• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Trinity78
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-05 19:17:30 följande:
    Warning families that pediatricians and pharmaceutical companies are harming children with unneeded drugs and vaccines, the 63-year-old positions himself as a truth-teller who protects kids by upholding this oath, "Above all, do no harm."

Yet his suburban Chicago practice, currently known as Homefirst, garnered an alarming record: It was on the losing side of one of the largest U.S. jury verdicts -- $30 million -- ever awarded to the family of a newborn in a wrongful-death suit.

More recently, that contrarian impulse has seen him create the Autism Recovery Clinic in Rolling Meadows. He treats autistic children with Lupron, an injectable drug sometimes used to chemically castrate sex offenders. Top endocrinologists and autism experts have dismissed the treatment as junk science.

Mayer Eisenstein is a go-to person in the vaccines-cause-autism community. He heads a large practice in the Chicago area and claims that his unvaccinated children do not have autism. He also was or is a part of the Lupron Franchisea group of practitioners who took on the Geier idea that shutting down sex hormone production in autistics could be a treatment. It was a profoundly bad idea.

After the $30M verdict, Mayer Eisenstein filed bankruptcy.

Denne läkare ger injektioner med preparat till barn som stänger ned produktionen av könshormoner han utför med andra ord kemisk kastrering på barn för att hindra autism efter vaccination eller för att bota autism.

Eisenstein is not board-certified in any of the specialties relevant to autism and the use of Lupron, including pediatrics, endocrinology, neurology and psychiatry.
    Seriöst?! Jag har Asperger, en mild form av autism, och jag är helt förfärad över detta! Ska vi inte få reproducera oss?
    Reproductively challenged
  • frökenelisabeth
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 21:35:22 följande:
    Att jag inte har svarat på frågan om vad som skulle hända om vi slutade vaccinera var för att jag inte har suttit speciellt mycket vid datorn idag, och när jag gjort det har jag bara hunnit skumma igenom här.
    Det är också en väldigt stor fråga att svara på och jag kan bara komma med spekulationer, precis som vem som helst egentligen.

Om vi slutade vaccinera så skulle troligen en del sjukdomar komma tillbaka. Vissa sjukdomar skulle kanske vara mildare än tidigare, en del kanske t.o.m skulle vara värre. En del sjukdomar skulle kanske orsaka komplikationer eller döda, andra kanske skulle svepa obemärkt förbi. Några av dem skulle kanske aldrig komma igen.

Jag kan nämna ett ämne som jag är "rädd för" i vaccinerna. Aluminium. Och andra adjuvans. Och konserveringsmedel, emulgeringsmedel, stabiliseringsmedel, lösningsmedel, inaktiverande kemikalier, med mera med mera.
    Du kan berätta för mig hur små mängderna är och hur mycket vi får i oss av diverse dagligen via mat och annat. 
    Men du kan nog omöjligen övertyga mig om att det är helt ofarligt när vi sprutar in det rätt in i systemet utan att det går via alla skyddande barriärer vi har i kroppen, som finns där, just för att det inte ska smita in något som inte hör hemma i blodet. Men du får gärna försöka övertyga mig om du orkar.

Jag är insatt i farmakodynamik och farmakokinetik, så jag kan förstå och ta till mig "tyngre läsning" om läkemedel än en populistisk bok, tro det eller ej. Dock tror jag(rätta mig om jag har fel) inte att alla har det intresset och kunskapen, så rent krasst är det lättare att hänvisa till en populistisk bok om man vill förmedla något.

Jag känner att det här har gått lite för långt nu när jag hela tiden måste sitta och försvara mig om varför jag är emot vaccin, när jag egentligen inte alls är det, utan bara ville att folk skulle tänka ett steg till innan de vaccinerar sig själva och sina barn. Jag är ju för sjutton vaccinerad själv, liksom min man och mina barn. Alla vacciner är dock tagna innan jag började läsa på om det, och nu är jag osäker på vart jag står. Egentligen hade det varit mycket enklare att fortsätta vara ovetande.

Det finns inget enkelt svar, helt enkelt. 

Däremot vet jag att en mammas magkänsla ofta går att lita på, där får ni säga vad ni vill vare sig det finns vetenskapliga studier på det eller ej.

Ett barn som äter ersättning får på två dagar i sig lika mycket aluminium via maten som man får i en vaccindos. Som exempel.

(Sen sprutar man ju inte vaccinet rakt in i blodet, utan i en muskel, men det vet du säkert).
    Anledningen till att man har aluminium i vaccin är för att hjälpa till att aktivera kroppens immunförsvar.

