• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (helt rätt)
    Kerubmamman skrev 2014-04-30 10:19:46 följande:
    Smittkoppor hade funnits i flera tusen år. Varför hade vi inget naturligt skydd på 1700-talet? 

Könssjukdomar fanns långt innan vaccinet. Källa

C
    ancer fanns långt innan vaccinet. Källa

U
    tbrändhet är ett ny term. Men psykisk ohälsa av olika slag har funnits långt innan vaccinet. Källa

Du får gärna förklara hur ditt argument hänger ihop med verkligheten. Vilket samband tycker du finns? 
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:21:57 följande:
    HIV/Aids kom så vitt man vet från början från (ovaccinerade, får man förmoda) apor i västra och centrala Afrika och överfördes från dem till människor.

Beskrivningar av det vi i dag benämner cancer förekommer redan i gamla egyptiska skrifter från tusentals år före Kristus, dvs långt innan vaccin överhuvudtaget var påtänkta.

Inte heller mellan autoimmuna sjukdomar och vaccin finns några belagda samband överhuvudtaget, oavsett vad ditt "sunda förnuft" säger.

Frågor på det?
    Jag tycker det är ganska tydligt att ni båda bestämt er för att vaccin är det bästa som hänt människan och vägrar lyssna på den andra sidans argument eller åsikter. Mycket tråkigt med folk som inte kan ta till sig ny information utan måste klamra sig fast vid sitt första uttalande...

Jag hoppas verkligen att ni tar er en ordentlig funderare på hur det kommer sig att vi klarat oss så länge utan vaccin, och vad det finns för vinst i att ni ska lita på vaccin på det sättet ni gör.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:19:09 följande:
    Ja jag har mycket stor förmåga för empati och ser inte riktigt hur din fråga ska kunna besvaras av mig? Som jag skrivit flera gånger så är jag mycket skeptisk till hur läkemedelsindustrin suger ut pengar ur samhället med vaccin som verkligen inte hjälper utan snarare försvårar vår situation. Det finns som sagt ett naturligt skydd människorna kunnat leva med i miljoner år men som nu snabbt håller på att urlakas för att vaccinationsbolagen ska tjäna pengar.
    Oj sorry, frågan var inte riktad till dig utan till hockeyhjältenFlört
  • Bunny on speed
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:16:41 följande:
    Tror du eller tror du inte att vacciner kan orsaka skador och t.o.m dödsfall?
    Ja, jag tror (vet är väl mer korrekt ord) att biverkningar existerar. De flesta av dessa är dock lindriga. 
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:25:36 följande:
    Jag tycker det är ganska tydligt att ni båda bestämt er för att vaccin är det bästa som hänt människan och vägrar lyssna på den andra sidans argument eller åsikter. Mycket tråkigt med folk som inte kan ta till sig ny information utan måste klamra sig fast vid sitt första uttalande...

Jag hoppas verkligen att ni tar er en ordentlig funderare på hur det kommer sig att vi klarat oss så länge utan vaccin, och vad det finns för vinst i att ni ska lita på vaccin på det sättet ni gör.

Kan du inte i stället för att försöka "vädja till våra känslor" försöka komma med argument för din sak som inte är lika lätta att slå sönder som en kristallvas? Den där "nya informationen" vi förväntas ta till oss är ju helt uppåt väggarna fel menar jag.

Det är nog snarare du som bör "ta dig en funderare" eller åtminstone vässa dina argument betänkligt. När till och med en halvkass lekman som undertecknad klarar av att smula sönder dem är de uppenbarligen inte särskilt hållbara.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:00:15 följande:
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot de
  • Flaminia

Menar du att stor dödlighet i sjukdomar som vi idag kan förhindra genom vaccination är att "klara sig"?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:15:05 följande:
    Jag undviker inte frågan. Men jag tänker inte gå in på en etisk diskussion här, för då vet jag att det spårar ur ganska snart.

Jag försöker däremot få dig att få förståelse för de människor som är "på andra sidan". D.v.s. de som har drabbats av "svinnet". 

Anser du att du har förmågan att sätta dig in i andras situation?
    Tveklöst, ja. Men på samma sätt som jag inte vill förbjuda bilar om någon dör i en bilolycka vill jag inte heller förbjuda vaccin om någon skulle dö av ett sådant, helt enkelt eftersom nyttan är mångdubbelt större än nackdelarna.

Med vaccin är det dessutom så att om det inte fanns skulle betydligt fler bli sjuka eller till och med dö. Det är en s.k. no-brainer i min värld.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:00:15 följande:
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
    Jag gör ett nytt försök med min fråga till hockeyhjälten:

Jag undviker inte frågan. Men jag tänker inte gå in på en etisk diskussion här, för då vet jag att det spårar ur ganska snart.

Jag försöker däremot få dig att få förståelse för de människor som är "på andra sidan". D.v.s. de som har drabbats av "svinnet". 

Anser du att du har förmågan att sätta dig in i andras situation?
  • Volt
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:16:33 följande:
    Var kom AIDS ifrån? Var kom HIV ifrån? Var kom Cancer ifrån? Var kom Autoimmuna sjukdommar ifrån?

Listan kan göras lång och alla har de en sak gemensamt, de fanns inte innan vi började vaccinera....
    Jag vägrar tro att du är på riktigt för såhär obildad kan inte en vuxen människa år 2014 vara. 
  • Kerubmamman

Så vi har "klarat oss" genom att miljontals människor har skadats och dött. Det kallar jag inte att klara sig. Det är inget naturligt skydd, om man nu inte är av den konstiga uppfattningen "det som inte dödar härdar". Sjukdomarna är betydligt farligare än vaccinet. 

Men du har inte kommit med någon ny information som vi kan ta till oss? Du har slängt ur dig påståenden som inte stämmer. Om våra källor är felaktiga, ge oss något som bevisar det då. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"