara så cyniska och fokuserade på vinst att de kränger vaccin till alla utan att bry sig om ifall biverkningarna är värre än sjukdomen de ska skydda mot.

Om det verkligen är så skulle det inte vara smartare att inte sälja vaccin alls och istället tjäna massa pengar på medicin till alla som får sjukdomarna sen? Måste ju ligger mer pengar i det tycker man.
    Det finns nog stora pengar att tjäna på eventuella följdsjukdomar/symtom av vaccinet de säljer. Vaccinföretagen säljer inte bara vaccin utan även mängder av andra läkemedel redan nu. OM de gör detta med vilje någonstans, så har de säkerligen gjort en bedömning om vad de kan tjäna mest på. 

Det som också skulle vara mycket intressant att veta är om de personer som tar fram alla dessa vaccin, själva vaccinerar sig.
  • Björnmossa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 13:10:10 följande:
    Det finns nog stora pengar att tjäna på eventuella följdsjukdomar/symtom av vaccinet de säljer. Vaccinföretagen säljer inte bara vaccin utan även mängder av andra läkemedel redan nu. OM de gör detta med vilje någonstans, så har de säkerligen gjort en bedömning om vad de kan tjäna mest på. 

Det som också skulle vara mycket intressant att veta är om de personer som tar fram alla dessa vaccin, själva vaccinerar sig.
    Men alltså, tror du att det vaccin som säljs har ett annat innehåll än det som anges?
  • Anonym (Vad pågår)

Alla vet att man kan hitta giriga, oärliga, empatilösa människor överallt (vad sägs bara om före detta röda korset chefen Johan af Donner som exempel) så varför inte inom läkemedelsindustrin/myndigheter?

• Cenedra

Har en känsla av att man tjänar mer pengar på att sälja medicin till alla som får till exempel mässlingen om man skulle sluta vaccinera än på att sälja medicin till de som eventuellt får följdsjukdomar av vaccinet. Grejen med barnsjukdomarna är ju att i princip alla får dem så det är ju några fler som behöver medicin än de som drabbas av biverkningar nu när de flesta vaccinerar.

• Anonym (Vad pågår)
    Björnmossa skrev 2014-04-28 13:55:16 följande:
    Men alltså, tror du att det vaccin som säljs har ett annat innehåll än det som anges?
    Nej det tror jag inte. Men att innehållet i många fall är tvivelaktigt och kan vara ohälsosamt.
  • Björnmossa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 14:00:39 följande:
    Nej det tror jag inte. Men att innehållet i många fall är tvivelaktigt och kan vara ohälsosamt.
    Ok, då tror du alltså att miljontals apotekare, läkare, biokemister, medicinska biologer osv som är verksamma vid ANDRA företag och inte själva har något att vinna på läkemedlet ifråga, också skulle vara med på komplotten?
  • Drottningen70
    Björnmossa skrev 2014-04-28 14:20:52 följande:
    Ok, då tror du alltså att miljontals apotekare, läkare, biokemister, medicinska biologer osv som är verksamma vid ANDRA företag och inte själva har något att vinna på läkemedlet ifråga, också skulle vara med på komplotten?
    Det är en konspiration
  • frökenelisabeth
    Björnmossa skrev 2014-04-28 14:20:52 följande:
    Mycket bra fråga, det undrar jag också. Jag har full förståelse för att man misstänker att läkemedelsbolagen främst är ute efter att tjäna pengar. Men läkarkårer i hela västvärlden, experter på läkemedelsverket och andra instanser runtomkring - är alla dessa människor köpta av läkemedelsindustrin? Eller är de bara dumma som inte förstår hur farligt vaccin egentligen är? Låter som en enormt stor och överdriven konspirationsteori... 
  • Anonym (Vad pågår)

Jag talar inte om ALLA. 

• Björnmossa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 14:48:45 följande:
    Jag talar inte om ALLA. 
    Självklart inte, men vad jag menar är att om NÅGRA företag är skumma så kommer ANDRA experter (som jobbar på andra företag eller inom offentlig verksamhet) att avslöja det eftersom de har tillgång till all information och kan göra egna bedömningar.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"