• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 11:56:39 följande:
    Men du menar i princip att det inte ligger något alls i det? Att cancersjukdomarna inte alls har ökat? Och att inte vår miljö kan påverka vårt immunförsvar till det sämre eller till det bättre?
    Miljö ja. Vaccin nej. Varför cancer ökar har Flaminia redan svarat på.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Volt
    Men du menar i princip att det inte ligger något alls i det? Att cancersjukdomarna inte alls har ökat? Och att inte vår miljö kan påverka vårt immunförsvar till det sämre eller till det bättre?
    Vad har det med vaccin att göra? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 12:00:59 följande:
    Miljö ja. Vaccin nej. Varför cancer ökar har Flaminia redan svarat på.
    Och dessa "livsstilsfaktorer" som Flaminia påtalar, där räknas inte kemikalier in?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:07:32 följande:
    Och dessa "livsstilsfaktorer" som Flaminia påtalar, där räknas inte kemikalier in?
    Kom igen nu. Sluta sitta och tala ur skägget och bara gissa - vill du framhäva att ökning av cancerfall har något samband med vaccinationer får du banne mig lägga fram något som styrker det i stället för att bara gripa efter halmstrån.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • In Sweden

Jo, andelen människor som påverkas av cancer har självklart ökat efter introduktionen av vaccin. Varför?

För att vi nu lever längre och kan bota sjukdomar som vi tidigare inte kunde och därför har chansen att leva så att vi får cancer. Det finns ett antal enkla modeller som förklarar detta och varför det sker, hade du som jag har pluggat geografi på gymnasiet så hade du förstått detta.

• Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 12:08:58 följande:
    Kom igen nu. Sluta sitta och tala ur skägget och bara gissa - vill du framhäva att ökning av cancerfall har något samband med vaccinationer får du banne mig lägga fram något som styrker det i stället för att bara gripa efter halmstrån.
    Det är ju det som är grejen, att du kan sitta och hävda att vaccin INTE har något som helst samband med cancer utan att visa på några källor/studier som bevisar att det inte har det? 

Varför kräver du då källor av mig, när det alltså inte finns något att motbevisa?
  • Volt
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:23:07 följande:
    Det är ju det som är grejen, att du kan sitta och hävda att vaccin INTE har något som helst samband med cancer utan att visa på några källor/studier som bevisar att det inte har det? 

Varför kräver du då källor av mig, när det alltså inte finns något att motbevisa?
    Nu skrev du inte till mig men när man kommer med ett påstående är det kutym att kunna backa upp det med källor i en diskussion. 
    Bevisbördan ligger alltså på dig.
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 12:08:58 följande:
    Men snälla du, du kan ju inte bara blint lyssna på köpta "forskare" och helt ignorera LIVSERFARENHET! Fråga någon äldre person i din omgivning hur många de kände till som hade cancer när de var unga, sedan kollar du hur många du känner till idag?

Samma sak med naturkatastrofer, titta på hur mycket dina föräldrar hörde om när de var små i förhållande till hur mycket du hör nu..

Tillfällighet? Skulle inte tro det...
  • Trinity78
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 08:51:54 följande:
    Ok, jag kan inte avgöra om Aischa menade att DNA skrivs om eller syftade på förändringar i DNA:t.

Men hela poängen är ju att vaccin har potential att förändra vårt DNA.

Om det är enbart dåliga förändringar, kommer vi troligen bli varse i framtiden.

Men tills dess kan du ju knappast säga helt säkert att det inte på något sätt är skadligt vare sig för vårt dna eller kroppen i stort, eller?

Precis som att jag inte kan säga att vaccin inte skyddar mot sjukdomar överhuvudtaget.
    Nej, det har inte potential till att ändra det heller. DNA är konstant. Vad epigenetiken säger är att olika gener kan slås av eller på beroende på t.ex. svält eller liknande. 
    Reproductively challenged
  • Anonym (Vad pågår)
    Volt skrev 2014-04-30 12:25:19 följande:
    Nu skrev du inte till mig men när man kommer med ett påstående är det kutym att kunna backa upp det med källor i en diskussion. 
    Bevisbördan ligger alltså på dig.
    Tar för mycket tid att leta källor på det också i nuläget. Men jag håller med, jag hade för bråttom när jag skrev och granskade inte hur mitt inlägg kunde tolkas.

Jag får ta och skriva till någon som forskar i ämnet och hoppas på svar
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"