• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)

En tanke som har slagit mig i mitt "sökande" är hur de flesta människor resonerar som anser sig vara helt för vaccin.

Om någon skulle drabbas av en sjukdom som det vaccineras emot, så är det "skyll dig själv" och "vad var det vi sa", -mentaliteten från de allra flesta håll på för-vaccin sidan(vare sig de sjuka var vaccinerade eller ej egentligen), och dessutom blir det ofta rubriker i media, tätt följt av kampanjer som belyser hur viktigt det är att vaccinera.

Men om någon drabbas av en vaccin-skada? Då tystas det ned och folk får kämpa för sina rättigheter för att de uppfyllt sina skyldigheter genom att vaccinera sig.

Då kan man ju också undra var medmänskligheten egentligen finns.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 12:13:11 följande:
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/miljo-viktig-for-.../
    Den artikeln länkade jag till för att det var någon tidigare i tråden om jag inte minns fel, som påstod att autism enbart var genetiskt. Gissar att detta är intressant även om det inte för den sakens skull bevisar någonting angående just sambandet vaccin och autism. Däremot räknas gissningsvis vaccinationer in i de läkemedelsbehandlingar som de nämner i artikeln.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (sjutiotalist) skrev 2014-04-28 12:22:36 följande:

Man behöver inte varit med särskilt länge för att vara med om folk som dör av dessa sjukor. För bara några veckor sedan så dog en månadsgammal baby av Kikhosta på US i Linköping. Storasyskonet var vaccinerat men fick ändå med sig smittan hem från ovaccinerade förskolekompisar... En fullt frisk liten baby på ett modernt sjukhus. Jag hoppas att foliehattföräldrarna till de ovaccinerade barnen är medvetna om vad de orsakat.

Och nu så går personalen på barnavdelningen på knäna eftersom flera i personalen också smittats (lindrigt eftersom dom är vaccinerade) och går hemma sjukskrivna för att inte riskera att smitta andra små barn.

Varför har inte du anonym sjutiotalist skrivit något mer efter ditt inlägg där du beskyller alla som inte vaccinerar sina barn för att vara "foliehattar" och i princip mördare? Blev det obekvämt med motargumenten?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-04 20:38:39 följande:
    Bland samtliga rapporterade fall av mässling i USA under åren 1987-2000, 67032 st, förekom 177 dödsfall, dvs en av 380 insjuknade dog. 
    Tycker nog att 1/380 som dör av en sjukdom är ganska mycket.

Du säger att många barn inte mår bra ett kort tag efter vaccination det är helt normalt eftersom vaccin är en liten gnutta av den sjukdom man vaccinerar för så att immunförsvaret ska reagera som om man haft sjukdomen när man råkar ut för smitta, en liten del blir inte skyddade mot sjukdomen trots vaccination men drabbas då betydligt lindrigare. 
    Numera kan man ju vaccinera sig mot vissa allergier så att människor trots svår allergi kan leva ganska normalt.

Att barn reagerar med att vara lite annorlunda efter vaccination är inte speciellt konstigt de har ju utsatts för ett obehag någon har stuckit dem med en nål och det kan ömma efter sticket.
    Vet inte vart siffrorna kommer ifrån, men räknas 13 dödsfall om året som mycket? Jämför till exempel med att det i USA dör över 30 000 personer om året i trafiken. Och frågan är också hur deras hälsa var i övrigt när det gällde dödsfallen i mässling?
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-05-04 19:11:28 följande:
    Utmana mig gärna med ett tillsatsämne som oroar dig så tar jag gärna fram information som kan lugna dig.
    Jag har gett dig flera exempel på olika tillsatsämnen och gifter som finns i vacciner, men vart är informationen som skulle "lugna mig"?
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 14:13:45 följande:
    Varför har inte du anonym sjutiotalist skrivit något mer efter ditt inlägg där du beskyller alla som inte vaccinerar sina barn för att vara "foliehattar" och i princip mördare? Blev det obekvämt med motargumenten?
    Kanske för att det var just det, och endast det den anonyma sjuttiotalisten ville säga. Problem med det?
  • Anonym (f)

Jag fick GBS av en vaccination med rent difteri. Jag kunde lika gärna ha fått det av en vilken som helst infektion. 

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"