• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (kvackare)
    sextiotalist skrev 2018-09-17 13:20:01 följande:

Det tar 20-30 år att utveckla denna cancer, ökningen av livmodecancern kom innan vaccinationsprogrammet och än viktigare, det framgår inte att det finns något samband mellan de som vaccinerades (som troligen inte ens är med i screeningen) och ökningen.

Dvs de som fått denna typ av cancer har inte ens blivit vaccinerade, hur lyckades du få fram sambandet.

Tack till dig och alla andra som försöker tala för förnuft i den här tråden. Hjärta
  • Anonym (Vad pågår)

Titta på Sofias Änglar på 5:an just nu.

• Anonym (Källkritik!)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-17 20:07:39 följande:

Titta på Sofias Änglar på 5:an just nu.

Sjukdomen som pojken nu har fått diagnos på heter Pandas och orsakas av streptokocker. Att hans pappa säger i påannonsen att det har med vaccinationen att göra har visat sig vara felaktigt.
    Tyvärr lockar den informationen mycket färre tittare, så den har valts bort.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Källkritik!) skrev 2018-09-17 20:28:10 följande:
    Sjukdomen som pojken nu har fått diagnos på heter Pandas och orsakas av streptokocker. Att hans pappa säger i påannonsen att det har med vaccinationen att göra har visat sig vara felaktigt.
    Tyvärr lockar den informationen mycket färre tittare, så den har valts bort.
    Hur har det visat sig vara felaktigt?
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-18 13:23:07 följande:
    Hur har det visat sig vara felaktigt?
    Man vet vad Pandas beror på.
  • Anonym (Vad pågår)
    sextiotalist skrev 2018-09-18 13:39:34 följande:
    Man vet vad Pandas beror på.
    Är det då bevisat att det inte hängde ihop med vaccinationen i den pojkens fall?
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-18 13:46:50 följande:
    Är det då bevisat att det inte hängde ihop med vaccinationen i den pojkens fall?
    Eftersom Pandas beror på en tidigare streptokockinfektion, så är det uteslutet, dessutom fick pojken en diagnos och enligt media så har han blivit bättre med den behandlingen.
    Alltså Pandas är direkt knuten till bakterien streptokocker.

https://www.specialnest.se/forskning/pandas-en-autoimmun-sjukdom-med-neuropsykiatriska-symtom
  • Anonym (Vad pågår)
    sextiotalist skrev 2018-09-18 13:55:57 följande:
    Eftersom Pandas beror på en tidigare streptokockinfektion, så är det uteslutet, dessutom fick pojken en diagnos och enligt media så har han blivit bättre med den behandlingen.

https://www.specialnest.se/forskning/pandas-en-autoimmun-sjukdom-med-neuropsykiatriska-symtomFast det 
    Fast det beror inte endast på streptokockinfektioner om man läser på grundligare, så det går inte att bara utesluta att det hänger ihop med vaccination, såsom du gör här.
  • Anonym (Vad pågår)
    sextiotalist skrev 2018-09-18 13:55:57 följande:

https://www.specialnest.se/forskning/pandas-en-autoimmun-sjukdom-med-neuropsykiatriska-symtom
    sane.nu/sjukdomens-mekanismer/
  • Anonym (Linda)

Önskar jag läst den boken tidigare. Skulle då aldrig vaccinerat mina barn någonsin. Min dotter fick sin 5 års-spruta och fick en biverkan som heter Steven Jonson syndrom. Dödligheten ligger på 30%. Hon fick 70% som brännskador i alla slemhinnor och hudkostym. Hon låg i respirator nedsövd 10 dagar.

Jag nätverkar med föräldrar i hela världen med vaccinskadade barn. Hon överlevde men blev blind på ena ögat och hörselnedsättning. Vacciner behöver ifrågasättas med all rätt.

• Anonym (Källkritik!)
    Anonym (Linda) skrev 2018-09-18 18:21:45 följande:

Önskar jag läst den boken tidigare. Skulle då aldrig vaccinerat mina barn någonsin. Min dotter fick sin 5 års-spruta och fick en biverkan som heter Steven Jonson syndrom. Dödligheten ligger på 30%. Hon fick 70% som brännskador i alla slemhinnor och hudkostym. Hon låg i respirator nedsövd 10 dagar.