Men i övrigt förstår jag din poäng. Du vill inte stå till svars för vad alla andra vaccinmotståndare tycker, du vill ha lov att förhålla dig kritisk till vaccin, vända på både för- och nackdelar , och mötas av respekt i stället för att ses som en hysterisk foliehatt. Ett högt rimligt önskemål tycker jag, och oavsett hur positiv man är inom sjukvården till vaccin så tycker jag att man bör bli mycket mycket bättre på att möta vaccinskeptiker med respekt för deras magkänsla. Alla har rätt att göra ett eget välinformerat val och det ska kännas rätt i magen, man ska inte gå därifrån med ett vaccinerat barn och känna sig som om man har blivit överkörd av myndigheterna.
  • yodi
    Anonym (undrar) skrev 2014-05-05 21:07:01 följande:
    Alltså, tipsa om boken är en sak men när jag ser antivaccinare gå in i trådar där folk förlorat sina barn och börja fråga om de vaccinerade sina små är fan för mycket! De som gör det, tror de verkligen inte att föräldrarna redan vänder ut o in på sig själva och anklagar sig över att ha missat nått och sen få uppkört att det beror på nyligen taget vaccin! Jävlar vad sånt äcklar mig smile8.gif
    håller med helt, för djävligt rent ut sagt
  • Sune03
    utan bara ville att folk skulle tänka ett steg till innan de vaccinerar sig själva och sina barn.
    Jag avstod medvetet från svininfluensavaccinet av den anledningen att jag gjorde en självständig bedömning av för och nackdelar. Beslutet att inte ta sprutan baserade jag på att det var ett nytt och snabbt framtaget vaccin där tillverkaren Glaxosmithkline friskrev sig från skadeansvar eftersom det inte hunnit testas tillräckligt noggrant.

Men det var ett exceptionellt fall och när vi pratar om beprövade vardagsvaccinationer finns det egentligen ingen anledning att "tänka till".
  • Anonym (anonym)
    Trinity78 skrev 2014-05-05 22:00:23 följande:
    Seriöst?! Jag har Asperger, en mild form av autism, och jag är helt förfärad över detta! Ska vi inte få reproducera oss?
    Det kallas inte för inte skräpvetenskap, möjligt att han till viss del har rätt att det blir lättare att hantera ungdomar med svår autism om de inte har en massa könshormoner precis som det skulle vara lättare att hantera vilken tonåring som helst som inte har svajiga hormoner om man sänkte deras hormoner
  • Anonym (Vad pågår)
    frökenelisabeth skrev 2014-05-05 22:01:22 följande:

Ett barn som äter ersättning får på två dagar i sig lika mycket aluminium via maten som man får i en vaccindos. Som exempel.

(Sen sprutar man ju inte vaccinet rakt in i blodet, utan i en muskel, men det vet du säkert).
    Anledningen till att man har aluminium i vaccin är för att hjälpa till att aktivera kroppens immunförsvar.

Men i övrigt förstår jag din poäng. Du vill inte stå till svars för vad alla andra vaccinmotståndare tycker, du vill ha lov att förhålla dig kritisk till vaccin, vända på både för- och nackdelar , och mötas av respekt i stället för att ses som en hysterisk foliehatt. Ett högt rimligt önskemål tycker jag, och oavsett hur positiv man är inom sjukvården till vaccin så tycker jag att man bör bli mycket mycket bättre på att möta vaccinskeptiker med respekt för deras magkänsla. Alla har rätt att göra ett eget välinformerat val och det ska kännas rätt i magen, man ska inte gå därifrån med ett vaccinerat barn och känna sig som om man har blivit överkörd av myndigheterna.
    Tack för ditt respektfulla inlägg!
  • Anonym (jaja)
    Att jag inte har svarat på frågan om vad som skulle hända om vi slutade vaccinera var för att jag inte har suttit speciellt mycket vid datorn idag, och när jag gjort det har jag bara hunnit skumma igenom här.
    Det är också en väldigt stor fråga att svara på och jag kan bara komma med spekulationer, precis som vem som helst egentligen.

Om vi slutade vaccinera så skulle troligen en del sjukdomar komma tillbaka. Vissa sjukdomar skulle kanske vara mildare än tidigare, en del kanske t.o.m skulle vara värre. En del sjukdomar skulle kanske orsaka komplikationer eller döda, andra kanske skulle svepa obemärkt förbi. Några av dem skulle kanske aldrig komma igen.

