• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Lurendrejarna)

Tycker det är bra med grundvaccinerna då jag sett barn med kikhosta och sett skadeverkningar av polio. Men fylla på dessa i onödan i tid och otid onödigt.

• Anonym (Vad pågår)
    Toboas skrev 2014-05-01 08:41:34 följande:
    Så om jag påstår att din närvaro på Familjeliv orsakar cancer så bör du alltså sluta skriva här - i alla fall så länge som du inte kan visa på några studier som bevisar att din närvaro här inte har någon koppling till cancer?

Det är så du argumenterar - du gör ett påstående som du menar ska hållas för troligt så länge ingen kan motbevisa det. Det öppnar för alla typer av flummiga påståenden utan koppling till verkligheten.
    Jag tror inte att någon forskare skulle vara villig att ta på sig att göra en studie om att ta reda på om det orsakar cancer att surfa på familjeliv. För jag hoppas att det inte är så många här som tror att det skulle kunna ha ett samband?

Däremot är det många som misstänker att vacciner kan ha ett samband med utveckling av bland annat cancersjukdomar. Tycker trots allt att det inte det är lika långsökt.
  • Björnmossa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-01 18:40:31 följande:
    Jag tror inte att någon forskare skulle vara villig att ta på sig att göra en studie om att ta reda på om det orsakar cancer att surfa på familjeliv. För jag hoppas att det inte är så många här som tror att det skulle kunna ha ett samband?

Däremot är det många som misstänker att vacciner kan ha ett samband med utveckling av bland annat cancersjukdomar. Tycker trots allt att det inte det är lika långsökt.
    Det beror helt på vem som misstänker. Utbildade människor eller typ Jenny McCarthy?
  • Anonym (Vad pågår)
    Björnmossa skrev 2014-05-01 18:47:01 följande:
    Det beror helt på vem som misstänker. Utbildade människor eller typ Jenny McCarthy?
    Utbildade människor.
  • frökenelisabeth
    Anonym (....) skrev 2014-05-01 17:42:31 följande:
    Överkonsumtion och överanvändning av allt är farligt...
    Det är sant och något många inte riktigt förstår. Många tror att antingen är något giftigt eller också är det inte.

Man kan dö av att dricka för stora mängder vatten t ex.
  • Toboas
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-01 11:18:58 följande:
    Är det inte precis det forskningen går ut på? Att bevisa/motbevisa hypoteser? 
    Det jag skrev var "Det är så du argumenterar - du gör ett påstående som du menar ska hållas för troligt så länge ingen kan motbevisa det. Det öppnar för alla typer av flummiga påståenden utan koppling till verkligheten."

När man ställer upp en hypotes så är det för att testa den. Lyckas man falsifiera den så går man vidare, om man inte kan falsifiera den så kommer den med tiden att uppfattas som korrekt. Det jag kommenterade ovan motsvarade att ställa upp en hypotes och hävda att den var sann utan det finns stöd för den och mena att det är de som motsätter sig hypotesen som ska testa den och inte man själv.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-01 18:40:31 följande:

Det är just därför man inte ska utgå ifrån att något är sant ifall det inte har testats. Just korrelationen mellan vaccin och cancer är ju ganska lätt att testa men det gäller ju att göra det korrekt.

Jag är helt övertygad om att om vi tar 100.000 som vaccineras och 100.000 som inte vaccineras så får vi under dessa personers levnadstid fler cancerfall i gruppen som vaccinerats. Det är sannolikt eftersom den gruppen troligen är större då färre personer dör av de sjukdomar som de blivit vaccinerade mot. Om vi antar att 2% dör av vaccinerbara sjukdomar så har vi ju i den ena gruppen 100.000 personer (olyckor och liknande korrigerat för) och i den andra 98.000. Med samma fördelning av cancerfall - låt oss säga 5% - så skulle man ju kunna visa att i gruppen vaccinerade så fick 5.000 personer cancer och i den ovaccinerade drabbades bara 4.900.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Anonym (Vad pågår)
    Toboas skrev 2014-05-01 19:25:45 följande:
    Det är just därför man inte ska utgå ifrån att något är sant ifall det inte har testats. Just korrelationen mellan vaccin och cancer är ju ganska lätt att testa men det gäller ju att göra det korrekt.

Jag är helt övertygad om att om vi tar 100.000 som vaccineras och 100.000 som inte vaccineras så får vi under dessa personers levnadstid fler cancerfall i gruppen som vaccinerats. Det är sannolikt eftersom den gruppen troligen är större då färre personer dör av de sjukdomar som de blivit vaccinerade mot. Om vi antar att 2% dör av vaccinerbara sjukdomar så har vi ju i den ena gruppen 100.000 personer (olyckor och liknande korrigerat för) och i den andra 98.000. Med samma fördelning av cancerfall - låt oss säga 5% - så skulle man ju kunna visa att i gruppen vaccinerade så fick 5.000 personer cancer och i den ovaccinerade drabbades bara 4.900.
    Jag är övertygad om att detta "bortfall" tas i beaktande när studieresultaten presenteras. Annars blir det väldigt svårt att lita på forskningen!
  • Toboas
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-01 19:30:06 följande:
    Jag är övertygad om att detta "bortfall" tas i beaktande när studieresultaten presenteras. Annars blir det väldigt svårt att lita på forskningen!
    Nja, det är precis därför man måste ta vaccinationskritik med en nypa salt eftersom det är så lätt att manipulera urvalet i det här fallet.
  • Anonym (Vad pågår)
    Toboas skrev 2014-05-01 19:42:06 följande:
    Nja, det är precis därför man måste ta vaccinationskritik med en nypa salt eftersom det är så lätt att manipulera urvalet i det här fallet.
    Så du menar att den forskning som inte är kritisk mot vaccin inte går att manipulera?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"