Inlägg från: Anonym (Källkritik!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Källkritik!)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2015-12-11 09:50:02 följande:

Vi missar att ta med att virus har en livscykel, och att de står i relation till andra organismer och till oss. Något aktiverar dem och något stoppar dem faktiskt, och det har inte nödvändigtvis något att göra med hur många som haft sjukdomen eller hur många som blivit vaccinerade.

Det är befängt att tro att ett barn som vaccinerats inte längre bär bakterier eller virus som de har vaccinerats mot. Om barnet de facto är vaccinerat, varför är då föräldrar och myndigheter så rädda att icke-vaccinerade barn på något sätt bär på något som deras barn inte gör? De borde väl känna sig trygga när deras barn är vaccinerat?

Man kan inte ha både och.

Man kan inte vaccinera och tro att barnen skyddas och sedan känna att barnen är oskyddade på grund av att vissa icke-vaccinerade barn bär på någon hemlig organism som ingen annan bär.

Det är inte logiskt.

Fast det är väl inte de vaccinerade barnen man är bekymrad för utan de barn som av olika anledningar inte kan vaccineras?
    Det finns barn som inte kan vaccineras av olika anledningar och ju fler av de barnen som kan vaccineras som inte gör det, desto större blir risken att sjukdomen fortsätter spridas.
    Jag är helt med på att man inte ska vaccinera bara för att det finns vaccin, men när det gäller vaccinen som använts i årtionden, ex polio, stelkramp, mässling, röda hund, TBC, hepatit så tycker jag att det är vansinne att inte vaccinera om man kan göra det. Risken för svåra biverkningar av de beprövade vaccinen är mång gånger lägre än risken för svåra biverkningar av sjukdomarna de skyddar mot.
    Smittkoppor behöver man inte längre vaccinera mot eftersom man fick bort spridningen av det med massvaccinering. Polio och stelkramp är fruktansvärda och plågsamma sjukdomar, liksom mässling och TBC.

Tyvärr har du som förälder rätt att förvägra ditt barn skyddet av vaccin mot dessa sjukdomar, och när andelen föräldrar som väljer att inte vaccinera ökar så ökar även spridningen och antal drabbade.

Har du barn? Menar du på fullt allvar att du tycker det är bättre att utsätta ditt barn för risken att få Polio eller stelkramp än att vaccinera det? Hur ser du på mässlingen? TBE? TBC?

Nu har du läst en bok om vaccinationer, har du läst någon bok om hur det är att leva med Polio? Eller dö av stelkramp eller mässlingsrelaterade sjukdomar?
  • Anonym (Källkritik!)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-17 13:05:23 följande:
    Vad tror du man blir sjukast av, mikroorganismer från något djurs saliv som man får på huden, händerna och kanske även in i munnen, eller genom hål in under huden/in i en muskel?
    Mikroorganismerna naturligtvis, det är väl självklart!
    Vissa djur har så mycket bakterier och mikroorganismer i sin saliv att ett bett nästan garanterat leder till blodförgiftning och ibland amputation.
  • Anonym (Källkritik!)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-05-01 12:41:15 följande:
    Jag vill inte få TBE nej. Men aldrig att jag skulle utsätta mig för det vaccinet och dess tveksamma långtidseffekter heller. 
    Så hur skyddar du dig från TBE och dess välkända långtidseffekter?
  • Anonym (Källkritik!)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-17 20:07:39 följande:

Titta på Sofias Änglar på 5:an just nu.

Sjukdomen som pojken nu har fått diagnos på heter Pandas och orsakas av streptokocker. Att hans pappa säger i påannonsen att det har med vaccinationen att göra har visat sig vara felaktigt.
    Tyvärr lockar den informationen mycket färre tittare, så den har valts bort.
  • Anonym (Källkritik!)
    Anonym (Linda) skrev 2018-09-18 18:21:45 följande:

Önskar jag läst den boken tidigare. Skulle då aldrig vaccinerat mina barn någonsin. Min dotter fick sin 5 års-spruta och fick en biverkan som heter Steven Jonson syndrom. Dödligheten ligger på 30%. Hon fick 70% som brännskador i alla slemhinnor och hudkostym. Hon låg i respirator nedsövd 10 dagar.

Jag nätverkar med föräldrar i hela världen med vaccinskadade barn. Hon överlevde men blev blind på ena ögat och hörselnedsättning. Vacciner behöver ifrågasättas med all rätt.

Vilken fruktansvärd upplevelse!

Stevens?Johnsons syndrom, även mukokutant syndrom, är ett sällsynt sjukdomstillstånd som närmast kan liknas med en extremt kraftig allergisk reaktion.

Det kännetecknas av ett hudutslag som kan se ut som en brännskada, i kombination med angrepp på slemhinnor, vanligen i form av blåsor eller sår i munhåla och ögon. I regel följs reaktionen av feber och en uttalad matthet. Slemhinnor i andra kroppsöppningar som ändtarm, genitialt och urinrör, kan också angripas.

Utlösande orsak kan vara vissa läkemedel, men även en del bakteriella och virusutlösta infektioner kan i sällsynta fall följas av denna reaktion, till exempel en mykoplasmainfektion. De läkemedel som reaktionen förekommit tillsammans med är exempelvis sulfapreparat, läkemedel mot kramper som karbamazepin och lamotrigin (som båda även är stämningsstabiliserare), antiinflammatoriska läkemedel så kallade coxhämmare (exempelvis ibuprofen) liksom flera antibiotika. Om läkemedlet är orsaken så uppkommer reaktionen under de två första veckorna av behandlingen.

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"