• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Hypnotica

Det finns ingen forskning som bevisar att det inte finns kopplingar mellan vaccin och öknens utbredning heller.

Ang svininfluensan: Det fanns anledningar att tro att den är av samma typ som Spanska Sjukan och om man kan sin historia förstår man varför smittskyddsinstituten blev oroliga och ville ha ett vaccin så snabbt som möjligt. Nu visade det sig att långt färre människor blev sjuka och dog eftersom man aldrig helt och hållet kan förutsäga en pandemi.

Det visade sig senare att svinisen och Spanska Sjukan är samma typ av influensa. Vi hade tur denna gång.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (helt rätt)
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:39:57 följande:
    Men herregud, var får du allt i från? smile3.gif
    Nej, sjukdomen försvann inte magiskt, utan den vaccinerades bort. Mänskligheten har aldrig lyckats utveckla ett naturligt skydd mot smittkoppor, trots att den funnits i över 1000 år.
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:34:05 följande:
    Visste du att smittkoppor dödade 60 miljoner människor under 1700-talet? Människor som aldrig sett eller hört talas om vaccin någon gång? Hur kan du ha fått för dig att smittkoppor ursprungligen var en ofarlig sjukdom ...? Obestämd
    Haha nu säger du ju emot dig själv! Först så skriver du att de under 1700-talet aldrig sett eller hört talas om vaccin, sedan skriver du att de räddades av vaccin?! Du måste ju hålla koll på dina egna lögner!

• Anonym (Vad pågår)
    Trinity78 skrev 2014-04-30 08:25:59 följande:
    Här är inlägget där Aischa skriver att vaccin ändrar hela människans DNA. Jag kan tyvärr inte fetmarkera på telefonen. 
    Ok, jag kan inte avgöra om Aischa menade att DNA skrivs om eller syftade på förändringar i DNA:t.

Men hela poängen är ju att vaccin har potential att förändra vårt DNA.

Om det är enbart dåliga förändringar, kommer vi troligen bli varse i framtiden.

Men tills dess kan du ju knappast säga helt säkert att det inte på något sätt är skadligt vare sig för vårt dna eller kroppen i stort, eller?

Precis som att jag inte kan säga att vaccin inte skyddar mot sjukdomar överhuvudtaget.
  • Bunny on speed
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 08:47:05 följande:
    Haha nu säger du ju emot dig själv! Först så skriver du att de under 1700-talet aldrig sett eller hört talas om vaccin, sedan skriver du att de räddades av vaccin?! Du måste ju hålla koll på dina egna lögner!

Tack för dagens första skratt! Alltid lika kul när folk låtsas vara tappade bakom en vagn.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 08:51:54 följande:
    Ok, jag kan inte avgöra om Aischa menade att DNA skrivs om eller syftade på förändringar i DNA:t.

Men hela poängen är ju att vaccin har potential att förändra vårt DNA.

Om det är enbart dåliga förändringar, kommer vi troligen bli varse i framtiden.

Men tills dess kan du ju knappast säga helt säkert att det inte på något sätt är skadligt vare sig för vårt dna eller kroppen i stort, eller?

Precis som att jag inte kan säga att vaccin inte skyddar mot sjukdomar överhuvudtaget.
    Ja om det är som "ni" hävdar att vaccin orsakar autism så MÅSTE vaccinet ändra DNAt, eftersom vi vet att autism kan gå i arv. Simpel logik! Eller...? Kanske kan man inte bara anta saker?
  • lövet2
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 08:47:05 följande:

Smittkoppor utrotades på 1900-talet, efter att vaccinet uppfunnits och använts över hela jorden.
  • Anonym (Vad pågår)
    Bunny on speed skrev 2014-04-30 08:58:10 följande:
    Ja om det är som "ni" hävdar att vaccin orsakar autism så MÅSTE vaccinet ändra DNAt, eftersom vi vet att autism kan gå i arv. Simpel logik! Eller...? Kanske kan man inte bara anta saker?
    Jag har aldrig hävdat att vaccin kan orsaka autism.

Man kanske inte bara ska anta saker, eller?
  • Anonym (helt rätt)
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:58:35 följande:
    Smittkoppor utrotades på 1900-talet, efter att vaccinet uppfunnits och använts över hela jorden.
    Men det blir ju bara fler och fler sprickor i ditt resonemang ju längre du fortsätter, sluta innan du skämmer ut dig själv fullständigt!

Ifall 60 miljoner människor dog på 1700-talet då det inte fanns några vaccin, och sedan dog ingen på 200 år tills dess att ett vaccin "upptäcktes".. Vad kallar du perioden mellan 1700 och 1900 då, om inte ett NATURLIGT SKYDD? Det du säger är ju att läkemedelsbolagen "botade" en sjukdom som redan var botad?!

Du måste väl själv se hur ditt resonemang rasar samman bit för bit?
  • Bunny on speed
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:05:31 följande:
    Jag har aldrig hävdat att vaccin kan orsaka autism.

Man kanske inte bara ska anta saker, eller?
    Notera "ni" inom citationstecken.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:06:05 följande:
    Men det blir ju bara fler och fler sprickor i ditt resonemang ju längre du fortsätter, sluta innan du skämmer ut dig själv fullständigt!

Ifall 60 miljoner människor dog på 1700-talet då det inte fanns några vaccin, och sedan dog ingen på 200 år tills dess att ett vaccin "upptäcktes".. Vad kallar du perioden mellan 1700 och 1900 då, om inte ett NATURLIGT SKYDD? Det du säger är ju att läkemedelsbolagen "botade" en sjukdom som redan var botad?!

Du måste väl själv se hur ditt resonemang rasar samman bit för bit?
    Och varifrån har du fått att ingen dog i smittkoppor mellan 1700 och 1900? Det är ju så uppåt väggarna fel att man baxnar menar jag.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"