Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Läs den!!
Du kommer att känna dig så lurad...det gör jag
Läs den!!
Du kommer att känna dig så lurad...det gör jag
Till de som litar blint på att vaccin bara är fördelaktigt och att vaccintillverkarna bara har rent mjöl i påsen så kan jag fortfarande rekommendera boken jag startade tråden om från början. Det är en bra sammanfattning på vetenskapliga artiklar som visar på att även motsatsen till vaccinernas guld och gröna skogar existerar. Och att vaccinerna ofta innehåller diverse ämnen som i enskilda studier har bevisats ha negativa hälsoeffekter.
Att jag själv började fundera över det här på allvar var när jag började iaktta mina egna barns olika "åkommor" efter deras sprutor. Och när vänners och bekantas barn blev sjuka och "inte sig själva", lustigt nog precis i anknytning till en vaccination(samma dygn eller under kommande veckor).
Sådant som viftades bort med att det inte kunde bero på vaccinet, främst av sjukvårdspersonal, men också av föräldrarna själva, som ju blivit lovade att eventuella biverkningar är få och milda.
Om föräldrar skulle iaktta sina barns hälsa lite extra från dess de får en vaccinspruta, och anteckna avvikande symtom direkt efteråt och under minst någon månad (sjukdomarna har ju bl.a. olika inkubationstid), så kanske man kommer upptäcka kopplingar man inte skulle ha gjort annars.
Och skulle man upptäcka kopplingar(som jag tror många skulle göra) under den tiden, så vad är det som säger att det inte även finns mer långsiktiga effekter.
Det är också jätteviktigt att rapportera alla biverkningar som man misstänker har med det aktuella vaccinet att göra.(Det kan man göra på läkemedelsverkets hemsida).
För det är trots allt med hjälp av sådan information som olika läkemedels nytta/risk omvärderas när de redan kommit ut på marknaden, och så länge inte biverkningarna rapporteras in så "finns" de biverkningarna inte för myndigheterna. Och därmed inte heller för resten av oss.
Angående tillsatser i vaccin så kan jag rekommendera det här inlägget på en barnläkarblogg:
www.barnakuten.nu/vaccinationer/formaldehyd-och-aluminium-varfor-finns-det-i-vaccin/
Under fliken "vaccination" finns många bra och informativa inlägg.