Jag kan nämna ett ämne som jag är "rädd för" i vaccinerna. Aluminium. Och andra adjuvans. Och konserveringsmedel, emulgeringsmedel, stabiliseringsmedel, lösningsmedel, inaktiverande kemikalier, med mera med mera.
    Du kan berätta för mig hur små mängderna är och hur mycket vi får i oss av diverse dagligen via mat och annat. 
    Men du kan nog omöjligen övertyga mig om att det är helt ofarligt när vi sprutar in det rätt in i systemet utan att det går via alla skyddande barriärer vi har i kroppen, som finns där, just för att det inte ska smita in något som inte hör hemma i blodet. Men du får gärna försöka övertyga mig om du orkar.

Jag är insatt i farmakodynamik och farmakokinetik, så jag kan förstå och ta till mig "tyngre läsning" om läkemedel än en populistisk bok, tro det eller ej. Dock tror jag(rätta mig om jag har fel) inte att alla har det intresset och kunskapen, så rent krasst är det lättare att hänvisa till en populistisk bok om man vill förmedla något.

Jag känner att det här har gått lite för långt nu när jag hela tiden måste sitta och försvara mig om varför jag är emot vaccin, när jag egentligen inte alls är det, utan bara ville att folk skulle tänka ett steg till innan de vaccinerar sig själva och sina barn. Jag är ju för sjutton vaccinerad själv, liksom min man och mina barn. Alla vacciner är dock tagna innan jag började läsa på om det, och nu är jag osäker på vart jag står. Egentligen hade det varit mycket enklare att fortsätta vara ovetande.

Det finns inget enkelt svar, helt enkelt. 

Däremot vet jag att en mammas magkänsla ofta går att lita på, där får ni säga vad ni vill vare sig det finns vetenskapliga studier på det eller ej.
    Du har i tråden skrivit många intressanta och nyanserade inlägg i vaccinationsdebatten, jämfört med de tokigheter och konspirationsteorier som en del vaccinationsmotståndare häver ur sig. (vilket vi fått prov på här också, dock ej från dig, TS.) Trådstarten gav , åtminstone för min del, nog fel intryck.
    Jag håller inte med, men tack för att du nyanserar debatten!

Håller med att om att en mammas magkänsla i de absolut flesta går att lita på. Det gäller dock inte alltid  för psykotiska/paranoida mammor, (eller pappor också för den delen). Och, efter att ha följt frågan i 16 år,  det verkar som om de är överrepresenterade i den här frågan.
    Om igen, du behöver inte ta åt dig,TS.
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-05-05 22:06:20 följande:
    Jag avstod medvetet från svininfluensavaccinet av den anledningen att jag gjorde en självständig bedömning av för och nackdelar. Beslutet att inte ta sprutan baserade jag på att det var ett nytt och snabbt framtaget vaccin där tillverkaren Glaxosmithkline friskrev sig från skadeansvar eftersom det inte hunnit testas tillräckligt noggrant.

Men det var ett exceptionellt fall och när vi pratar om beprövade vardagsvaccinationer finns det egentligen ingen anledning att "tänka till".
    Jag verkar inte kunna lämna det här trots allt..

Hur gissar du att debatten kring svininfluensan hade sett ut om det varken dök upp någon pandemi eller några tydliga biverkningar på vaccinet? Tror du att fördelarna hade tillskrivits vaccinet om vi inte fick någon spridning av influensan? Jag är inte insatt när det gäller detta, utan undrar bara hur du ser på det.
    Sedan tycker jag det är skrämmande att våra myndigheter går med på att tillverkande företag får friskriva sig allt skadeansvar i frågan. Varningsflagga? Definitivt.

Sedan det här med diverse ämnen, förutom själva smittämnet som tillsätts i vaccinerna. Det intressanta i frågan är inte hur mycket vi får i oss av det den naturliga vägen, varje dag. Det intressanta är hur mycket av det som vi får i oss peroralt, som i slutändan når blodet när kroppen alltså själv får "bestämma". 
  • Anonym (Vad pågår)
    Sedan det här med diverse ämnen, förutom själva smittämnet som tillsätts i vaccinerna. Det intressanta i frågan är inte hur mycket vi får i oss av det den naturliga vägen, varje dag. Det intressanta är hur mycket av det som vi får i oss peroralt, som i slutändan når blodet när kroppen alltså själv får "bestämma". 
    Och dessutom i oförändrad form.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"