Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Hej ts!
Vet inte om du är kvar men jag har skummat igenom hela tråden och vill bara säga starkt jobbat att ta diskussion när det är sånt tryck från PRO-vaxers och som vanligt ligger bevisbördan på den skeptiska trots, som du nämner det inte är bevisat att vaccin ens fungerar. Vi vaccinerade våra två äldsta barn men med oro varje gång. Trodde också det var obligatoriskt iom bemötandet man får och har aldrig blivit informerad om innehåll och biverkningar som en bör, mer än lite feber såklart ! När vi började leta information själva fanns det för många frågetecknen för att vi skulle fortsätta vaccinera och vi har fått ett väldigt starkt mothugg av vården fast lagen säger vi har rätt att tacka nej och att de inte får tala för som en sköterska informerade mig om. Flera läkare och sköterskor har vid flera tillfällen tyckt på och försökt gå i diskussion fast vi egentligen inte behöver ge någon förklaring alls mer än att vi avstår. Och det är svårt att stå på sig när det är rent agg mot oss som tar ett val vi har rätt till och upplever är rätt för våra barn. Ett agg som jag aldrig upplevt från den kritiska sidan. Det blir ren smutskastning där vi kallas dåliga föräldrar som borde förlora vårdnaden.
Det finns exempel på läkemedel man ansetts säkert som i efterhand visat sig ge allvarliga konsekvenser och jag tror vaccin, även om det är långt fram kommer visa samma resultat. De kan inte ignorera föräldrar vars barn fått allvarliga skador för all framtid.