• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Toboas
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:09:42 följande:
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..
    Du förstår att vårt "naturliga skydd" är en konsekvens av att alla som inte klarar av sjukdomen dör?

Redan Hippokrates beskrev olika typer av cancer för över 2000 år sedan, Egyptierna lika så.

Herpes är åtminstone 2000 år gammalt, syfilis uppstod i Amerika och fördes över efter att européerna hade tagit sig över.

Du är otroligt självsäker och okunnig på samma gång - har vi diskuterat konspirationsteorier tidigare? Du känns lite "tooschool..."
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:23:07 följande:
    Det är ju det som är grejen, att du kan sitta och hävda att vaccin INTE har något som helst samband med cancer utan att visa på några källor/studier som bevisar att det inte har det? 

Varför kräver du då källor av mig, när det alltså inte finns något att motbevisa?
    Så om jag påstår att din närvaro på Familjeliv orsakar cancer så bör du alltså sluta skriva här - i alla fall så länge som du inte kan visa på några studier som bevisar att din närvaro här inte har någon koppling till cancer?

Det är så du argumenterar - du gör ett påstående som du menar ska hållas för troligt så länge ingen kan motbevisa det. Det öppnar för alla typer av flummiga påståenden utan koppling till verkligheten.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    puss skrev 2014-04-30 13:18:11 följande:

aha! källa på det?
    Fast det borde väl vara du som lägger fram en källa som bevisar att det inte är så. Oskyldig
  • Flaminia
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:07:32 följande:
    Och dessa "livsstilsfaktorer" som Flaminia påtalar, där räknas inte kemikalier in?

Enligt Cancerfonden inkluderar livsstilsfaktorer, som är inblandade i 70 procent av cancerfallen, levnadsvanor som rökning, motion, alkoholkonsumtion, kost och solning. Kemikalier räknas inte dit. www.cancerfonden.se/sv/cancer/Vad-ar-cancer/Vad-orsakar-cancer/
  • Anonym (Vad pågår)

Toboas, är du för eller emot vaccin? 

• Anonym (Vad pågår)
    Toboas skrev 2014-05-01 08:45:39 följande:
    Fast det borde väl vara du som lägger fram en källa som bevisar att det inte är så. Oskyldig
    Toboas skrev 2014-05-01 08:41:34 följande:
    Så om jag påstår att din närvaro på Familjeliv orsakar cancer så bör du alltså sluta skriva här - i alla fall så länge som du inte kan visa på några studier som bevisar att din närvaro här inte har någon koppling till cancer?

Det är så du argumenterar - du gör ett påstående som du menar ska hållas för troligt så länge ingen kan motbevisa det. Det öppnar för alla typer av flummiga påståenden utan koppling till verkligheten.
    Är det inte precis det forskningen går ut på? Att bevisa/motbevisa hypoteser? 

• Toboas
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-01 09:30:46 följande:
    Toboas, är du för eller emot vaccin? 
    Jag är för vaccination eftersom vinsterna vida överstiger riskerna.
  • fröet2015
    Anonym (.) skrev 2014-04-27 21:01:02 följande:
    Fluor är toppen för tänderna men inte för resten av kroppen. Det är därför det är så viktigt att inte svälja tandkräm.
    Har du sett fluorskadade tänder? Antagligen, fast du vet inte hur det ser ut..
  • Anonym (....)
    fröet2015 skrev 2014-05-01 17:40:47 följande:
    Har du sett fluorskadade tänder? Antagligen, fast du vet inte hur det ser ut..
    Överkonsumtion och överanvändning av allt är farligt...
  • Anonym (Lurendrejarna)

Känner mig mer lurad av de privata vaccinatörerna som försöker pracka på vanliga charterresenärer till typ Kreta: stelkramp/difteri, Twinrix ( hepatit a och b), och dukoral ( kolera vaccin). Detta skulle kosta mig ca 2000 kr .

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"