Jag nätverkar med föräldrar i hela världen med vaccinskadade barn. Hon överlevde men blev blind på ena ögat och hörselnedsättning. Vacciner behöver ifrågasättas med all rätt.

Vilken fruktansvärd upplevelse!

Stevens?Johnsons syndrom, även mukokutant syndrom, är ett sällsynt sjukdomstillstånd som närmast kan liknas med en extremt kraftig allergisk reaktion.

Det kännetecknas av ett hudutslag som kan se ut som en brännskada, i kombination med angrepp på slemhinnor, vanligen i form av blåsor eller sår i munhåla och ögon. I regel följs reaktionen av feber och en uttalad matthet. Slemhinnor i andra kroppsöppningar som ändtarm, genitialt och urinrör, kan också angripas.

Utlösande orsak kan vara vissa läkemedel, men även en del bakteriella och virusutlösta infektioner kan i sällsynta fall följas av denna reaktion, till exempel en mykoplasmainfektion. De läkemedel som reaktionen förekommit tillsammans med är exempelvis sulfapreparat, läkemedel mot kramper som karbamazepin och lamotrigin (som båda även är stämningsstabiliserare), antiinflammatoriska läkemedel så kallade coxhämmare (exempelvis ibuprofen) liksom flera antibiotika. Om läkemedlet är orsaken så uppkommer reaktionen under de två första veckorna av behandlingen.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Källkritik!) skrev 2018-09-18 18:53:18 följande:

Vilken fruktansvärd upplevelse!Stevens?Johnsons syndrom, även mukokutant syndrom, är ett sällsynt sjukdomstillstånd som närmast kan liknas med en extremt kraftig allergisk reaktion.

Det kännetecknas av ett hudutslag som kan se ut som en brännskada, i kombination med angrepp på slemhinnor, vanligen i form av blåsor eller sår i munhåla och ögon. I regel följs reaktionen av feber och en uttalad matthet. Slemhinnor i andra kroppsöppningar som ändtarm, genitialt och urinrör, kan också angripas.

Utlösande orsak kan vara vissa läkemedel, men även en del bakteriella och virusutlösta infektioner kan i sällsynta fall följas av denna reaktion, till exempel en mykoplasmainfektion. De läkemedel som reaktionen förekommit tillsammans med är exempelvis sulfapreparat, läkemedel mot kramper som karbamazepin och lamotrigin (som båda även är stämningsstabiliserare), antiinflammatoriska läkemedel så kallade coxhämmare (exempelvis ibuprofen) liksom flera antibiotika. Om läkemedlet är orsaken så uppkommer reaktionen under de två första veckorna av behandlingen.

Ja jag hade aldrig hört talas om den innan min dotter drabbades.
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-18 14:55:40 följande:

sane.nu/sjukdomens-mekanismer/

Det är lätt att påvisa om det är en annan infektion eller streptokocker som utlöst pandas
  • Anonym (Vad pågår)
    sextiotalist skrev 2018-09-19 06:19:58 följande:
    Det är lätt att påvisa om det är en annan infektion eller streptokocker som utlöst pandas
    Hur är det lätt att påvisa? Och nyss sa du att sjukdomen är direkt knuten till streptokocker, vad fick dig att plötsligt ändra dig?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Linda) skrev 2018-09-18 18:21:45 följande:

Usch vilken mardröm..Gråter Hoppas att ni och er lilla flicka har ett gott liv idag trots detta. 
  • Anonym (Vad pågår)

"Nu har forskarna slagit hål på myten om att vacciner kan ge allergier"

Det slagkraftiga uttalandet, utifrån denna pyttelilla studie?! 

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2589537018300427%3Dihub

Och studier (oavsett storlek, kvalitet etc) som visar på risker med vaccinationer, får inte någon som helst uppmärksamhet?

Hela fenomenet är enormt intressant, men framförallt skrämmande. 

• Anonym (Vad pågår)

"Nu har forskarna slagit hål på myten om att vacciner kan ge allergier"

Det slagkraftiga uttalandet, utifrån denna pyttelilla studie?! 

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2589537018300427%3Dihub

Och studier (oavsett storlek, kvalitet etc) som visar på risker med vaccinationer, får inte någon som helst uppmärksamhet?

Hela fenomenet är enormt intressant, men framförallt skrämmande. 

• Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-11-07 12:10:51 följande:

Man undrar ju varför... Skrattande
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"