• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (SP)
    Anonym (miso) skrev 2018-04-02 18:05:50 följande:
    Please don't get me started, hahahaha.... min man brukar säga kollodialt silver bara för att få mig att himla med ögonen här hemma. Här används det som skällsord.
    Haha, bra skällsord!
    Du verkar kunnig, jag skulle behöva en vän som du för att få mina antivax-vänner att ta sitt förnuft till fånga.

Det finns fyra förskolebarn i den familjen, ingen har fått en enda vaccination.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (miso) skrev 2018-04-02 15:32:24 följande:
    Och utav allt det jag skrivit så är det denna mening du väljer att kommentera.... så du menar att exempelvis DU vet bättre än de som arbetar inom sjukvård? Hur många års utbildning inom ämnet har du? Jag är mest nyfiken - försöker inte vara respektlös eller så.
    Det är för att jag redan kommenterat det mesta tidigare i tråden. 

Jag har naturvetenskaplig utbildning på gymnasiet, samt ca 4 år inom det medicinska området på universitet.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (SP) skrev 2018-04-02 17:39:30 följande:

Wow, tack för den här tråden!
    Ska länka in den i mitt FB-flöde så kanske de två antivax-stollarna jag är "vän" med får sig en tankeställare.
    Att resonera med dem kan man strunta i.

Vad säger ni om deras mirakelmedel kolloidalt silver förresten?

En vild gissning, jobbar du med ekonomi eller statistik eller liknande?
  • Anonym (SP)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-02 19:55:43 följande:

En vild gissning, jobbar du med ekonomi eller statistik eller liknande?

Haha, nej jag jobbar med fastighetsförvaltning!
  • Anonym (Kritisk)

?Klockan 8.29 morgonen därpå svarar Johan Carlson: "Håller med. Jag tror att smittskyddsläkarna måste inse att detta är affärer och politik snarare än sjukvård. ?

www.svd.se/svd-granskar-sveriges-vaccinering-mot-svininfluensan

www.svt.se/nyheter/inrikes/se-dokumentaren-efter-sprutan-om-livet-med-narkolepsi

Ca 30:50 in i klippet säger Göran stiernstedt Chef för vård och omsorg står i tv och säger att man bör vaccinera sig och erkänner efter att istället egentligen var mycket tveksam till detta men inte vågade säga ifrån.

• Anonym (Kritisk)

Congressman Bill Posey speaks on the house floor about a CDC whistleblower exposing deception at the CDC(center for disease control and

• Anonym (Kritisk)
    Anonym (Kritisk) skrev 2018-04-05 14:46:50 följande:

Congressman Bill Posey speaks on the house floor about a CDC whistleblower exposing deception at the CDC(center for disease control and

prevention
  • Iarwain
    Anonym (Kritisk) skrev 2018-04-05 14:17:54 följande:
    Klockan 8.29 morgonen därpå svarar Johan Carlson: "Håller med. Jag tror att smittskyddsläkarna måste inse att detta är affärer och politik snarare än sjukvård.

www.svd.se/svd-granskar-sveriges-vaccinering-...

www.svt.se/nyheter/inrikes/se-dokumentaren-ef...
    Ca 30:50 in i klippet säger Göran stiernstedt Chef för vård och omsorg står i tv och säger att man bör vaccinera sig och erkänner efter att istället egentligen var mycket tveksam till detta men inte vågade säga ifrån.

Det här har varit uppe tidigare.
    Man måste skilja på vaccin och vaccin.

Jag hade först inte tänkt ta svininfluensa vaccinet, då jag inte var i riskzonen. Men då jag ville ha kontakt med personer i riskzonen tog jag vaccinet ändå.

Det finns fortfarande inga studier, mig veterligen, på om svininfluensavaccinets biverkningar "var värda" vinsten "a priori".

Detta är också vad jag menar, vaccinmotståndare har det betydligt enklare då de inte behöver förklara utan kan agera "svart <-> vitt".

Men i verkligheten är det en gråskala.

• Anonym (Difteri)

Läs dödböckerna från 1800-talet och du kommer vaccinera dig Själv, dina barn, hamstern och grannens hund. Barn dog som flugor i sjukdomar som vi idag har skydd för mycket tack vare vaccinationsprogrammet.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Difteri) skrev 2018-04-07 20:59:38 följande:

Läs dödböckerna från 1800-talet och du kommer vaccinera dig Själv, dina barn, hamstern och grannens hund. Barn dog som flugor i sjukdomar som vi idag har skydd för mycket tack vare vaccinationsprogrammet.

Barn dör tyvärr fortfarande som flugor i utvecklingsländer, i för oss banala sjukdomar. P.g.a att immunförsvaret inte fungerar normalt vid undernäring, smutsigt/förorenat vatten, m.m. 
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"