• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (undrar)

Har inte läst boken men undrar om den tar upp vad som händer om man inte vaccinerar mer? På sikt alltså.

• Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 11:07:09 följande:
    Intressant. Kan du ge exempel?
    Kvinnors reproduktiva system tex.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-05-04 23:12:16 följande:
    Nu får du nästan ge dig. Du kommer ju aldrig med några fakta utan säger dig bara vara nedtryckt och lösa påståenden. Jag läste en recension av boken, recensionen var skriven av någon som tyckte den var bra, och föga förvånad så kunde jag konstatera att det var samma gamla felaktiga argument. Ja fel, som i att man ljuger.

Du pratar om andra sidan, men det här är inget man ska behöva ta ställning till. Samhället har redan tagit ställning. Kan du komma med lite fakta för en gång skull som visar att det gått till överdrift och att säkerheten måste förbättras? Så klart kan du inte det så jag väntar mig inget svar.

För det första så är det inte bara de som säljer dem som forskar i dem, för det andra är kontrollerna rigorösa för att få ut läkemedel på marknaden. För det tredje, hur tänkte du ett system där läkemedelsföretagen inte skulle få forska i de produkter de framställer?

Bah, meningslöst att argumentera med dig men man vill ju också slå hål på dumheten i fall någon annan får för sig att läsa detta.

Jag diskuterar gärna risker tex men då få du komma med ett konkret påstående utan att gå runt mina argument.
    Du sa tidigare att du inte har läst hela tråden, har du gjort det nu? Jag har utvecklat mig lite mer i tidigare svar om varför jag har börjat fundera över om vaccin verkligen bara är av godo.

Det finns som jag tidigare har sagt inga enkla argument/svar som är svart eller vitt.

Jag hoppas att folk läser på även om vacciners nackdelar (fakta finns alltså inte bara i den här boken jag gett som exempel) och ser med kritiska ögon på allt de läser och hör, det är egentligen det som är min största poäng.

Och jag diskuterar gärna boken med sådana som verkligen har läst den och inte avfärdat boken med att författaren är en "kvacksalvare". 

Jag anser mig inte nedtryckt, men om du läser hela tråden så ser du många exempel på människor som ägnar sig åt att fördumma och trycka ned människor som anser sig vara emot vaccin, och som även kommer med direkta förtal (kikhosteexemplet). Sådan okunskap skrämmer mig. Och framförallt det sättet de beter sig mot sina medmänniskor.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (undrar) skrev 2014-05-04 23:14:15 följande:
    Har inte läst boken men undrar om den tar upp vad som händer om man inte vaccinerar mer? På sikt alltså.
    Nej det gör den inte. Det hade varit ett väldigt intressant kapitel.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (undrar) skrev 2014-05-04 23:14:15 följande:
    Å andra sidan så finns det ju redan en hel del sådan information på andra ställen och det var inte det boken hade som syfte att belysa.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-04 22:47:51 följande:
    Du menar att WHO, Socialstyrelsen och liknande ska rekommendera böcker av personer som anses vara kvacksalvare, varav den ena dömts att betala det största skadeståndet i USAs historia för medicinsk felbehandling i sin roll som barnläkare?
    I dagens samhälle verkar alla läkare som ordinerar något annat än ett läkemedel till sina patienter kallas för "kvacksalvare".

Du tror inte att läkemedelsbolagen (som bland annat tillverkar våra vacciner, och som vi nog gärna skulle vilja kunna lita på) någonsin dömts till några skadestånd för felaktig marknadsföring, mutor, skador och diverse annat?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 13:23:56 följande:
    I dagens samhälle verkar alla läkare som ordinerar något annat än ett läkemedel till sina patienter kallas för "kvacksalvare".

Du tror inte att läkemedelsbolagen (som bland annat tillverkar våra vacciner, och som vi nog gärna skulle vilja kunna lita på) någonsin dömts till några skadestånd för felaktig marknadsföring, mutor, skador och diverse annat?
    Vad spelar det för roll i sammanhanget? Gör det faktum att det finns fall där läkemedelsföretag prickats eller dömts på något automagiskt sätt kvacksalveriet legitimt, eller vad menar du?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Hypnotica

Har du öht läst om Dr. Enstein? Vad han ställt till med?
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (anonym)

Den där Eisenstein har ju faktiskt orsakat dödsfall med sina råd och är ökänd i USA, gissa varför han vill sälja böcker?

Dessutom ger han injektioner till barn som har vaccinerats med Lupron vilket är en GnRH-antagonist som används bla. vid cancerbehandling.

Eisenstein said he decided to Lupron injections because his don’t-vaccinate message couldn’t help children who already got their shots. “I never saw it as a moneymaking venture,” he said of the treatment, which can cost $6,000 a month. “It was more the angst I felt meeting so many of these families who were in a sense saying, ‘Come on, Mayer, you’ve done so many things for so many people. Can’t you help here?’ ”

But the long process of winning insurance approval for the treatments has frustrated him. He wonders how much longer he’ll continue to treat patients with the drug.

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"